• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3135 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر

خبر كوتاه

كنفرانس اهل تسنن در اربيل

ايسنا گزارش داد امروز اهل تسنن در اربيل كنفرانسي با موضوع مقابله با تروريسم و تندروي‌ها برگزار خواهد كرد. بر اساس اين گزارش شعلان كريم، نماينده اهل تسنن استان صلاح‌الدين در پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه المدي گفته است: برخي از شخصيت‌هاي برجسته و گروه‌هاي اهل تسنن در پارلمان عراق با همكاري بزرگان استان‌هايي كه بخش‌هايي از آنها تحت تصرف داعش قرار دارد، توافق كردند كه در اربيل كنفرانسي براي مقابله با تروريسم و تندروي‌هاي داعش برگزار كنند. برگزاركنندگان اين كنفرانس از شخصيت‌هاي برجسته اهل تسنن استان‌هاي بغداد، كركوك، الانبار، ديالي، صلاح‌الدين و نينوا هستند و استان اربيل به عنوان محل برگزاري اين كنفرانس انتخاب شده چراكه ورود برخي از اين افراد به استان‌هاي ذكر شده و همچنين شهر بغداد ممنوع شده است. به گزارش اين نماينده پارلمان عراق از روساي سه نهاد اصلي عراق، رييس اقليم كردستان، سازمان ملل نيز به اين كنفرانس دعوت شده‌اند.

پيام كري به پوتين

به گزارش خبرگزاري فرانسه، جان كري، وزير امور خارجه امريكا با استقبال از آنچه كه اقدامات‌ سازنده در چند روز گذشته توسط دولت روسيه خواند، هشدار داد كه آينده اقتصادي اين كشور در گرو تصميمات ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه است. وزير خارجه امريكا به خبرنگاران در لندن گفت: تحريم‌ها با هدف لطمه زدن به مردم روسيه نيست بلكه با هدف دعوت از پوتين براي انتخابي متفاوت است. اين تحريم‌ها در صورت اقدامات و تصميمات مناسب پوتين ظرف چند هفته و چند روز لغو مي‌شود.
لازم به ذكر است روبل، واحد پول روسيه روز سه‌شنبه با كمترين ارزش پولي در مقابل دلار امريكا مواجه شد كه خود آزموني براي پوتين محسوب مي‌شود كه آيا توانايي رويارويي و نجات از ناملايمات اقتصادي و درگيري با غرب را دارد يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون