• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

متخصص رفع حصر شده‌ام


گروه سياسي|بازهم علي مطهري و باز هم رفع حصر. ديگر سوال‌هاي مربوط به رفع حصر براي اين نماينده مجلس، زمان و مكان نمي‌شناسد. امكان ندارد علي مطهري در جايي حضور يابد و در مورد رفع حصر از وي پرسيده نشود. البته نيازي براي يافتن دليل تكراري شدن اين سوال وجود ندارد. وي را بايد تنها فردي دانست كه در چند ساله اخير بيش از هر فرد ديگري به دنبال رفع حصر يا حداقل آن، روشن شدن موضوع حصر است. البته خود او هم به اين موضوع پي برده و خود را متخصص رفع حصر مي‌خواند و البته مي‌گويد كه ما پشت صحنه مشغوليم. علي مطهري اين‌بار هم با حضور در جمع دانشجويان در مواجهه با اين سوال، همچنان بر سر مواضع خود ماند. او همچنان معتقد است كه ادامه حصر به نفع نظام نيست. وي در مورد مسائل ديگري نيز پاسخگوي دانشجويان بود. با در پيش بودن انتخابات مجلس رويكرد شوراي نگهبان هم از سوالاتي بود كه وي در پاسخ به آن ابراز اميدواري كرد كه اين شورا روش‌هاي قبلي را كنار بگذارد و تشكيل يك مجلس اصلاح‌طلب را ترسناك نداند. به گزارش ايلنا، علي مطهري، نماينده مردم تهران، كه شامگاه ۲۴ آذرماه در دانشگاه يزد حضور يافته بود، در پاسخ به سوالي مبني بر نقش مجلس در مبارزه با فساد اداري گفت: مبارزه با فساد نيازمند اراده كل نظام و در اين رابطه بايد همه دستگاه‌ها دست در دست هم بدهند. وي افزود: ريشه فساد در اقتصاد دولتي است و مشكل ديگر ما نهادهاي اقتصادي غير رسمي است كه از امتيازاتي برخوردارند كه موجب اختلال در نظم اقتصادي كشور مي‌شوند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا از دولت روحاني ي نمي‌كنيد، گفت: اينگونه نيست! من در صحن علني از وزير كشور به خاطر عدم اجراي قانون عفاف و حجاب سوال كردم و وزير كشور كارت زرد گرفت. البته كه دولت فعلي را بيشتر قبول داريم و آن را قانون‌گرا‌تر از دولت قبل مي‌دانيم.
نماينده مردم تهران همچنين در پاسخ به سوالي درباره افق مذاكرات ايران با غرب گفت: پيش‌بيني من اين است كه توافق هسته‌يي زود‌تر از ۷ ماه انجام خواهد شد، البته ايران سود خود را از مذاكرات برده است چون ايران از انزوا خارج شده و ايران‌هراسي نيز به‌شدت قبل نيست. وي همچنين متذكر شد، اگر كار به گزينه نظامي كشيد، ايرانيان بهتر از قبل مقاومت مي‌كنند، چراكه ديدند غرب زياده‌خواه است. اين نماينده اصولگرا تصريح كرد: امريكا در خاورميانه و در ارتباط با كشورهاي همسايه به ايران نيازمند است، همچنان‌كه ايران نيز به لغو تحريم‌ها نياز دارد. اوباما به مسلمانان گرايش دارد و مايل است تا اين مساله را حل كند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر رويكرد شوراي نگهبان در انتخابات مجلس دهم كه اسفندماه ۹۴ برگزار خواهد شد، گفت: نمي‌توان از الان رفتار شوراي نگهبان را پيش‌بيني كرد. اگرچه كه اميدوارم شوراي نگهبان روش‌هاي قبلي را كنار بگذارد. وي گفت: اكثر اصلاح‌طلبان علاقه‌مند به نظام و شخص رهبرانقلاب هستند و اميدواريم سختگيري‌ها كم شود تا موجبات تقويت نظام فراهم شود و حضور پرشور مردم را در انتخابات شاهد باشيم. مطهري همچنين به شوراي نگهبان توصيه كرد، تشكيل يك مجلس اصلاح‌طلب را ترسناك نداند!
در ادامه جلسه، بيشتر سوالات حول مسائل سال ۸۸ بود كه علي مطهري در واكنش به آن گفت: از بس از بنده در اين مورد سوال شده، متخصص حوادث ۸۸، حصر و رفع حصر شده‌ام. وي گفت: من طراحي ۱۰-۲۰ ساله خوانده حوادث سال ۸۸ را قبول ندارم. فتنه واژه خوبي براي آن جريانات است چون تشخيص حق از باطل مشكل شده بود و بايد صبر كرد تا گرد و غبار‌ها بنشيند. مطهري افزود: عوامل مختلفي در شكل‌گيري فتنه نقش داشتند، خود آقاي موسوي و كروبي هم در اين نقش داشتند كه اعتراض را استمرار بخشيدند و بايد زود‌تر مساله را جمع مي‌كردند. آقاي احمدي‌نژاد هم مقصر بود و برخي نهاد‌ها هم موثر بودند. وي تاكيد كرد: دوام اين وضع به نفع هيچكس در نظام ما نيست. ما دل‌مان براي انقلاب و نظام مي‌سوزد، بايد تلاش كنيم اين شكاف و تفرقه را حل كنيم و نبايد بر طبل تفرقه كوبيد. فرزند شهيد مطهري تاكيد كرد: تداوم اين موضوع، غده چركيني براي نظام است. وي گفت: اگر يكي از اين آقايان كه به سالمندي رسيده‌اند، در اين شرايط از دنيا بروند، غده چركيني در جامعه ايجاد مي‌شود. مطهري تصريح كرد: حل اين موضوع با گفت‌وگو ميسر است و ما پشت صحنه مشغوليم. وي در اين خصوص كه برخي مي‌گويند اينها بايد توبه و اظهار پشيماني كنند، گفت: وقتي اجازه نمي‌دهيم آنان حرف بزنند، چگونه بيايند توبه كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون