• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات تشريح كرد

انهدام باند مشاوره فرار مالياتي

گروه سياسي| وزارت اطلاعات درباره اقداماتش در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي گزارش مي‌دهد، گزارشي تكان‌دهنده از مشاوره‌ها براي فرارهاي مالياتي تا زمين‌خواري گسترده در شهريار و البته قاچاق كالا. معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات از انهدام باندي خبر داده كه با ثبت چندين شركت، با توجه به نيازهاي ساير شركت‌ها به آنها مشاوره‌هايي براي فرارهاي مالياتي مي‌داده و با صدور فاكتورهاي صوري راه را براي اين اقدام هموار مي‌كردند. وي همچنين در حوزه مبارزه با زمين‌خواري به پرونده‌اي اشاره مي‌كند كه بر اساس گزارشات مردمي از طريق ستاد خبري وزارت اطلاعات تشكيل شد. يك زمين خواري گسترده در شهرستان شهريار كه در جريان آن 400 قطعه سكه تمام بهار آزادي رشوه پرداخت شده است. به گزارش ايسنا معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات گفت: طي ماه‌هاي گذشته كارشناسان اطلاعاتي موفق به كشف و انهدام يك باند فعال در ارتباط با فرار كلان مالياتي شده‌اند. وي ادامه داد: روش كار اعضاي اين باند به اين شكل بوده كه با تاسيس چندين شركت و انجام فعاليت صوري در حوزه‌هاي بازرگاني و با ارايه پيشنهاد مشاوره مالياتي به ساير شركت‌ها، نسبت به سنجش نيازها و مشكلات شركت‏هاي مذكور اقدام مي‌كردند. متخلفين همزمان با نفوذ به بخشي از سامانه‏‌ سازمان امور مالياتي، اطلاعات محرمانه موديان (شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي) را به دست مي‏‌آوردند و از اين اطلاعات به دست آمده براي جلب اعتماد آنان و ترغيب به ادامه همكاري بهره‌برداري مي‌كردند. وي خاطرنشان كرد: با ورود معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات به موضوع و با همكاري موثر مقام محترم قضايي و رياست محترم سازمان امور مالياتي ابعاد گوناگون تخلفات به طور كامل كشف و متهمان شناسايي و حسب مورد، احضار، دستگير و روانه زندان شدند. .
فروش مجدد سهام فولاد هرمزگان
مبارزه با ارتشا و سوءاستفاده از اموال بيت‏ المال از ديگر محورهايي بود كه معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات در ادامه نشست خود با خبرنگاران به آن پرداخت و گفت: همزمان با عرضه سهام شركت فولاد هرمزگان در بازار فرابورس، متاسفانه تعدادي از مديران ذي‌نفوذ يكي ديگر از شركت‌هاي فولاد كه به اطلاعات پنهاني شركت در حال عرضه دسترسي داشته‌اند اقدام به خريد سهام فولاد هرمزگان با منابع تنخواهي كه در اختيارشان بود، كردند؛ نامبردگان سپس با فروش مجدد سهام، اقدام به تحصيل مبالغ بالايي سود به نفع خود كردند. در بررسي‌هاي كارشناسي مشخص شد طي چند روز پس از عرضه سهام شركت فوق در تابلوي فرابورس، اين افراد با برداشت غير قانوني مبلغ 160 ميليارد ريال از حساب آن شركت، مبادرت به خريد سهام فولاد هرمزگان كردند كه از اين محل طي مدت چند روز حدود 10 ميليارد ريال سود عايدشان شده است. با اطلاع‌رساني سريع و به موقع از سوي اين معاونت و با حكم مرجع قضايي اين افراد توسط اداره‌كل‌اطلاعات استان‌اصفهان دستگير شدند.
معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات در ادامه به تبيين اقدامات حوزه متبوعش درباره زمين‌خواري پرداخت و گفت: در يكي از جديدترين پرونده‌هاي در دست اقدام، بر اساس گزارشات مردمي از طريق ستاد خبري وزارت اطلاعات مبني بر اقدامات مشكوك گروهي براي تصاحب زمين‏‌هاي ملي در غرب تهران واقع در شهريار، واصل شد با انجام تحقيقات كارشناسي و اشراف اطلاعاتي مشخص شد كه فردي متخلف با تشكيل باند و اعمال خلاف قانون از جمله جعل اسناد و پرداخت رشوه اقدام به تصاحب 72 هكتار از اراضي مرغوب دولتي، اخذ آراي قضايي و سند تك برگ براي اين زمين‏‌ها كرده است. اراضي مذكور در محدوده شهري و داراي كاربري مسكوني و معدن شن و ماسه بوده‏‌اند كه به لحاظ ريالي از ارزش‌بالايي برخوردار هستند. وي ادامه داد: پس از مستند‏سازي با اهتمام بازپرس محترم تعداد 10 نفر در ارتباط با اين پرونده بازداشت و از آنها تحقيق به عمل آمد. تاكنون مجعول بودن اسنادي كه متهمان به واسطه آنها اقدام به اخذ راي قضايي كرده‌اند اثبات شده است. پرداخت بيش از 10 ميليارد ريال رشوه در قبال صدور سند براي فرد زمين‌خوار و مبالغ ديگري به ساير متهمان براي همكاري از جمله كشفيات اين پرونده است. همچنين متهمان به دريافت بيش از 400 قطعه سكه تمام بهار آزادي اقرار كرده‌اند. با توجه به گستردگي و حجم تخلفات متهمان تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد. معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات در ادامه اين نشست خبري خاطرنشان كرد: وزارت اطلاعات با هماهنگي كامل با ساير دستگاه‌هاي فعال مبارزه با قاچاق كالا اقدامات موثري را در زمينه ايجاد شفافيت و پيشگيري نظام‌مند و هوشمند و مقابله مستقيم با باندهاي كلان قاچاق در كشور انجام داده است. طي سال 1394 در مجموع تعداد پرونده‌هاي قاچاق كلان در دست اقدام اين معاونت در سطح كشور بالغ بر 100 مورد بوده است كه ارزش ريالي اين پرونده‌ها افزون بر 28000 ميليارد ريال است. در همين راستا طي دو هفته اخير با اقدام اطلاعاتي صورت گرفته چند باند قاچاق كالا تحت ضربه قرار گرفته‌اند. آخرين مورد آن مربوط به باندي است كه اقدام به قاچاق كلان كالا از بنادر جنوبي به سوي تهران مي‌كرد. اعضاي اين باند پس از شناسايي و تكميل تحقيقات با دستور قضايي در استان فارس بازداشت شدند.
معاون مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي وزارت اطلاعات همچنين به تشريح اقدامات اين معاونت در حوزه اختلاس در سطح كشور پرداخت و گفت: در خصوص جلوگيري از اختلاس از بانك‌ها اخيرا اعضاي يك باند با همكاري معاون يكي از شعب بانك‌هاي كشور درصدد اختلاس و انتقال مبلغ هشت هزار و ششصدميليارد ريال از آن بانك و تبديل به ارز و خروج از كشور بوده كه با همكاري مديريت عامل و حراست بانك و همت همكاران سازمان اطلاعات استان تهران دستگير شدند كه اطلاعيه آن نيز منتشر شد. همچنين اقداماتي در امر مقابله با پولشويي و كلاهبرداري‌هاي جمعي انجام شده كه رقم كشفيات بر اساس احكام صادره بالغ بر سه هزار ميليارد ريال بوده است. شايان ذكر است همكاري‌هاي موثري نيز با بانك مركزي براي ساماندهي موسسات غيرمجاز مالي و اعتباري در حال انجام است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون