• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

خبر كوتاه

اعلام زمان ثبت‌نام نامزدها براي رياست فدراسيون
عضو هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال زمان ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات رياست اين فدراسيون را اعلام كرد. با تصميم مجمع عمومي فدراسيون فوتبال، انتخابات رياست اين فدراسيون براي دوره جديد از اسفندماه 94 به سال 95 موكول شد و مجمع اختيار تعيين زمان مجمع را به اعضاي هيات‌رييسه داد. هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال چهارشنبه هفته جاري تشكيل جلسه خواهد داد و يكي از دستور جلسات هم تعيين زمان انتخابات است. به گفته شهرام دبيري، عضو هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال كه با خبرگزاري تسنيم گفت‌وگو مي‌كرد، به صورت قطعي اسفندماه زمان ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات رياست فدراسيون فوتبال است و ارديبهشت‌ماه 95 هم مجمع انتخاباتي برگزار مي‌شود.

بانوي تيرانداز ايراني همچنان صدرنشين جهان است
«الهه احمدي» ملي پوش تيراندازي ايران در تازه‌ترين رده‌بندي فدراسيون بين‌المللي تيراندازي چون ماه‌هاي گذشته در صدر برترين‌هاي تفنگ بادي جهان قرار گرفت. جديد‌ترين رده‌بندي جهاني تيراندازي در ماه فوريه (بهمن - اسفند) اعلام شد و «الهه احمدي» در تفنگ بادي 10متر همچنان در جايگاه نخست قرار دارد و «نجمه خدمتي» ديگر ملي پوش كشورمان در اين رشته در جايگاه دهم قرار دارد. «مه لقا جام بزرگ» ديگر نماينده كشورمان كه با مدال نقره رقابت‌هاي قهرماني آسيا در هند موفق به كسب سهميه المپيك شد در رده 28 جهان قرار دارد. الهه احمدي، نجمه خدمتي، گلنوش سبقت الهي، مه‌لقا جام بزرگ و پوريان نوروزيان تاكنون موفق به كسب پنج سهميه المپيك برزيل براي ايران در رشته تيراندازي شده‌اند.

گودرزي: وزارت ورزش درمورد انتخابات فدراسيون فوتبال چيزي مغايرقانون نمي‌خواهد
محمود گودرزي در حاشيه گردهمايي مديران كل و روساي ادارات ورزش و جوانان استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره مسائل پيش آمده درباره انتصاب سرپرست براي فدراسيون فوتبال پس از پايان دوره رييس فعلي، گفت: بايد ببينيم اساسنامه و قوانين داخلي كشورها و با احترام به اساسنامه‌هاي بين‌المللي چه شرايطي تعيين كرده است و وزارت ورزش در اين راستا چيزي خلاف قانون را دنبال نمي‌كند و نمي‌خواهد. او همچنين درباره قرائت گزارش فساد در فوتبال در مجلس شوراي اسلامي، گفت: شعار ما ورزش پاك، معرفتي و معنوي است و هميشه به دنبال شفاف‌سازي بوده‌ايم، نه اينكه در پي گرفتن مچ يك فدراسيون، سازمان يا موسسه ورزشي باشيم. گودرزي يادآور شد: كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، يك كميسيون ناظر است و براساس قانون مي‌تواند به اين مساله ورود كند و ما هم تابع قانون هستيم و گردن‌مان در مقابل قانون از مو باريك‌تر است. ورزش ما پاك است و اميدوارم پاك‌تر شود و اگر هم عدم شفافيتي وجود دارد از بين برود.

دستور جلسه هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال مشخص شد
هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال در جلسه هفته جاري قرار است گزارش فساد در فوتبال كميسيون اصل ۹۰ مجلس را بررسي كند. نخستين نشست هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال پس از برگزاري مجمع عمومي 23 دي‌ماه صبح روز چهارشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد كه دستور جلسه اين نشست به اعضا ارسال شده است. پيگيري مصوبات آخرين مجمع، تعيين زمان انتخابات رياست فدراسيون فوتبال و تصويب آيين‌نامه مسابقات فوتبال ساحلي دستور جلسات نشست هيات‌رييسه است. همچنين اعضاي قرار است به بررسي گزارش فساد در فوتبال كميسيون اصل 90 مجلس بپردازند.

عربستان و بحرين با جوانان ايران رو به رو نشدند
تيم ملي جوانان فوتبال ايران درراستاي آماده‌سازي جهت حضور در رقابت‌هاي قهرماني جوانان آسيا در سال 2016 روز 30 دي‌ماه براي حضور در تورنمت شش جانبه آنتاليا با شركت تيم‌هاي اوكراين، آذربايجان، تركمنستان، بحرين و عربستان عازم تركيه شد. در حالي كه سفر به تركيه براي حضور در اين تورنمنت بود ايران در اين رقابت شركت نكرد و به جاي آن با برگزاري تمرين در آنتاليا سه ديدار دوستانه مقابل كوزو يوگسلاوي، تيم ملي دانمارك و منتخب آنتاليا برگزار كرد. دليل عدم شركت تيم جوانان ايران در اين رقابت‌ها اعلام مسوولان عربستاني و بحريني به مسوولان برگزار‌كننده مسابقات بوده كه در صورت حضور ايران در اين رقابت‌ها در تورنمنت شركت نمي‌كنند. درهمين‌راستا با توجه به همين مساله ايران در اين تورنمنت شركت نكرد و به سه ديدار دوستانه بسنده شد. تيم ملي جوانان ساعت 16 عصر روز گذشته به ايران بازگشت.

اسدي: حادثه منا ثابت مي‌كند چه كسي لياقت ميزباني ندارد
مصاحبه‌هاي چند روز اخير دبيركل فدراسيون فوتبال سر‌و‌صداهاي زيادي را به پا كرده است. در حالي كه در بيانيه كنفدراسيون فوتبال آسيا آمده اگر ايران و عربستان تا ۲۵ اسفند به توافق نرسند، بازي‌هاي تيم‌هاي باشگاهي دو تيم در كشوري ثالث برگزار مي‌شود، او از اين ماجرا به عنوان يك پيروزي بزرگ براي فوتبال ايران ياد مي‌كند. عليرضا اسدي مي‌گويد: «وقتي كنفدراسيون فوتبال آسيا راي قطعي را اعلام نكرده است معني آن اين است كه هنوز ما بايد اميدوار باشيم. به هرحال عربستاني‌ها از همان اول كار ادعا كردند كه ايران امنيت ندارد. آنها به خاطر حمله به سفارت عربستان تلاش كردند كه فوتبال ما را تحت‌تاثير قرار بدهند. حالا هم ما اين فرصت را داريم كه ثابت كنيم اگر ما به سفارت اين كشور حمله كرده‌ايم، آنها هم برادران ما را در حادثه منا شهيد كرده‌اند. مطمئن باشيد ما هم بيكار نخواهيم نشست و يك ماه فرصت داريم كه ميزباني بازي‌ها را به ايران برگردانيم. آن روزي كه ما به كنفدراسيون فوتبال آسيا رفته بوديم ايران محكوم شده بود و به نظر AFC هم راي خود را اعلام كرده بود اما ما توانستيم از آنها وقت بگيريم. من واقعا فكر مي‌كنم كاري كه ما كرديم كار بزرگي بود و حالا در اين فرصت بايد ثابت كنيم كه در ايران امنيت كامل برقرار است.» اسدي درباره احتمال برگزاري بازي نمايندگان ايران و عربستان در كشور ثالث (مثلا قطر) مي‌گويد: «همان‌طور كه من اول هم گفتم ما داريم تلاش مي‌كنيم ميزباني ايران را حفظ كنيم. ضمن اينكه چه كسي گفته قطر قرار است به عنوان كشور ثالث انتخاب شود؟ چرا ما ازبكستان را پيشنهاد ندهيم؟ چرا بايد در كشور عرب‌زبان بازي كنيم؟ اينها است كه من مي‌گويم نبايد حكم كلي صادر كنيم.»

برگزاري جا‌م جها‌ني هنرمندان در قشم
نشست خبري دومين دوره مسابقه فو‌تبا‌ل هفت‌نفره جهاني هنرمندان برگزار شد. اين مسابقات قرار است به ميزباني جزيره قشم از تاريخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه انجام شود. در اين مسابقات تيم‌هاي ملي هنرمندان ايران، برزيل، جمهوري آذربايجان، ژاپن، سوئد، لهستان، تركيه، يونان، روماني، مجارستان و ‌آلمان حضور دارند. محمد پنجعلي به عنوان مدير فني تيم و محمد فنايي مديريت فني مسابقات را بر عهده دارند و جواد هاشمي هم كاپيتان تيم ايران خواهد بود. ابراهيم ميرزا‌پور، محمد نوازي، مهدي شيري و چند بازيكن ديگر عضو تيم‌ملي هنرمندان خواهند بود كه ليست ۱۴نفره و نهايي تيم به زودي اعلام خواهد شد. شعار اين مسابقات هنر، ورزش و انسانيت است. اين مسابقات در يك ورزشگاه روباز برگزار مي‌شود. وزارت ورزش و جوانان ممانعتي براي حضور بانوان در اين ورزشگاه‌ها ندارد و بانوان مي‌توانند بازي‌ها را از نزديك مشاهده كنند. مسوولان برگزاري مسابقات خبر از برگزاري المپيك هنرمندان نيز داده و اعلام كرده‌اند كه كارهاي ابتدايي براي برگزاري اين مسابقات صورت گرفته و با بسياري از كشورها در اين زمينه گفت‌وگو كرده‌اند. اين افراد اميدوارند اين مسابقات نيز مانند جام جهاني به نام ايران ثبت شود.

استقبال خوب باشگاه‌هاي بيليارد از ليگ اسنوكر
سيدعليرضا محسني، رييس سازمان ليگ فدراسيون بيليارد و بولينگ گفت: 9 ماه قبل تصميم گرفتيم ليگي را برگزار كنيم و در اين باره با هيات‌رييسه كه نفرات آن را هيات‌هاي استاني تشكيل مي‌دادند مشورت و با تشكيل كميته‌هاي تخصصي نخستين دوره اين مسابقات را برنامه‌ريزي كرديم. دور رفت اين رقابت‌ها تحت عنوان جام ولايت دوم تا ششم اسفندماه در شهر لاهيجان برگزار خواهد شد. ارديبهشت‌ماه سال 95 هم دور برگشت برگزار مي‌شود. براي حضور تيم‌ها در ليگ ‌ابتدا به سمت برندهاي باشگاهي رفتيم تا مذاكرات لازم را در اين خصوص انجام دهيم اما اين باشگاه‌ها رغبتي به حضور در اين مسابقات نشان ندادند. حتي باشگاه استقلال كه با آن تا مذاكرات نهايي پيش رفته بوديم در روزهاي پاياني از حضور در اين مسابقات منصرف شد و اعلام كرد امكان تيم‌داري در اين رشته را ندارد و همكاري ما در اين باشگاه به نتيجه نرسيد. زماني كه ديديم مذاكره با برندهاي باشگاهي جوابگو نيست به سراغ باشگاه‌هاي بيليارد برويم. استقبال باشگاه‌هاي بيليارد از اين مسابقات بي‌نظير بود و 14 تيم با ارسال مدارك خود براي حضور در ليگ اسنوكر ثبت‌نام كردند. يكي از اهداف مهم ما برگزاري ليگ اسنوكر استعداديابي است. در اين مسابقات قوانين مشخصي وضع كرده‌ايم، براي مثال الزام كرديم هر تيم بايد يك بازيكن زير 18 سال در ارنج اصلي خود داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون