• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

متهم با گذشت اولياي دم در آستانه آزادي قرارگرفت

قتل همسر به دليل ارتباط نامشروع

اعتماد| مردي كه همسرش را به دليل ارتباط نامشروع با مردي غريبه به قتل رسانده بود با رضايت اولياي دم در آستانه آزادي قرار گرفت.
19 دي 89 ماموران پليس آگاهي تهران از وقوع يك فقره درگيري خانوادگي منجر به قتل در خانه‌اي در تهرانپارس باخبر شدند. با حضور آنها در محل مشخص شد مردي همسرش را در يك درگيري با ضربه جسم سخت به قتل رسانده است. ماموران همزمان با انتقال جسد تحقيقات براي دستگيري متهم را آغاز و او را سه روز بعد دستگير كردند.
بهنام 36 ساله پس از دستگيري به پايگاه دهم ويژه قتل منتقل شد و پس از تشكيل پرونده مورد بازجويي قرار گرفت. او كه به مواد مخدر اعتياد داشت علت قتل همسرش را مسائل ناموسي اعلام كرد و در شرح حادثه گفت: «من 17 سال بود با همسرم زندگي مي‌كردم. او دختر خاله من بود. مدتي پيش متوجه شدم او به شيشه اعتياد پيدا كرده و با مردي ديگر هم ارتباط دارد. تصميم گرفتم ماجرا را بي‌سر و صدا حل كنم براي همين قرار شد از هم جدا شويم اما او به خاطر مساله مهريه مي‌خواست از من كلاهبرداري كند. سر همين موضوع با هم مشكل داشتيم تا اينكه روز حادثه درگيري‌‌مان بالا گرفت. همسرم به دليل مصرف شيشه از نظر روحي مشكل داشت. كلي داد و بيداد كرد و من هم با يك قوطي اسپري به سرش زدم و با يك قوطي ادكلن هم چند ضربه به پهلويش وارد كردم. او به اتاقش رفت و خوابيد اما چند ساعت بعد كه بيدار شد روي زمين افتاد و فوت كرد.» با ثبت اعترافات متهم، پرونده تكميل و پس از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. بهنام كه با تقاضاي قصاص از سوي خانواده همسرش روبه‌رو شده بود اما اين‌بار اتهام قتل عمد را رد كرد و گفت: «روز حادثه همسرم چند بار سرش را به ديوار كوبيد و خودزني كرد. سر و صورتش خوني شده بود. گريه مي‌كرد. من دلم برايش سوخت و به اتاقش رفتم تا موضوع را حل كنم اما او بار ديگر داد و بيداد كرد. شيشه ادكلن و قوطي اسپري كه من با آنها به پهلو و سر همسرم ضربه وارد كردم كوچك بود. من حتي به سر خودم هم چند بار ضربه زدم كه باعث شد قوطي اسپري له شود.» با اينكه متهم اتهام قتل عمد را انكار كرده بود اما قضات دادگاه با استناد به اعترافاتش در بازجويي‌ها و مدارك موجود، او را در وقوع قتل مجرم شناخته و حكم قصاص نفس صادر كردند. با تاييد اين راي در ديوان عالي كشور، متهم در آستانه اعدام قرار گرفت اما سرانجام موفق شد رضايت اولياي دم را جلب كند و از طناب‌دار رهايي يابد.  صبح ديروز بهنام را كه اكنون 41 ساله شده از زندان رجايي شهر به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي قربانزاده آوردند تا اين‌بار از جنبه عمومي جرم قتل محاكمه شود. با آغاز جلسه دادگاه، متهم گفت: «پدر و مادرم با پرداخت مبلغي موفق شدند رضايت خانواده همسرم را بگيرند. دختر من الان 20 ساله شده. پدر و مادرم هم در اين مدت كه زندان بودم چند بار قلب‌شان را عمل كرده‌اند. من قبل از زنداني شدن به ترياك اعتياد داشتم اما حالا پاك شده‌ام. تقاضاي عفو و بخشش دارم.» در پايان جلسه دادگاه، قضات شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران وارد شور شدند و حكم متهم را صادر كردند. او به‌زودي و پس از پنج سال حبس، از زندان آزاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون