• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

خبر كوتاه

قتل مرموز معلم ايراني‌ در آلمان
ايسنا| پليس آلمان براي شناسايي قاتل يك معلم ايراني تبار در شهر سله اين كشور، كميسيون ويژه تشكيل داد.  رسانه‌هاي آلمان اين معلم آلماني ايراني‌تبار را «مهدي. ح» معرفي كرده‌اند. او ۵۵ سال داشته و در يكي از دبيرستان‌هاي شهر سله، رياضي، فيزيك و شيمي تدريس مي‌كرده است. به نوشته رسانه‌هاي آلمان يكي از معلمان دبيرستان پس از غيبت يك‌روزه او از مدرسه به خانه همكارش مراجعه كرد و با كليدي كه قبلا مقتول در اختيار همسايه‌اش گذاشته بوده، موفق شد وارد خانه شود. او جسد همكار خود را در زيرزمين پيدا كرد و بلافاصله با پليس تماس گرفت. همسايه‌هاي مقتول مي‌گويند او فردي آرام و سربه‌زير و در بين شاگردان و همكاران خود محبوب بود. او به شكل داوطلبانه با اقامتگاه‌هاي پناهجويان در محل سكونت خود همكاري مي‌كرد. منابع پليس گفته‌اند كه او همچنين گاهي پناهجويان را به خانه‌اش دعوت مي‌كرد. اين در حالي است كه ماموران هنوز علايمي حاكي از دخيل‌بودن انگيزه‌هاي بيگانه‌ستيزي در اين قتل مشاهده نكرده‌اند.

49 كشته در درگيري زندانيان در مكزيك
ايرنا| آتش‌سوزي و درگيري ميان گروه‌هاي تبهكار رقيب در زندان توپوچيكوي مكزيك 49 كشته بر جا گذاشت.  شبكه سي‌ان‌ان امريكا به نقل از سخنگوي شهردار استان نوئوو لئون گفته است در اين درگيري خشونت‌آميز كه شامگاه پنجشنبه رخ داد، 12نفر نيز مجروح شدند. به گفته او يكي از اعضاي كارتل زتاس، از خشن‌ترين باندهاي مواد مخدر در مكزيك، رهبري يكي از گروه‌هاي درگير را بر عهده داشته است. دولت مكزيك با گروه‌هاي متعدد قاچاق مواد مخدر در اين كشور در حال ستيز است. كماندوهاي ارتش اين كشور به تازگي موفق شده‌اند خواكين گوسمان، مشهور به ال چاپو، رهبر بزرگ‌ترين كارتل مواد مخدر اين كشور را در عملياتي مسلحانه دستگير كنند. او هفت ماه قبل از دستگيري، موفق شده بود با كندن تونلي 5/1 كيلومتري از زندان فوق امنيتي التي پلايو مكزيك فرار كند.

كشف جسد دختري
 در يافت‌آباد
تسنيم|كشف جسد دختري جوان در يافت آباد تهران، كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ را به تكاپو انداخت. نيمه شب چهارشنبه گذشته مسوولان بيمارستان شهداي يافت‌آباد خبر مرگ مشكوك دختري جوان را به ماموران كلانتري 151 اطلاع دادند. با حضور آنها در محل مشخص شد دختري 25 ساله دقايقي قبل از مرگ، با لباس راحتي در يكي از كوچه‌هاي نزديك بيمارستان پيدا و از سوي اهالي تحويل كادر درماني بيمارستان شهدا شده است. با حضور محسن مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران در بيمارستان، بررسي‌هاي ابتدايي از جسد انجام و مشخص شد روي صورت او آثار ضرب و جرح سطحي وجود دارد. قاضي مدير‌روستا در ادامه دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني و آغاز تحقيقات درباره علت اصلي مرگ دختر جوان را صادر كرد.

94 كشته در زلزله تايوان
ايرنا| آمار تلفات زمين لرزه 4/6ريشتري جنوب تايوان به 94 نفر افزايش يافت. هنوز از سرنوشت 41 مفقودي حادثه خبري در دست نيست. بيشترين تلفات اين زمين لرزه كه در شهر تاينان در جنوب تايوان رخ داد مربوط به ساختمان 16 طبقه‌اي است كه به‌طور كامل تخريب شده است. امدادگران حاضر در محل اعلام كرده‌اند ديگر شانسي براي نجات افراد باقيمانده در زير آوار وجود ندارد اما باوجود اين به تلاش خود براي يافتن 30 نفر كه همچنان مفقود هستند ادامه مي‌دهند. وزارت كشور تايوان تعداد مفقودي‌هاي اين زلزله را 41 نفر و مصدومان را بيش از 500 نفر اعلام كرده است. مرگبارترين زلزله تايوان به سال 1999 برمي‌گردد. در اين سال زمين لرزه‌اي 2/7ريشتري دست كم 2400 نفر را كشت و بيش از 50 هزار ساختمان را تخريب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون