• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3448 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ بهمن

قاليباف:

مخالفت با اصل برجام بي‌معني است

دولت صداي منتقدان را بدون تحقير و سركوب بشنود

 


گروه سياسي| محمدباقر قاليباف هرچند كه مي‌خواهد نشان دهد آنچنان هم با برجام مخالف نيست اما در ميان همين تلاش‌ها انتقادهاي خاص خودش را هم دارد. كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري 92 براي دولت توصيه دارد و مي‌گويد: «دولت بايد تلاش كند تا با رعايت حقوق اقليت و شنيدن صداي منتقدين، بدون تحقير و سركوب نگاه‌هاي مخالف و متفاوت به شكل‌گيري وحدت ملي حول برنامه ملي اقتصادي كمك كند.» به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدباقر قاليباف در جمع فعالان سياسي- اجتماعي، كه در آن مخالفت با اصل برجام را بي‌معني دانست و ديدگاه‌هايي كه پذيرش برجام را به عنوان اقدامي خارج از اراده نظام مي‌دانند، تعريفي اشتباه و تفرقه‌برانگيز ارزيابي كرد، به شرح زير است:
  اميدواريم از طريق هيات نظارت بر برجام، تاكيدات رهبر معظم انقلاب پيگيري و دنبال شود، توافق هسته‌اي محصول تلاش‌هاي شبانه‌روزي مسوولان ديپلماسي كشور و در چارچوب تصميمات نظام بوده و اين توافق بايد با رعايت شروط 9 گانه مقام معظم رهبري به عنوان سند ميثاق ملي در نظر گرفته شود.
  مساله امريكا با ايران موضوع هسته‌اي نبوده و نيست، انقلاب اسلامي، تبلور نبرد ميان فقر و غنا، مبارزه با استكبار، دفاع از محرومين و مخالفت با سلطه امريكا به خصوص در كشورهاي اسلامي و خاورميانه است. اينكه امام (ره) فرموده‌اند رابطه ما با امريكا رابطه گرگ و ميش است، يعني ما جوهره و ذات‌مان در تقابل با هم است.
  «آزادي و استقلال ايران، آرمان انقلاب اسلامي بوده و هست»، امروز، عده‌اي در كشور ديگر اين آرمان‌ها را قبول ندارند. اينها خسته شده و ترجيح مي‌دهند در برابر سلطه بيگانگان كوتاه بيايند.
  مردم الان همه خوشحالند چون فكر مي‌كنند كه با اجراي برجام مشكل اشتغال فرزندان‌شان حل مي‌شود و گشايشي در وضعيت اقتصادي كشور اتفاق مي‌افتد. اگر اين گشايش در وضعيت اقتصادي و تحول در نظام اداري كشور محقق نشود مردم از دولت و نظام دلخور مي‌شوند. ما نگران اين اتفاق هستيم. در دو سال و نيم اخير خواسته يا ناخواسته در افكار عمومي تراكم انتظارات اقتصادي و معيشتي ايجاد شده و امروز اين انتظار به يك مطالبه تبديل شده است.
  «مساله اصلي كشور و انقلاب برجام نيست، بلكه در ساختار اداري و اجرايي و نحوه مديريت كشور است»، در صورت عدم توجه به تحول در ساختار اداري و اجرايي و شيوه مديريت در كشور، قبل و بعد برجام هيچ فرقي براي ما نخواهد كرد.
  معتقدم مشكل اصلي كشور و انقلاب در تحريم‌ها نيست كه با اجرايي شدن برجام، اين مساله اصلي مرتفع شود و البته معتقد هم نيستم كه تحريم‌ها كاغذپاره‌اند و هيچ تاثيري بر اقتصاد ما ندارند. من مشكل اصلي را در ساختار اداري و اجرايي و نحوه مديريت در كشور مي‌بينم. پس از پايان جنگ، دولت‌هاي پر درآمد و كم درآمد داشته‌ايم، اما مشكل اقتصاد در همه اين دولت‌ها كم و زياد وجود داشته و درآمد بيشتر نتوانسته است براي ما رفاه و پيشرفت پايدار ايجاد كند.
  همان‌طور كه دفاع مقدس و مساله هسته‌اي، موضوعاتي ملي و فراجناحي بودند و هستند، اقتصاد مقاومتي هم يك موضوع ملي است و نبايد به ابزاري براي زدن بر سر دولت تبديل شود.
  دولت بايد تلاش كند تا با رعايت حقوق اقليت و شنيدن صداي منتقدين، بدون تحقير و سركوب نگاه‌هاي مخالف و متفاوت به شكل‌گيري وحدت ملي حول برنامه ملي اقتصادي كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون