• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3432 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي

خبر كوتاه

مجوز هفته‌نامه «يا لثارات» لغو شد
فارس| در جلسه دوشنبه هيات نظارت بر مطبوعات، مجوز هفته‌نامه يا لثارات لغو شد. در اين جلسه و با حضور اكثريت اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات كه بيشتر به مباحث نظارتي اختصاص يافت، پروانه هفته‌نامه «يالثارات» با توجه به تبصره٢ ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو شد. همچنين با مجوز انتشار ٧٨ رسانه و تغيير وضعيت ٤٦ رسانه موافقت شد. همچنين زهرا بهرام نژاد، دبير شوراي اطلاع‌رساني معاونت امور زنان و خانواده از ارتباط توقيف اين نشريه با مطالب منتشر شده عليه معاون رييس‌جمهور گفت: مولاوردي از نشريه يالثارات شكايت حقوقي كرده و توقيف اين نشريه بي‌ارتباط با مطالب منتشر شده عليه وي نيست.

توكلي:گزارش به سران قوا درباره آلودگي هوا را منتشر كنيد
ايرنا| احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رييس هيات‌مديره سازمان مردم‌نهاد «ديده‌بان شفافيت و عدالت» در نامه‌اي به ناصر سراج رييس سازمان بازرسي كل كشور خواستار انتشار گزارش اين سازمان درباره آلودگي هوا شد. احمد توكلي در اين نامه خطاب به سراج گفته است: خبرگزاري فارس از قول جنابعالي خبر داد كه نتيجه بازرسي و بررسي از 10 نهاد ذيربط با آلودگي هواي تهران و برخي شهرهاي ديگر كشور، بحمدالله آماده و براي سران قوا فرستاده شده است. شفاف نبودن مواضع دولت محترم و تناقض‌گويي برخي از مسوولان، موجب ابهام در علل پيدايش و دوام اين پديده در اذهان عمومي شده و علاوه بر دشوار ساختن مشاركت مردم در كشف راه‌هاي مقابله، به سرمايه اجتماعي نيز آسيب زده است.به نظر مي‌رسد لازم است تا گزارش مذكور منتشر گردد. انتشار آن براي آگاهي مردم و پاسخگويي دولت بسيار مفيد است و مي‌تواند بخشي از آسيب وارد شده به سرمايه اجتماعي را جبران نمايد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:
تعيين‌تكليف حج تمتع ۹۵ منوط به تصميم شوراي عالي حج و شوراي عالي امنيت ملي است
ايلنا| شوراي برنامه‌ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري اعلام كرد كه موضوع حج تمتع سال ۹۵ از طريق شوراي عالي حج و شوراي عالي امنيت ملي پيگيري و با در نظر گرفتن مسائل شرعي اقدام خواهد شد. اين مطلب در نشست شوراي برنامه‌ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري كه به رياست قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت برگزار شده است اعلام شد. در اين نشست تصريح شد كه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت درخصوص حج تمتع سال آينده خود را با شرايط كشور تطبيق داده و با در نظر گرفتن منافع ملي و موضع مسوولان بلندپايه نظام، دولت و دستگاه‌هاي سياسي و امنيتي كشور تصميم‌گيري خواهند كرد. نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين جلسه همچنين از اقدام برخي افراد در حمله به سفارت و سركنسولگري عربستان دركشورمان انتقاد كرد و درعين حال گفت اقدام عربستان در اعلام قطع روابط ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران تصميمي عجولانه بود. نوش‌آبادي در خصوص واكنش وزارت ارشاد به اقدامات دولت عربستان، با توجه به اتفاقاتي كه پيش از اين براي حجاج ايراني در منا رخ داده بود و همچنين ماموران خاطي و متعرض به دو نوجوان ايراني گفت: اقدام عملي جمهوري اسلامي در برابر هتك حرمت دو تن از هموطنان ما و گستاخي و جسارت دو تن از ماموران سعودي اين بود كه حج عمره را به نوعي تعطيل كرديم و شرط هم گذاشتيم تا زماني كه ماموران خاطي مجازات نشوند، مجددا حج عمره را راه‌اندازي نكنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون