• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

خبر كوتاه

احتمال حذف 5 ماده دووميداني از المپيك

پنج رشته دو و ميداني از جمله مسابقه دو 10 هزار متر در خطر حذف از مسابقات المپيك قرار گرفتند. برنامه اصلاحي المپيك 2020 فضا را براي ايجاد تغييرات در رشته‌هاي حاضر در بازي‌هاي المپيك باز كرد هر چند هنوز هيچ واكنش رسمي در اين مورد از سوي كميته بين‌المللي المپيك به چشم نمي‌خورد اما منابع خبري احتمالات مختلفي را مطرح مي‌كنند. ورزش دو و ميداني يكي از مواردي است كه در خطر حذف برخي ماده‌هايش از جمله دو 10 هزار متر قرار دارد. مسابقات پرتاب وزنه، پياده روي، دو 200 متر و پرش سه گام رشته‌هاي ديگري هستند كه به حذف از المپيك تهديد شده‌اند. هدف IOC از اين كار كاهش تعداد ورزشكاران دو و ميداني در المپيك و ايجاد فرصت براي اضافه شدن رشته‌هاي ديگر به بازي‌ها است. برخي از رشته‌هاي دو و ميداني از جمله دو 10 هزار متر ديگر در تقويم مسابقات اين رشته هم قرار ندارد و تنها در بازي‌هاي المپيك و برخي رقابت‌هاي جهاني برگزار مي‌شود.

يوونتوس جوايز سال فوتبال ايتاليا را درو كرد

مراسم انتخاب بهترين‌هاي فوتبال ايتاليا روز گذشته برگزار شد كه باشگاه يوونتوس تمامي جوايز را به خود اختصاص داد. باشگاه يوونتوس كه فصل گذشته براي سومين سال پياپي با مربيگري آنتونيو كونته موفق به فتح اسكودتو شده بود به عنوان بهترين باشگاه در فصل گذشته و آندرا پيرلو نيز عنوان بهترين بازيكن سال را از آن خود كردند. اين در حالي رخ داد كه باشگاه ناپولي اين مراسم را تحريم كرده بود. گونزالو هيگواين، مهاجم ناپولي به عنوان يكي از بهترين مهاجمان فصل انتخاب شده بود اما اورليو دي لورنتيس، رييس باشگاه ناپولي به هيچ يك از بازيكنانش اجازه نداده بود در اين مراسم شركت كنند. جيان لوييجي بوفون، كوادوو آساموا، آندرا بارزالي، پل پوگبا، آندرا پيرلو، آرتورو ويدال و كارلوس توز هم در فهرست بهترين تيم كالچو قرار گرفتند. چيرو ايموبيله كه فصل گذشته در تورينو توپ مي‌زد و تابستان گذشته راهي بوروسيا دورتموند شد نيز به عنوان يكي ديگر از بهترين‌ مهاجمان فصل انتخاب شد. متئو دارميان بهترين دفاع راست شناخته شد، مهدي بن عطيه كه فصل گذشته در رم بازي مي‌كرد و اكنون عضوي از بايرن مونيخ آلمان است نيز با كنار زدن جورجيو كيه‌ليني و داويده آستوري موفق شد عنوان بهترين دفاع مياني را كسب كند. آنتونيو كونته هم به عنوان بهترين مربي سال انتخاب شد. رودي گارسيا از رم و وينچنزو مونتلا از فيورنتينا نيز در رده‌هاي بعدي بهترين مربي سال قرار گرفتند. بهترين تيم كالچو: بوفون، دارميان، بارزالي، بن عطيه، آساموا، پوگبا، پيرلو، ويدال، ايموبيله، هيگواين، توز.

سجاد مرادي: از اين محروميت  فدراسيون ضرر مي‌كند نه من

دونده 800 متر با انتقاد از محروميت يك ساله خود از فعاليت ملي و باشگاهي گفت: كسي كه بابت اين محروميت ضرر مي‌كند من نيستم بلكه فدراسيون است كه يك مدال مسلم را از دست داده است. سجاد مرادي درباره محروميت يك ساله خود از مسابقه‌هاي ملي و باشگاهي دووميداني گفت: من قطعا به اين موضوع اعتراض مي‌كنم و اين افراد در حدي نيستند كه بتوانند من را از فعاليت در دووميداني محروم كنند. كسي كه از اين محروميت ضرر مي‌كند من نيستم بلكه فدراسيون است چرا كه مدالي كه من مي‌توانم در مسابقه‌ها به دست بياورم، از دست مي‌رود. او ادامه داد: قطعا در اين مساله سازمان تربيت‌بدني و ديگران دخالت مي‌كنند و به تصميم گرفته شده اعتراض مي‌كنند و رسيدگي‌هاي لازم انجام مي‌شود. مرادي درباره اتهاماتي كه به او وارد شده، گفت: من در رسانه‌ها واقعيت را گفتم و منكر حرف‌هايي كه زده‌ام نمي‌شوم. هيچ كدام از آن حرف‌ها غلط نبود و من هم هيچ‌وقت زير حرفم نمي‌زنم. دونده 800 متر درباره پرداخت نشدن هزينه اردوهايش اظهار كرد: همين الان هم با صراحت مي‌گويم كه هزينه‌هايي كه من براي برگزاري اردوها پرداخت كرده‌ام به من برگردانده نشده است. احتياجي هم نمي‌بينم كه براي صحبت‌هايم مدرك بياورم. مرادي در پايان درباره علت حضور نداشتنش در جلسه كميته انضباطي تصريح كرد: من امروز كار داشتم و نتوانستم به جلسه بروم! ديشب هم با آقاي فرشاد سپهر، رييس كميته انضباطي صحبت و اعلام كردم كه نمي‌توانم در جلسه حاضر باشم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون