خبر كوتاه
راهاندازي واحد آكسفورد دانشگاه آزاد از سال آينده
مديركل امور بينالملل دانشگاه آزاد اسلامي گفت: واحد آكسفورد اين دانشگاه از سال آينده فعاليت خود را آغاز ميكند و درحال حاضر براي كسب مجوزهاي مربوط به راهاندازي اين واحد تلاش ميكنيم. حسين ابراهيمي افزود: برنامه داريم در اين واحد علاوه بر برگزاري دورههاي تحصيلات تكميلي بتوانيم دورههاي آموزشي و پژوهشي كوتاهمدت و مورد نياز صنايع كشور نيز برگزار كنيم. در اين واحد بينالمللي تنها دورههاي تحصيلات تكميلي كه مرتبط با حوزه بينالملل است مانند رشتههاي روابط بينالملل و حقوق بينالملل تدريس خواهد شد. ابراهيمي تاكيد كرد: پذيرش براي واحد آكسفورد دانشگاه آزاد تنها از طريق آزمون سراسري خواهد بود. مهر
پرداخت بدهي دولت به تامين اجتماعي طي چند سال
مهر| عضو هيات رييسه كميسيون اجتماعي مجلس به ضرورت تخصيص منابع دولت براي پرداخت بدهي تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: با تدوين طرح مجلس بدهي به تامين اجتماعي، طي چند سال پرداخت ميشود. محمداسماعيل سعيدي در مورد طرحي كه نمايندگان مجلس براي پرداخت طلب تامين اجتماعي از دولت تدوين كردهاند، گفت: با توجه به شرايط بحراني، تامين اجتماعي و صندوقهاي بازنشستگي دولت بايد فكري براي باز پس دادن بدهي خود به اين صندوقها بكند. وي با اشاره به اين طرح افزود: در اين طرح پرداخت مطالبات تامين اجتماعي از سوي دولت طي چندين سال مطرح شده و صحبت نمايندگان اين نيست كه دولت تمامي ۱۰۰ هزار ميليارد تومان بدهي خود به اين سازمان را به صورت يكجا پرداخت كند، اما با توجه به شرايط فعلي آن بايد حداقل براي پرداخت آن طي چند سال برنامهريزي داشته باشد. عضو هيات رييسه كميسيون اجتماعي مجلس گفت: در غير اين صورت تامين اجتماعي با مشكل اساسي مواجه خواهد شد.
ممنوعيت تردد موتوسيكلتهاي كاربراتوري
در مركز شهر
سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون شهرداري تهران از ارايه لايحهاي به شوراي شهر در خصوص صفر شدن تعرفه عوارض موتوسيكلتهاي برقي خبر داد. وي گفت: ورود موتوسيكلتهاي برقي در شهرداري تهران آغاز شده و بودجه خوبي در اين خصوص نيز اختصاص يافته تا شهرداري تهران در قالب يارانه به خريداران پرداخت كند. در شوراي عالي ترافيك تهران مطرح كردهايم در بخشهاي مركزي شهر تردد موتوسيكلتهاي كاربراتوري ممنوع شود. ايسنا
پيشنهاد پليس براي تفكيك جريمه رانندگي براساس نوع خودرو
رييس پليس راهور تهران در پاسخ به انتقادهاي مردمي از ارايه پيشنهاد پليس براي تفكيك جريمه رانندگي بر اساس نوع خودرو و كاهش ۵۰ درصدي تلفات خبر داد و گفت: مردم بايد به راحتي خودرو تهيه كنند ولي به سختي استفاده شود. سردار تيمور حسيني در نشست خبري پنجمين گردهمايي ايمني راه و تروماي كودكان گفت: قرار بود بعد از سه سال مبالغ جريمهها افزايش يابد ولي بسياري از جمله حقوقدانان و جامعهشناسان با تفاسير مختلف مخالف اين امر هستند كما اينكه هنوز هم افزايش جريمهها به ما ابلاغ نشده است. رييس پليس راهور تهران عنوان كرد: همانطور كه خطاي انساني در تصادفات مورد توجه قرار ميگيرند دستگاههاي متولي و خودروسازان نيز در صورت سهيم بودن در تصادفات بر اساس تبصره 3 ماده 14 سهم قصور براي آنان لحاظ ميشود و بسياري از آنان به دادگاه فراخوانده ميشوند. وي در پاسخ به انتقادات مردم نسبت به اينكه چرا در قوانين جرايم بايد يك پيكان وانت مدل پايين همانند يك خودرو گرانقيمت چندصد ميليوني جريمه شود و تفكيكي در اين زمينه وجود ندارد، گفت: پليس مجري قانون است و ما هميشه از طرف اغنيا و فقرا در اين زمينه زير سوال هستيم كما اينكه در اين امر پيشنهادي را نيز ارايه كرديم كه بايد چنين تفكيكهايي صورت پذيرد ولي مدعي نيستيم كه كارمان نيز ايراد ندارد اما به جرات ميتوانيم ادعا كنيم پليس با احساس مسووليت كارهايش را انجام ميدهد. حسيني در ادامه توضيحاتش گفت: در طول چند سال گذشته اين پليس بوده است كه يكتنه در مقابل خيلي از مسائل ايستاد و با ايستادگي پليس بود كه استاندارد خودروها به استاندارد يورو4 افزايش يافت يا آپشنها كه زماني اختياري بود اجباري شد. وي با اشاره به پيشنهاد و راهكارهايي براي كاهش مرگ و مير بر اثر تصادفات به دولت عنوان كرد: از هر 100 هزار نفر شش نفر در اثر تصادفات ميميرند، ما نيز راهكارهايي براي كاهش اين عدد شش به سه كشته به دولت فرستاديم كه اگر اين پيشنهادات اعمال شود 15 درصد از كشتهها كاهش مييابد.