• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

خبر كوتاه

محكوميت شش مجرم اقتصادي  | پايگاه اطلاع‌رساني دادستاني تهران با انتشار اطلاعيه‌يي اسامي شش نفر از محكومان اقتصادي را اعلام كرد. به موجب احكام قطعي صادره از دادگاه، مشخصات شش نفر از محكومان اقتصادي اعلام شد. اين اعلام وفق تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامي، داير بر ضرورت انتشار احكام محكوميت قطعي در جرايم مالي با مبلغ بيش از يك ميليارد ريال به عمل آمد و مفاد دادنامه‌ شماره‌ 9209972130300079 مورخ 26/9/1392 صادره از شعبه‌ 1064 دادگاه عمومي جزايي تهران كه به موجب دادنامه صادره از شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران قطعيت يافته است، به اين شرح اعلام شد:
1- حسين جمالي‌پور، فرزند عبدعلي از بابت پولشويي و تحصيل مال از طريق نامشروع، مجموعا محكوم به مصادره كليه اموال و املاك ناشي از جرم، رد مال به نفع مالباختگان، پرداخت 959/970/387/822 ريال جزاي نقدي به نفع دولت، دو سال تبعيد به ريكان در استان كرمان، ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي
2- محمد جمالي‌پور، فرزند عبدعلي از بابت پولشويي به ضبط تمامي املاك حاصل از جرم، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 828/851/013/13 ريال در حق دولت، دو سال ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي
3- محمود جمالي‌پور، فرزند عبدعلي از بابت پولشويي محكوم به پرداخت جزاي نقدي به ميزان 500/687/840/5 ريال در حق دولت، ضبط املاك حاصل از جرم، دو سال ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي
4- محسن جمالي‌پور، فرزند عبدعلي از بابت پولشويي محكوم به پرداخت جزاي نقدي به ميزان 000/875/002/22 ريال در حق دولت، ضبط تمامي املاك حاصل از جرم، دو سال ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي
5- محمد ابراهيم شمسي جزه‌يي، فرزند باقر از بابت پولشويي محكوم به ضبط كليه املاك حاصله از جرم، پرداخت جزاي نقدي به ميزان 219/627/146/34 ريال به نفع دولت، دو سال ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي
6- احمد امامي، فرزند حسين از بابت پولشويي به پرداخت جزاي نقدي به ميزان 693/962/010/21 ريال به نفع دولت، ضبط كليه اموال حاصل از جرم، دو سال ممنوعيت از اشتغال به امور تجاري و انتشار حكم قطعي. اين توضيح ضروري است كه محل وقوع جرم اوليه، استان خوزستان بوده كه طي آن افرادي از بيش از 14 هزار نفر كلاهبرداري كرده و ميلياردها تومان از وجوه اخذ شده را در اختيار متهمان نام برده شده قرار داده‌اند. نامبردگان نيز جهت مخفي ماندن منشأ وجوه، مبادرت به خريد املاك متعددي در سراسر كشور و همچنين خريد سكه و ارز كرده و براي جلوگيري از شناسايي رد وجوه، املاك را به نام خانواده و آشنايان خود انتقال داده‌اند. ارزش املاك و اموال توقيف شده از محكومان، بالغ بر پنج هزار ميليارد ريال است كه جهت احقاق حق مالباختگان، توسط شعبه اجراي احكام كيفري دادسراي امور اقتصادي تهران در شرف مزايده و فروش است.

شوراي عالي صادرات خودرو تشكيل شد|براساس راهبردهاي مديريت ارشد شركت ايران خودرو و براي تسريع در سياستگذاري و اجراي فرآيندهاي صادراتي، شوراي عالي صادرات خودرو تشكيل شد. به گزارش «تسنيم»، علي علمي، معاون صادرات و امور بين‌الملل گروه ايران خودرو، اظهارداشت: شوراي عالي صادرات خودرو با هدف تسهيل در اجراي سياست‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه صادرات شكل گرفت. وي عراق، ونزوئلا و آذربايجان را بازارهاي سنتي ايران خودرو ذكر كرد و افزود: بازار سوريه در شرف گشايش مجدد به روي محصولات ايران‌خودرو بوده و توليد در سايت سوريه از سال 2015 آغاز مي‌شود.

تمايل ايران براي صادرات برق به اروپا از طريق روسيه|مديرهماهنگي شركت توانير گفت: ما شبكه‌يي در حال تبادل بار با كشورهاي همسايه داريم كه مهم‌ترين نكته در صادرات برق ايران است. به گزارش « تسنيم»، محمد خوش‌خلق اظهار داشت: ما شبكه‌يي در حال تبادل بار با كشورهاي همسايه داريم كه اين نكته بسيار مهمي در صادرات برق ايران است. وي افزود: پيك مصرف برق در ايران با پيك مصرف برق در كشورهاي اطراف ما يكسان نيست و ما با شبكه به هم پيوسته‌يي كه داريم در ساعات كم‌باري برق به شبكه برق كشورهاي همسايه مي‌دهيم و در ساعت پرباري از آنها برق مي‌گيريم. مديرهماهنگي شركت توانير گفت: بيشترين صادرات برق ما به عراق است كه اين كشور تنها كشوري است كه صادرات برق ما به صورت يك طرفه انجام مي‌شود اما ديگر كشورهاي همسايه با ايران تبادل انرژي الكتريكي دارند.

۵۰ درصد آب كشور رايگان مصرف مي‌شود|قائم مقام وزير نيرو گفت: سالانه حدود ۹۰ ميليارد مترمكعب آب در ايران مصرف مي‌شود كه نصف آن از منابع آب زيرزميني برداشت شده و حتي يك ريال بابت مصرف آن گرفته نمي‌شود. ستار محمودي اظهار داشت: در بخش آب مشكل ما آمار نيست بلكه مشكل ما واقعيت است. وي افزود: قصد پاسخگويي به مسوولان وزارت جهاد كشاورزي را ندارم كه ميزان مصرف آب بخش كشاورزي چقدر است. اما به آماري اشاره مي‌كنم كه در فرمايش مقام معظم رهبري وجود دارد، ايشان فرمودند مصرف آب در كشاورزي 90 درصد است كه اين مساله نشان مي‌دهد مركز آمار، وزارت نيرو و وزارت جهاد كشاورزي آمارهاي مربوطه را در گزارش‌هاي خود به مقام معظم رهبري رسانده‌اند.

زمان پرداخت وام 50 ميليوني مسكن|وزير راه و شهرسازي درباره‌ زمان پرداخت وام 50 ميليوني ساخت در بافت فرسوده گفت: يارانه سود اين طرح در دولت تصويب شده و اجراي مراحل ديگر آن در شوراي پول و اعتبار در حال طي شدن است. به گزارش «ايسنا»، عباس آخوندي با بيان اينكه شوراي پول و اعتبار بايد مطمئن مي‌شد كه دولت يارانه سود را تضمين مي‌كند، افزود: با مصوبه هيات وزيران مراحل بايد در شوراي پول و اعتبار پيش رود و بعد از آن بانك مركزي، بانك‌هاي عامل را تعيين مي‌كند. وي عنوان كرد: در واقع ميزاني كه دولت يارانه را تضمين كرده در مصوبه هيات وزيران است و در حال حاضر شوراي پول و اعتبار مي‌داند كه دولت چقدر تعهد دارد و شورا تصميمات لازم را اتخاذ مي‌كند. آخوندي درباره طرح‌هاي مطرح‌شده از سوي دولت يازدهم در حوزه مسكن اظهار كرد: شهرها مي‌توانند از درون توسعه پيدا كنند. عمدتا شاهد فرار از درون شهرها بوده‌ايم كه مردم به پيرامون و حاشيه‌ شهرها رفته‌اند.

«فيليپ موريس» صهيونيستي نيست|وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه شركت فيليپ موريس (توليدكننده سيگار مارلبرو و برخي برندهاي ديگر) «صهيونيستي» نيست، گفت: اگر اين شركت صهيونيستي بود، به‌طور قطع مجوزي را براي آنها صادر نمي‌كرديم و پيش از آن، از اين موضوع اطمينان حاصل كرده‌ايم. محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با «مهر» در واكنش به ادعاي سخنگوي شركت «فيليپ موريس» مبني بر رد درخواست مجوز احداث كارخانه در ايران، گفت: اگر اين نماينده به صورت رسمي اعلام كند كه وارد بازار ايران شده و نمايندگي ايجاد كرده است، به‌طور قطع از سوي كشورهاي غربي جريمه خواهد شد.

كاهش 30 درصدي توليد چاي در كشور |رييس اتحاديه چايكاران شمال با اشاره به كاهش 30 درصدي توليد چاي در سال جاري گفت: امسال 15 هزار تن چاي خشك در كشور توليد شد، ضمن اينكه نياز ما به چاي سالانه چيزي حدود 90 تا 100 هزار تن است. مصطفي نصراللهي در گفت‌وگو با «مهر»، توليد برگ سبز چاي در كشور در سال جاري را حدود 66 هزار تن به ارزش ريالي 90 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: اين ميزان توليد شامل 48 درصد برگ سبز درجه يك و 52 درصد برگ سبز درجه دو بوده، ضمن اينكه مطالبات كشاورزان نيز پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون