• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

خبر كوتاه

كابينه يمن راي اعتماد نگرفت

به گزارش فارس كابينه يمن پس از كناره‌گيري «حزب كنگره ملي خلق يمن» اين كشور نتوانست از پارلمان اين كشور راي اعتماد بگيرد.
اين در حالي است كه وزراي كابينه دولت جديد يمن ماه گذشته در مقابل «عبدربه منصور» سوگند ياد كردند. «علي عبدالله صالح» رييس حزب كنگره ملي يمن از وزراي انتخابي از اين حزب خواسته بود كه در دولت شركت نكنند. جنبش انصارالله نيز اين كابينه را نااميدكننده توصيف كرد و خواستار ترميم كابينه و حذف شخصيت‌هاي فاسد از آن شد.

افزايش شمار خبرنگاران كشته شده در سال2014

با نزديك شدن به پايان سال ۲۰۱۴ ميلادي، سازمان خبرنگاران بدون مرز گزارشي از وضعيت آزادي مطبوعات و رسانه‌ها در اين سال منتشر كرد. در اين گزارش كه روز گذشته منتشر شد، تاكيد شده كه وضعيت آزادي مطبوعات و رسانه‌ها در سال ۲۰۱۴ ميلادي به هيچ‌وجه بهتر نشده است.
 اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد در حالي كه دو هفته تا پايان سال ۲۰۱۴ ميلادي باقي مانده، شمار خبرنگاران ربوده شده در سراسر جهان نسبت به سال گذشته ميلادي ۳۷ درصد افزايش يافته است. در اين سال ۱۱۹ خبرنگار در سراسر جهان ربوده شده‌اند. شمار خبرنگاران و شهروندخبرنگاراني كه به خارج از كشور خود گريخته‌اند نيز بيش از دو برابر شده است.
در سال ۲۰۱۴ ميلادي ۱۳۹ خبرنگار و ۲۰ شهروندخبرنگار به دليل تهديد، خشونت يا فشار حكومتي از كشور خود خارج شده‌اند. در اين سال ۶۶ خبرنگار نيز به دليل فعاليت حرفه‌يي خود كشته شدند. اين رقم اندكي كمتر از قربانيان سال ۲۰۱۳ ميلادي است كه در آن ۷۱ خبرنگار به دليل فعاليت حرفه‌يي خود جان باخته بودند. بر اساس گزارش اخير در سال ۲۰۱۴ ميلادي ۱۹ شهروندخبرنگار و 11 كارمند رسانه‌يي نيز كشته شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون