• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3448 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ بهمن

خبر كوتاه

مفتي دربار آل‌سعود شطرنج را حرام اعلام كرد
مفتي اعظم دربار خاندان آل‌سعود ورزش شطرنج را حرام اعلام كرد. به گزارش سايت نود، «عبدالعزيز آل الشيخ» كه با فتواهاي عجيب و غريب منجمله مباح بودن خوردن ادرار شتر و جهاد نكاح شهرت جهاني پيدا كرده، حرام بودن اين ورزش را هم به ليست فتواهاي عجيب و غريبش اضافه كرد. پايگاه المنار گزارش داد او در توجيه اين فتوا گفته: بازي شطرنج قمار و وقت تلف كردن است و موجب كينه و عداوت بين مردم مي‌شود.

وصيت بهزادي: من را كنار حجازي دفن كنيد
در وصيتي كه مرحوم همايون بهزادي كرده از خانواده‌اش درخواست كرده كه بعد از فوتش او را در قطعه نام‌آوران و كنار هم‌بازي سابقش مرحوم ناصر حجازي به خاك بسپرند. اين در حالي است كه ناصر حجازي در سال 90 فوت كرده و بعد از آن بسياري از قطعات نزديك به آن مرحوم پرشده است. بهرام افشار‌زاده، مدير استقلال بعد از شنيدن آخرين خواسته مرحوم بهزادي به صرافت افتاده است كه هر طوري شده به اين وصيت جامه عمل بپوشاند. او تا روز دوشنبه پنجم بهمن‌ماه فرصت دارد كه در جهت اجرايي كردن درخواست مرحوم بهزادي اقدام كند.

بنزما، جايگزين لواندوفسكي در بايرن مي‌شود؟
يك منبع اسپانيايي ادعا كرده است كه آنچلوتي تمايل دارد تا كريم بنزما را به مونيخ بياورد و جايگزين لواندوفسكي كند. مهاجم لهستاني بايرن مونيخ مشتريان زيادي از جمله، رئال، پاريسن ژرمن و منچستريونايتد را دارد و بارها شايعه جدايي وي از مونيخ شنيده شده است. آنچلوتي هم قصد دارد با توجه به امكان خروج اين بازيكن، جايگزيني را در خط حمله جذب كند. بنزما از زمان حضور آنچلوتي در رئال، رابطه خوبي با اين مربي دارد و گفته مي‌شود رئال نيز قصد دارد با توجه به خريدهايي كه مي‌خواهد انجام دهد، يكي از سه ستاره بزرگ خود را در مثلث هجومي به فروش برساند.

واكنش لوزانو به درگيري‌هاي اخير واليبالي‌ها
سرمربي تيم ملي واليبال ايران در تماس با مسوولان فدراسيون نسبت به درگيري‌هاي اخير ملي‌پوشان به‌شدت انتقاد كرد. رائول لوزانو كه همواره از ديسيپلين بالايي برخوردار بوده است با وجود حضور در لهستان نسبت به اتفاقات ليگ برتر واليبال ايران بي‌تفاوت نگذشت و انتقاد شديدي را نسبت به درگيري‌هاي اخير ملي پوشان واليبال وارد كرد. وي در تماس خود با مسوولان فدراسيون ايران نسبت به درگيري‌هاي ملي‌پوشان پرسيد و اعتراض شديد خود را در اين باره اعلام كرد. لوزانو تاكيد كرد بازيكنان بايد مراقب رفتار خود باشند چرا كه موضوع انضباطي براي وي قابل چشم‌پوشي نيست. سرمربي آرژانتيني تيم ملي خط و نشان كشيد كه كوچك‌ترين بي‌انضباطي از سوي بازيكنان را نمي‌بخشد و با آن كنار نمي‌آيد.

مايلي‌كهن: مگر تيم ملي در جام ملت‌ها نتيجه گرفت؟
محمد مايلي‌كهن، مدير فني تيم اميد در خصوص حذف اين تيم از مسابقات انتخابي المپيك 2016 اظهار داشت: «به هر حال بچه‌هاي ما بازي خوبي انجام دادند. ما در 90 دقيقه حاكم بر بازي با ژاپن بوديم و شانس‌هاي متعدد گلزني هم داشتيم». مايلي‌كهن در ادامه تاكيد كرد: «متاسفانه موقعيت‌هاي ما تبديل به گل نشد. در وقت‌هاي اضافه هم بازيكنان ما تحليل رفتند و در نهايت نتيجه را واگذار كردند. در مجموع يادمان باشد يك سري جوان شايسته معرفي كرديم كه پيش از بازي در تيم اميد و شناخته‌شده نبودند و اكثر آنها در باشگاه‌هاي خود بازي نمي‌كردند. چرا حذف تيم فوتبال اميد تا اين حد پررنگ مي‌شود. مگر تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا نتيجه گرفت؟ دليل ناكامي استراليا و عربستان از مسابقات انتخابي المپيك چه بود؟ مگر آنها هزينه نكرده بودند؟ ما در بسياري از زمينه‌ها مشكل داريم. در اين فرصت كوتاه نمي‌توانم در اين خصوص صحبت كنم. فعلا فقط بايد براي اين نتيجه از مردم عذر بخواهيم.»

ادعاي روزنامه پرتغالي: حقيقي پاسپورت پرتغال را دارد
حالا مي‌توان گفت كه چرا دروازه‌بان تيم ملي به بازي در فوتبال پرتغال علاقه زيادي دارد. دليل علاقه عليرضا حقيقي به حضور در ليگ پرتغال مشخص شد. گلر يك تيم ملي كشورمان كه پنجشنبه با باشگاه ماريتيمو به توافق رسيد براي سومين بار حضور در فوتبال پرتغال را تجربه مي‌كند. حقيقي پيش از اين ماريتيمو، در تيم‌هاي كويليا (كويلها) و پنافيل بازي كرده و حالا شاگرد وينگادا در ماريتيمو شده است. اگرچه اين بحث وجود دارد كه پرتغالي بودن كارلوس كي‌روش و نفوذ او و مدير برنامه‌هايش در فوتبال پرتغال، دليل اصلي حضور حقيقي در فوتبال اين كشور است اما به نظر مي‌رسد علاقه گلر تيم ملي به اين كشور دليل ديگري داشته باشد. روزنامه ركورد پرتغال در گزارش خود از توافق حقيقي با ماريتيمو به يك نكته ويژه اشاره كرده. اينكه عليرضا پاسپورت پرتغالي دارد و اين موضوع يك پوئن براي او محسوب مي‌شود چرا كه او يك دروازه‌بان دو مليتي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون