• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

بازار طلا سكه شد

نخستين روز هفته، با يك شوك انفجاري در بازار آغاز شد، به نحوي كه قيمت تمام مسكوكات و طلا در بازار طلافروشان و دلار در بازار افزايش پيدا كرد. البته اين افزايش قيمت در بازارهاي جهاني هم ادامه پيدا كرد و قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني، براي نخستين بار در سه ماه گذشته به بيش از هزار و 100 دلار رسيد. در شرايط كنوني، ميل انواع طلا و سكه در بازار به سمت افزايش قيمت است و به نظر مي‌رسد اين روند در طول هفته ادامه داشته باشد.
روز گذشته، شنبه و نخستين روز هفته، در حالي آغاز شد كه بسياري حدس مي‌زدند كه قيمت‌ها افزايش پيدا مي‌كند، زيرا در روز جمعه، قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني، حدود 15 دلار گران شده بود. همچنين بازار ارز هم در هفته گذشته با يك ركوردشكني از جانب دلار روبه‌رو شده بود و براي نخستين بار نرخ دلار در كشور به بيش از سه هزار و 700 تومان رسيد. بازار نيز صحت اين پيش‌بيني‌ها را تاييد كرد و قيمت همه اقلام طلا و سكه نرخ افزايشي به خود گرفت. در همين رابطه هر قطعه سكه طلاي تمام بهار آزادي، با افزايش قيمت هفت هزار و 500 توماني، به نرخ 961 هزار و 500 تومان مبادله شد كه به نوعي گران‌ترين قيمت آن در شش ماهه دوم سال بوده است. همچنين هر قطعه سكه طرح قديم هم با افزايش 13 هزار توماني، 960 هزار تومان مبادله شد. نيم سكه و ربع سكه هم به ترتيب چهار هزار تومان و هزار تومان گران شدند كه بر اين اساس نيم سكه 484 هزار تومان و ربع سكه هم 264 هزار تومان دست به دست شدند. هر سكه يك گرمي هم با نرخ 174 هزار تومان مبادله شد.
در بازارهاي جهاني، قيمت هر اونس طلا با افزايش سه دلاري به هزار و 104 دلار رسيد. همچنين نرخ مظنه مثقال طلا هم 425 هزار و 300 تومان شد كه نشان‌دهنده افزايش سه هزار و 300 توماني نسبت به روز پنجشنبه است. هر گرم طلاي 18 عيار هم 98 هزار و 90 تومان مبادله شد.
از سوي ديگر، صرافان بازار ارز، در نخستين روز كاري هفته، هر دلار امريكا را با نرخ سه هزار و 733 تومان معامله كردند. هر پوند انگليس، يورو و درهم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 425 تومان، چهار هزار و 67 تومان و هزار و 18 تومان معامله شدند. نرخ هر لير تركيه هم هزار و 253 تومان شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون