• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3435 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ دي

عكس نوشت

  مراجع تقليد:  دغدغه‌هاي معلمان را برطرف كنيد| اعتماد- وزير آموزش و پرورش روز پنجشنبه به قم سفر كرد تا با شماري از مراجع تقليد ديدار كند. آيت‌الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي در ديدار با وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اقدامات خوبي در اين وزارتخانه انجام شده است، گفت: «اين وزارتخانه نقش بسزايي در تعليم و تربيت نسل‌هاي انقلابي دارد و در اين راستا مسووليت اين وزارتخانه بسيار مهم است. » او همچنين با اشاره به ضرورت توجه نسبت به حقوق معلمان به علي‌اصغر فاني گفت: «شما بايد نسبت به اعتقادات معلمان و كار فرهنگي توجه ويژه‌اي داشته باشيد و ما شاهد ارتقاي كيفيت آموزش نيز در مدارس باشيم. » اين مرجع تقليد با بيان اينكه مشكلات مالي موجود در وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند نقش بسزايي در سطح كيفي داشته باشد، يادآور شد: «هر دولتي كه سر كار مي‌آيد بايد بودجه مناسبي در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد و همچنين از بهره‌گيري از مشاركت‌هاي اجتماعي غافل نشود.»
آيت‌الله نوري همداني نيز در ديدار با وزير آموزش و پرورش رسيدگي به وضعيت معلمان را خواستار شد و گفت: «بايد به وضعيت قشر معلم چنان رسيدگي شود كه آنان به غير از تعليم و تربيت دغدغه مالي و محدوديت امكانات نداشته باشند.» نوري همداني البته در خصوص وظايف معلمان افزود: «تعليم و تربيت هنر است، شغل نيست و انسان‌هاي بزرگ براساس همين تعليم و تربيت صحيح ساخته مي‌شوند. معلمان و مربيان بايد ابتدا خود را بسازند و بعد با سيره خودشان براساس تعاليم ديني و اسلامي دانش‌آموزان را تربيت نمايند به گونه‌اي كه شب‌هات و ابزارهاي دشمنان نتواند آنان را متزلزل كند.»  
وزير آموزش و پرورش نيز در جريان ديدار و گفت‌وگو با مراجع گفت: «معتقديم دولت به تنهايي نمي‌تواند حجم عظيم كار در وزارت آموزش و پرورش را دنبال كند و با پيگيري سياست توسعه مشاركت، مردم و بخش غيردولتي بايد به كمك آموزش و پرورش بيايند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون