• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

ميتينگ انتخاباتي اصولگرايان در تهران برگزار شد

حدادعادل: ليست‌جا ندارد، كانديداها انصراف دهند

 

گروه احزاب| اصولگرايان كه گمان مي‌بردند با ردصلاحيت گسترده كانديداهاي رقيب دوباره فضايي مانند مجالس سه دوره گذشته را تجربه خواهند كرد از رويكرد اصلاح‌طلبان شوكه شده‌اند. آنها تصور نمي‌كردند با اين حجم از رد صلاحيت‌ها باز هم تنها صداي جريان اصلاحات پرهيز از نااميدي و ماندن در صحنه انتخابات باشد به همين دليل هم به تكاپو افتادند و مراسم بزرگداشت شيخ نمر را تبديل به يك ميتينگ انتخاباتي تمام‌عيار كردند تا سهم شيخ نمر از همايش اصولگرايان نه سخنراني سخنرانان بلكه تنها عكس‌هايي باشد كه در ورودي سالن شهيد شيرودي به چشم مي‌خورد. صندلي‌هاي خالي سالن برگزاري مراسم با وجود حاضريني كه با بيش از 10 اتوبوس خصوصي خود را به محل برگزاري رسانده بودند باز هم بيشتر به چشم مي‌آمد. با پايان سخنراني آيت‌الله موحدي كرماني، همان اندك حاضرين هم بي‌توجه به درخواست‌هاي برگزاركنندگان مراسم سالن را ترك كردند.
هر چه بود ميتينگ انتخاباتي اصولگرايان با سخنراني آيت‌الله موحدي كرماني خطيب موقت نماز جمعه تهران و دبيركل جامعه روحانيت و سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و سخنگوي اين تشكل روحاني برگزار شد.
در ميان حاضران، حضور وزراي دولت احمدي‌نژاد كه تحت عنوان جبهه يكتا فعاليت مي‌كنند چشمگيرتر از بقيه نحله‌هاي اصولگرايي بود. ميهمانان شاخص ديگر اين همايش انتخاباتي عليرضا زاكاني، اسماعيل كوثري، يحيي آل‌اسحاق، حسين ابراهيمي، مهدي چمران، محمدعلي رامين، محمد علي‌آبادي، غلامعلي حدادعادل و مرضيه وحيد دستگردي بودند. حضور تيم ورزشي مردان نين جوتسو هم از حاشيه‌هاي جالب اين مراسم بود كه با بنري از فدراسيون ورزش‌هاي رزمي حضور يافته بودند.

مكانيزم انتخاب كانديداهاي اصولگرا
آيت‌الله موحدي‌كرماني در اين مراسم گفت: گروه‌هاي اصولگرا 180 نماينده را از ميان خود انتخاب كرده‌اند و به اين افراد گفته شده در مورد ليست 30 نفره تهران نظر بدهند. اوراقي به آنها داده شده و آنها هم 30 نفر را انتخاب مي‌كنند. در غربال اول اين تعداد كه خيلي زياد است 60 نفر از افرادي كه راي بيشتري دارند انتخاب مي‌شوند و در مرحله بعد اينها غربال مجدد شده و باز يك انتخاب دوم و سوم نيز وجود دارد و ما كاملا به اين انتخاب‌ها جنبه دموكراسي و مردمي داديم. انتظار داريم يك ليست 30 نفره براي تهران آماده بشود و در شهرستان‌ها نيز يك ليست صادر شود.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه هر دو مجلس خبرگان و شوراي اسلامي مهم است، گفت: بلكه مجلس خبرگان حتي مهم‌تر است. ما دعا مي‌كنيم خداوند وجود پربركت رهبري را تا ظهور امام عصر(عج) براي ما حفظ كند اما عمر دست خداست اگر خدايي‌ناكرده براي ايشان اتفاقي افتاد اين خبرگان است كه بايد رهبر را تعيين كنند.
سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه نيز در اين نشست انتخاباتي گفت: رييس شوراي همگرايي اصولگرايان در عين حال با بيان اين نكته كه ما هنوز مراحل زيادي در پيش داريم، گفت: مجموعه خوبي از بين 190 نفر انتخاب شده است اما هر نيرو از نيروي ديگر بهتر است و ما در انتخاب خود به چهره‌هاي مومن، انقلابي و متخصصي برمي‌خوريم كه واقعا انتخاب را سخت مي‌كند، اما ليست نهايي بايد 30 نفر باشد. اگر كسي از ليست نهايي خارج شد نبايد بر ما خرده بگيرد، چرا كه ما منافع شخصي نداريم و به دنبال مجلس ولايي هستيم.

هشت قدم اصولگرايان
در حاشيه اين مراسم حداد عادل، سخنگوي شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با وحدت ايجاد شده، اصولگرايان قدم به قدم به فهرست نهايي نزديك شده‌اند. از ما انتظار است كه براي اصولگرايان رد صلاحيت شده رايزني كنيم و اصلاح‌طلبان هم كساني را دارند كه براي‌شان رايزني كنند.
وي افزود: در جريان اصولگرا، از كساني كه در فهرست قرار نگرفتند كه البته مهم‌ترين دليل آن هم كمبود جا است، خواهش مي‌كنيم انصراف دهند تا مردم بتوانند راي متمركزتري دهند و از تشتت آرا جلوگيري شود. اصولگرايان از 10 قدم مورد نياز براي وحدت، 8 قدم را برداشته‌اند و تا چند روز آينده نيز فهرست اصولگرايان تكميل مي‌شود. انتظارمان از شوراي نگهبان اين است كه منصفانه و دقيق باشد .

هاشمي و ليست جامعتين
همچنين حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي، عضو شوراي ائتلاف اصولگرايان در حاشيه مراسم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا نام هاشمي رفسنجاني در ليست جامعتين قرار خواهد گرفت يا خير، گفت: آقاي هاشمي در ليست جامعه مدرسين قرار ندارد اما اينكه در ليست جامعه روحانيت قرار بگيرد مورد ترديد است. هنوز تصميم نهايي در رابطه با آقاي هاشمي گرفته نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون