• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3439 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ دي

عدد نوشت

اعزام مواد غذايي ايران به روسيه

رييس اتاق بازرگاني تهران از ارسال ۵۰۰ كاميون مواد غذايي ايران به روسيه از هفته گذشته خبر داد و گفت: نخستين محموله لبني آخر ژانويه به روسيه مي‌رود. به گزارش تسنيم، مسعود خوانساري صبح ديروز در نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران اظهار كرد: در ماه‌هاي گذشته با خارج شدن تركيه از بازار روسيه تلاش‌هاي زيادي براي ورود به اين بازار انجام شده است به طوري كه از هفته گذشته 500 كاميون مواد غذايي از مرز آذربايجان براي روسيه فرستاده شده است. وي افزود: موافقتنامه‌هاي قرنطينه دامي و نباتي نيز براي صادرات مستقيم به اين كشور آماده شده است و نخستين محموله لبني آخر ژانويه به روسيه مي‌رود.

احياي روستاهاي خالي از سكنه

در حالي ۳۰هزار روستا در كشور به‌دليل فقدان شغل خالي از سكنه شده كه با ايجاد و توسعه صنايع تبديلي در بخش كشاورزي مي‌توان به اشتغال‌زايي، افزايش درآمد كشاورزان و روستاييان و كاهش هزينه‌هاي مصرفي مردم كمك كرد. به گزارش تسنيم، عدم‌توسعه صنايع تبديلي در روستاها باعث محروم شدن آنها از سود قابل توجهي شده و زمينه را براي خالي شدن بيش از گذشته روستاها و گسترش پديده پرهزينه مهاجرت فراهم كرده است، عاملي كه مي‌تواند آسيب‌پذيري محصولات كشاورزي را كاهش دهد و ارزش افزوده آنها را زياد كند و بهره‌وري از منابع را افزايش دهد؛ همچنين سدي باشد براي خالي شدن روستاها كه تاكنون 30هزار روستا خالي از سكنه شده است.

رشد اكتشافات مس در 9 ماهه امسال

مدير امور اكتشافات و مهندسي توسعه شركت ملي صنايع مس گفت: در 9 ماهه امسال امور اكتشافات و توسعه با رشد 22 درصدي در كل كشور 53209 متر حفاري انجام داد.
به گزارش ايسنا، بابك بابايي با اشاره به برنامه تنظيم شده براي اكتشافات در سال جاري اظهار كرد: بر اساس اين برنامه 55 هزار متر حفاري در سال 94 در نظر گرفته شده بود در حالي كه جلوتر از برنامه پيش بيني شده حركت كرديم و با رشد 22 درصدي در 9 ماهه امسال در كل كشور 53 هزار و 209 متر حفاري انجام شد. وي افزود: از اين ميزان حفاري صورت گرفته 42 هزار و 830 متر سهم استان كرمان و 11 هزار و 126 متر سهم استان آذربايجان شرقي است.

بدهي كارخانه‌هاي قند به كشاورزان

دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر با بيان اينكه صنايع قند و شكر ۹۰۰ ميليارد تومان به كشاورزان بدهي دارند، گفت: دولت اعلام كرده بخشي از شكر داخلي توسط شركت بازرگاني خريداري شود تا كارخانه‌ها بخشي از طلب كشاورزان را بپردازند.
بهمن دانايي، دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر در گفت‌وگو با فارس، گفت: كارخانه‌هاي قند و شكر از آغاز خريد تضميني چغندر قند در سال جاري (از مهرماه تاكنون) در مجموع يك هزار و 427 ميليارد تومان چغندر از كشاورزان خريداري كرده‌اند. وي با بيان اينكه بخشي از مطالبات كشاورزان توسط صنايع قند و شكر بابت خريد تضميني چغندر قند پرداخت شده است، گفت: كارخانه‌ها هنوز 900 ميليارد تومان به كشاورزان بابت خريد تضميني چغندرقند در سال جاري بدهكار هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون