• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

فرمانده سپاه پاسداران:

رابطه دولت و سپاه خوب است

ابهام‌هاي دولت درباره ورود سپاه به اقتصاد رفع شده است

 

گروه سياسي| فرمانده سپاه پاسداران بالاخره ديروز به شايعات پاسخ داد. شايعه‌يي كه درست از روز همايش مبارزه با فساد اداري ورد زبان برخي مخالفان دولت شده بود تا شايد بهانه‌يي باشد براي حملات جديد به دولت. بازهم از يك جمله رييس‌جمهور مخالفان آن گونه كه خواستند برداشت كردند تا بهانه جديدي داشته باشند. با اين همه روز گذشته سردار جعفري به اين شايعات پاسخ محكمي داد و از روابط مثبتي كه ميان دولت و سپاه وجود دارد ياد كرده است. با اين همه همايش روز گذشته فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا محلي شد براي پايان دادن به اين شايعات. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همين مورد روز گذشته گفت: رييس‌جمهوري به سپاه اعتماد كامل دارد و رابطه سپاه با رييس‌جمهور بسيار خوب است. به گزارش ايرنا، سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» در پاسخ به سوال ايرنا درباره گمانه زني رسانه‌هاي خارجي مبني بر اينكه منظور رييس‌جمهوري در اظهارات اخيرشان در يكي از همايش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوده است، گفت: ما هم در جريان اين گمانه زني‌ها قرار گرفته‌ايم، اما آن طور كه در اين خصوص از رييس‌جمهوري محترم سوال شده، گفته‌اند كه منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح شده معطوف به يك توصيه و تحليل كلي بوده است. وي تصريح كرد: آقاي رييس‌جمهوري به سپاه اعتماد كامل دارد و رابطه سپاه با ايشان نيز بسيار خوب و براساس حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب به ويژه ضد انقلاب خارج نشين نمي‌توانند اين رابطه را كه از زمان جنگ تحميلي برقرار شده، تخريب كنند. فرماندهي كل سپاه با تصريح اينكه اكنون خود دولت هم اقرار دارد كه قرارگاه سازندگي، سپاه ضربه‌هاي بودجه‌يي و پولي وارده به دولت را مي‌گيرد و باتوانمندي داخلي پروژه‌ها را جلو مي‌برد، افزود: ابهاماتي كه در دولت جديد درباره ورود سپاه به عرصه سازندگي وجود داشت پس از استقرار دولت و با بررسي و ارزيابي طرح‌هايي كه انجام شده بود رفع و نياز به حضور سپاه در اين عرصه‌ها بيشتر احساس شد. جعفري به نقش تعيين‌كننده سپاه در حفاظت از انقلاب و دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و تماميت ارضي كشور اشاره كرد و گفت: اين نقش سپاه براي دولت و دشمن آشكار و تعيين‌كننده است چون سپاه در عرصه‌هاي فرهنگي، سازندگي، امنيتي و دفاعي ماموريت مصوب و ابلاغي دارد و هدف اصلي و نقش اصلي سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهاي انقلاب است. وي گفت: اين تهمت‌ها طبيعي است و زمينه يكي از اين تهمت‌ها، حضور سپاه در عرصه‌هاي اقتصادي است. فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: حضور سپاه در عرصه سازندگي كشور با حضور در عرصه‌هاي اقتصادي متفاوت است چرا كه سپاه به هيچ‌وجه در فعاليت‌هايي چون داد و ستد بازاريابي، تجارت و صادرات و واردات فعاليت نمي‌كند. وي گفت: محروميت‌زدايي، فعاليت عمراني در بخش‌هاي مرزي و امنيتي كشور و نقاط ناامن، آبرساني در نقاط ناامن عرصه‌هايي است كه فقط سپاه مي‌تواند حضور داشته باشد. جعفري افزود: طبيعي است كه دشمنان براي تشديد مخالفت‌هاي‌شان عرصه ديگري را بهتر از حضور سپاه در عرصه‌هاي سازندگي نمي‌يابند و حركت‌هاي برنامه‌ريزي شده صورت مي‌دهند. وي گفت: به همين دليل است كه وقتي مساله‌يي در كل كشور مطرح مي‌شود رسانه‌هاي گسترده ضد انقلاب به سرعت آن را دامن مي‌زنند و در صورتي‌كه مسوولان كه اين موارد را مطرح مي‌كنند اقرار مي‌كنند كه منظورشان سپاه نيست. جعفري افزود: دشمنان تلاش مي‌كنند تقابل بين دولت را با سپاه مطرح كنند و اين جزيي از عمليات رواني و فضاسازي دشمنان ما است.
فرمانده كل سپاه گفت: ‌ورود سپاه در عرصه سازندگي با نظرات متفاوتي روبه‌رو بود از جمله اينكه، مخالفان نظام به طريقي ورود سپاه به اين عرصه‌ها را نگران‌كننده مي‌دانستند.
وي با بيان اينكه برخي نيروهاي دلسوز نظام اين‌گونه مطرح كردند كه سپاه عرصه را براي پيمانكاران بخش خصوصي تنگ مي‌كند، تاكيد كرد: با وجود اين سپاه پاسداران با توجه به تجربه و توانمندي‌هايش لازم بود كه وارد اين عرصه شود چراكه سپاه با توجه به نوآوري و خلاقيت‌هايش، محدوديت‌هاي اعمال شده را مي‌توانست دور بزند و با اتكاي به نيروهاي متعهد داخلي فعاليت كند كه در آن دوره اين نگاه دربرخي پيمانكاران خصوصي وجود نداشت.
وي گفت: سپاه با اقدام‌هاي ابتكاري تحريم‌هايي راكه در اين عرصه درباره محدوديت در حوزه تجهيزات بروز مي‌كرد را مرتفع مي‌كرد اما با اين كار واردات محدود مي‌شد وبرخي واردكنندگان به همين علت جزو مخالفان سپاه قرار مي‌گرفتند. فرمانده كل سپاه تصريح كرد: نگاه قرارگاه سازندگي سپاه اين طور بود كه طرح‌هاي كلان و ملي را با دولت قرار داد مي‌بست و به عنوان مجموعه بزرگ پيمانكاري طرف مقابل دولت مي‌شد، اما در عمل سپاه بسياري از شركت‌هاي خصوصي را به‌كار مي‌گرفت. وي گفت: در واقع سپاه مديريت مي‌كرد و شركت‌هاي بخش خصوصي كه هم‌اكنون تعداد آنها به بيش از چهار هزار شركت مي‌رسد و در قرارگاه سازندگي با سپاه كار مي‌كنند و رضايت هم دارند به همكاري مي‌گرفت. جعفري تصريح كرد: قرارگاه سازندگي امكان ادامه فعاليت در عرصه‌هاي بزرگ را دارد واين درحالي است كه در برخي طرح‌ها كه پيمانكاران ديگر فعال هستند وقتي پولي از جانب دولت پرداخت نمي‌شود پيمانكاران با مشكل مواجه مي‌شوند و كار متوقف مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون