• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

وزير كشور با موضوع انتخابات به ديدار رهبر انقلاب رفت

گزارش ردصلاحيت‌ها به رهبرانقلاب

آيت‌الله جنتي تاكيد كرده كه مشكل با رايزني مشترك حل مي‌شود

گروه سياسي|در شرايطي كه بحث ردصلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس تبديل به يكي از داغ‌ترين مباحث اين روزها شده است همايش استانداران و فرمانداران هم در ساختمان فاطمي از ديروز به مدت دو روز آغاز شده است. با توجه به اينكه در روزهاي اخير برخي استانداران هم از گستردگي ردصلاحيت‌ها انتقاد كرده بودند دور از ذهن نبود كه همين مساله يكي از محورهاي اصلي اين نشست را تشكيل دهد و وزير كشور در آن خبر از ارايه گزارش در اين مورد به رهبر معظم انقلاب بدهد. عبدالرضا رحماني‌فضلي ديروز در جمع بازوهاي اجرايي‌اش در سراسر كشور گفت: شخصا خدمت رهبري رسيدم و گزارش‌هاي لازم را به ايشان داده و با ايشان مشورت كرده‌ام. ما همچنين گزارش‌هاي لازم را به شوراي نگهبان و دفتر رهبري داده‌ايم تا حق كسي ضايع نشود. «ضايع نشدن حقوق افراد» همان مساله‌اي است كه وزير كشور يك سال پيش از آن سخن گفت و وعده داد كه براي اين كار وارد ميدان خواهد شد و مهم‌ترين ابزار خود در اين مسير را تعامل با شوراي نگهبان دانست. حالا رحماني‌فضلي مي‌گويد در اين مورد بيش از 20 ملاقات داشته است و از نظر دبير شوراي نگهبان در مورد ردصلاحيت‌ها خبر مي‌دهد و مي‌گويد: آقاي جنتي معتقد است بايد اين مسائل در يك فضاي منطقي و با رايزني مشترك حل و يك فضاي اقناعي ايجاد شود تا همه اطمينان داشته باشند كه حق‌شان ضايع نشده است. سياست‌هاي انتخاباتي حسن روحاني در آغاز همان‌طور كه مطلوبش بود پيش رفت و امروز با ردصلاحيت‌هاي گسترده با ركود مواجه شده است اما وزير كشورش اميدوار است با رايزني و ملاقات‌هايش با اعضاي شوراي نگهبان كه به گفته رحماني‌فضلي عددش به 20 رسيده، بتواند اين چالش را حل و فصل كند و انتخاباتي را رقم بزند كه اقتدار داخلي نظام جمهوري اسلامي را به رخ بكشد و بر همين مبنا مي‌گويد: اميدواريم با فراهم شدن شرايط لازم رقابت انتخاباتي سالم، آزاد و قانوني و انتخاباتي باشكوه داشته باشيم. بدين وسيله ما مي‌توانيم بار ديگر اقتدار داخلي خود را مبتني بر قانون‌گرايي، وحدت و انسجام و همراهي با دولت و نظام به اثبات برسانيم.
تلاش‌مان را در وزارت كشور ادامه مي‌دهيم
به نظر مي‌رسد مرد شماره يك فاطمي اميدوار است و از همين رو به استانداران و فرماندارانش هشدار مي‌دهد و خطاب به آنان مي‌گويد: شما بايد نظام را حفظ و تقويت كنيد، بنابراين از اظهارنظرهاي فراقانوني خودداري كنيد و همه را به پيگيري قانوني ارجاع دهيد. به گزارش ايسنا عبدالرضا رحماني‌فضلي عصر ديروز در همايش استانداران و فرمانداران سراسر كشور افزود: ديروز شخصا خدمت رهبري رسيدم و گزارش‌هاي لازم را به ايشان داده و با ايشان مشورت كرده‌ام. ما همچنين گزارش‌هاي لازم را به شوراي نگهبان و دفتر رهبري داده‌ايم تا حق كسي ضايع نشود. وي در ادامه خاطرنشان كرد: 12 هزار نفري كه در انتخابات ثبت‌نام كرده‌اند از نخبگان كشور محسوب مي‌شوند و بايد در فضاي سياسي كشور اثبات كنند كه حقوق‌شان در چارچوب قانون محقق شده است. رهبري هم بر قانون‌مداري تاكيد دارند. ما تلاش‌مان را در وزارت كشور ادامه داده و رايزني و مذاكرات خود را پيش مي‌بريم. رييس‌جمهور هم اظهار كردند پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند. رحماني‌فضلي با بيان اينكه گرايش عمومي شوراي نگهبان و آقاي جنتي در رابطه با ردصلاحيت‌ها مثبت است، افزود: آقاي جنتي معتقد است بايد اين مسائل در يك فضاي منطقي و با رايزني مشترك حل و يك فضاي اقناعي ايجاد شود تا همه اطمينان داشته باشند كه حق‌شان ضايع نشده است. وزير كشور در ادامه با اشاره به اوضاع ناامن منطقه و همچنين دستيابي به توافق هسته‌اي تصريح كرد: اكنون جامعه در شرايط بسيار اميدوار، با نشاط و با انگيزه است. ما توانستيم يك شر بزرگ را از كشور برانيم. اكنون هم بايد شرايط مطلوب را براي مردم رقم بزنيم.
توصيه‌هاي رحماني‌فضلي به استانداران
 و فرمانداران
وي در ادامه با بيان اينكه اميدواريم با فراهم شدن شرايط لازم رقابت انتخاباتي سالم، آزاد و قانوني و انتخاباتي باشكوه داشته باشيم، گفت: به اين وسيله ما مي‌توانيم بار ديگر اقتدار داخلي خود را مبتني بر قانون‌گرايي، وحدت و انسجام و همراهي با دولت و نظام به اثبات برسانيم. رحماني‌فضلي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روند طي شده انتخابات خاطرنشان كرد: ما در وزارت كشور با همه نهادهاي مرتبط با انتخابات مثل شوراي نگهبان همكاري داشته‌ايم. در انتخابات ركورد بسيار بالايي در ثبت‌نام‌ها ثبت شد كه نشانه علاقه و انگيزه مردم است. هيات‌هاي اجرايي هم نظر خود را اعلام كردند و نتيجه خوبي در تاييد صلاحيت‌ها داشتيم كه تقريبا هيچ‌گونه اعتراضي هم از سوي افراد و تشكل‌ها نداشتيم. آقاي جنتي هم از اقدامات وزارت كشور و هيات‌هاي اجرايي تشكر كردند. وزير كشور در ادامه خطاب به استانداران و فرمانداران گفت: شما بايد نظام را حفظ و تقويت كنيد، بنابراين از اظهارنظرهاي فراقانوني خودداري كنيد و همه را به پيگيري قانوني ارجاع دهيد. رحماني‌فضلي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي گفت: رهبر و رييس‌جمهور بر تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد دارند، بخش اعظمي از تحقق اقتصاد مقاومتي در استان‌ها به عهده استانداران و فرمانداران است و شما بايد براي تقويت سرمايه‌گذاري و توليد و بالا بردن بهره‌وري تلاش كنيد. نتايج برجام بايد در زندگي مردم و حركت كشور مشهود باشد. مسيرها روشن است و بايد آنها دنبال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون