• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

خبر كوتاه

حمله تروريستي
 در امريكا  حتمي است
جان برنان، مدير سازمان اطلاعات مركزي امريكا (سيا) در مصاحبه با سي‌بي‌اس تاكيد كرد: تروريست‌هاي افراطي به صورت اجتناب‌ناپذيري براي ورود به امريكا و انجام يك حمله تروريستي در خاك امريكا تلاش مي‌كنند. بسيار واضح است كه آنها براي اجراي عمليات‌شان به تحريك مردم، تامين مهمات و موارد ديگر مي‌پردازند و شانس خود را امتحان مي‌كنند. بنابراين معتقدم كه تلاش آنها غير قابل اجتناب است. مدير سيا همچنين گفت: شبه‌نظاميان افراطي براي تحريك درگيري ميان غرب و جهان اسلام تلاش مي‌كنند و قصد دارند اينگونه نشان دهند كه امريكا براي تصرف كشورهاي خاورميانه تلاش مي‌كند و قطعا اين مساله به دور از واقعيت است.

ارجاع پرونده هجده وزير عراقي به دادگاه
وليد حلي، مشاور نخست وزير عراق اعلام كرد كه هيات شفافيت اين كشور 15 هزار پرونده فساد مسوولان را بررسي كرده و پرونده بيش از 18 وزير و 100 مدير و مسوول دستگاه‌هاي دولتي را به مقامات قضايي ارجاع داده است. حلي همچنين عنوان كرد: در زمينه مبارزه با فساد مالي و اداري پيشرفت‌هايي صورت گرفته اما ما به همكاري وزارتخانه‌ها و هيات‌هاي نظارتي احتياج داريم. ما از جناح‌هاي سياسي مي‌خواهيم وزيران شايسته و حرفه‌اي معرفي كنند. وزيراني كه عليه آنها اقامه دعوي شده است برخي هنوز مشغول به كار هستند و برخي از وزراي دولت‌هاي پيشين هستند.

بازداشت 4 روزنامه‌نگار امريكايي در بحرين
خبرگزاري آسوشيتدپرس روز دوشنبه به نقل از دو شاهد گزارش داد كه نيروهاي امنيتي بحرين 4 روزنامه‌نگار امريكايي را هنگام پوشش اعتراضات مردمي در اين كشور، بازداشت كرده‌اند. دولت بحرين از اظهارنظر در اين رابطه خودداري كرده، اما سفارت امريكا در منامه اعلام كرد كه از بازداشت چهار شهروند ايالات متحده در بحرين اطلاعات داريم. با اين وجود واشنگتن هم به بهانه حفظ حريم خصوصي از بيان جزييات بيشتر طفره رفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون