• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

تشكل‌ها

جريمه‌هاي ميلياردي براي لبنياتي‌هاي متخلف| يك مقام مسوول در وزارت جهاد كشاورزي از تشكيل پرونده براي صنايع لبني متخلف و ارسال جريمه‌هاي ميلياردي آنها به سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد. به گزارش ايسنا، دولت درخواست افزايش قيمت محصولات لبني را مشروط به افزايش 100 توماني نرخ خريد شير‌خام كرد. اين در حالي بود كه صنايع لبني قيمت خريد شير خام از دامداران را افزايش ندادند. در همين راستا يك مقام مسوول در وزارت جهاد كشاورزي از تشكيل پرونده براي صنايع لبني متخلف و ارسال جريمه‌هاي ميلياردي آنها به سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد و گفت: نام بيشتر كارخانه‌هاي لبني مطرح موجود در بازار در پرونده‌هاي تشكيل‌ شده سازمان حمايت وجود دارد و براي هر يك جرايم ميلياردي سنگيني تعيين شده است.

قيمت تمام شده كاغذ كاهش مي‌يابد| دبير سنديكاي توليدكنندگان كاغذ و مقوا با بيان اينكه هزينه‌هاي نقل و انتقال پول با لغو تحريم‌ها چهار تا 10 درصد كاهش مي‌يابد، گفت: تغيير در هزينه‌ها طبعا باعث كاهش قيمت تمام شده به همين اندازه مي‌شود. سيدطاهر شبيري با بيان اينكه از حدود سه ماه پيش بايد سفارش‌ها در بازار كاغذ و كارتن به رونق مي‌افتاد، اظهار كرد: اين اتفاق نيفتاده است اما در دو،سه هفته گذشته شنيده‌ها حاكي از اين است كه مقدار كمي در بازار كارتن تحول ايجاد شده و اين بازار رو به بهبود مي‌رود.

فروش روزانه ۳۰ تن ميوه قاچاق
در ميدان ميوه و تر‌بار|رييس اتحاديه بارفروشان ميدان بزرگ ميوه و تربار با بيان اينكه مسوولان با قاچاقچيان ميوه برخورد جدي نمي‌كنند، گفت: روزانه حدود ۳۰ تن ميوه قاچاق به ميدان وارد مي‌شود. سيد محسن محمودي به فارس گفت: به عنوان رييس اتحاديه بارفروشان در حد وظايفم هيچ كوتاهي در زمينه مبارزه با ميوه‌هاي قاچاق نداشته‌ام و گزارشات مربوطه را به مسوولان و ارگان‌هاي مربوطه اعلام كرده‌ام. محمودي با بيان اينكه حجم ميوه‌هاي قاچاق بسيار بيشتر از 30 تن است، تصريح كرد: بخشي از ميوه‌هاي قاچاق بدون اينكه وارد ميدان شود خريد و فروش مي‌شود.

خشكبار ايران معروف‌تر از نفت اين كشور است|رييس اتحاديه آجيل و خشكبار خراسان رضوي با تاكيد بر اينكه خشكبار نخستين صنعت غير نفتي كشور به شمار مي‌رود، گفت: صنعت خشكبار براي كشور بيشترين ارزآوري را دارد.  عليرضا ارزاني ممقاني با اشاره به اينكه خام‌فروشي يعني خون‌فروشي ادامه داد: جاي تاسف است كه در تمام مدت صادرات خشكبار، صادرات اين محصولات به صورت خام انجام شده است. هنوز پسته در كيسه‌هاي 50 كيلويي صادر مي‌شود اين همان خون‌فروشي است.

تعرفه واردات خودرو اعلام شد| معاون كل سازمان توسعه تجارت با اعلام جزييات مصوبه يكشنبه شب دولت براي كاهش طبقات تعرفه‌اي واردات از ۱۰ به هشت طبقه براي سال ۹۵، اعلام كرد: حداكثر تعرفه واردات براي سال آينده (خودرو) ۵۵ درصد تعيين شد. محمدرضا مودودي گفت: براساس اين مصوبه، قرار شد در سال ۹۵، تعداد طبقات تعرفه‌اي از ۱۰ به هشت طبقه كاهش يابد، اين درحالي است كه سال گذشته تعداد طبقات تعرفه‌اي سال ۹۴ از ۱۴ به ۱۰ كاهش يافته بود. معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران افزود: بر اين اساس، كمترين سطح تعرفه ۴ درصد است كه به آن يك درصد حقوق گمركي هم اضافه مي‌شود و بر اين اساس حداقل تعرفه‌هاي واردات ۵ درصد خواهد بود و حداكثر آن هم ۵۵ درصد است در حالي كه امسال پايين‌ترين سطح تعرفه،
۵ درصد و بالاترين سطح تعرفه ۷۵ درصد است.

آخوندي: مسكن در برنامه ششم ديده شده است| وزير راه و شهرسازي گفت: برنامه ششم توسعه به سياست‌هاي توسعه مسكن توجه كافي داشته و اين برنامه‌ها در آينده اعلام مي‌شود. عباس آخوندي به ايسنا گفت: در برنامه ششم توسعه نسبت به سياست‌هاي توسعه مسكن بي‌توجهي نشده و برنامه‌ها قطعا در آينده اعلام خواهد شد. وي درباره بازبيني آيين‌نامه نظامات اداري گفت: من به ضرورت اين بازنگري كاملا اعتقاد دارم؛ چرا كه در حال حاضر وظايف شهرداري، مهندس ناظر، مالك و مجري در ابهام گسترده است و رژيم حقوقي روشني در اين زمينه وجود ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون