• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

ويژه

چهارمين همايش  اقتصاد مقاومتي برگزار شد
 چهارمين همايش مشترك انجمن مديريت ايران و دانشگاه خاتم، با عنوان همايش علمي، كاربردي اقتصاد مقاومتي در تاريخ 26 بهمن 1394، در محل دانشگاه خاتم و با حضور استادان برجسته كشور، اقتصاددانان، اعضاي انجمن‌هاي علمي، اعضاي انجمن مديريت ايران، كارشناسان و جمعي از دانشجويان برگزار شد. به گزارش روابط ‌عمومي بانك ‌پاسارگاد، در اين همايش كه در آستانه فرارسيدن سالروز ابلاغ سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري (مد‌ظله ‌العالي) (در تاريخ 29 بهمن 1392) برگزار شد، دكتر مجيد قاسمي رييس دانشگاه خاتم و مديرعامل بانك پاسارگاد ضمن مروري بر مفهوم اقتصاد مقاومتي به الزامات مقاومتي عمل كردن، اشاره كرد و گفت: مواردي مانند متمركز عمل كردن، مثبت‌نگري، آماده عمل بودن، انعطاف‌پذيري و سازمان‌يافتن از الزامات اساسي در مقاومتي عمل كردن است. وي با تاكيد مجدد بر اين مطلب كه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد رياضتي نيست، ادامه داد: مقاومت با رياضت و فقر سازگاري ندارد. در اقتصاد مقاومتي فرض بر آن است كه مشاركت جمعي بر اساس رضايت جمعي و عدالت‌محوري حاصل مي‌شود. همچنين تامين حداقل نياز، به ‌عنوان يك اصل انكارناپذير در شمار وظايف دولت قرار دارد.

نشست هم‌انديشي مشعل، استاندارد، توليد با كيفيت و بهينه، چالش‌ها و راهكار برگزار شد
نخستين نشست هم‌انديشي كاركردهاي مشعل‌هاي صنعتي، از سلسله جلسات تخصصي ششمين كنفرانس سوخت و احتراق ايران برگزار شد. به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان خراسان‌رضوي، دكتر سيد ايمان پيش بين، رييس امور پژوهش و فناوري اين شركت ظهر ديروز در دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد اظهار كرد: مشكل اصلي كه در حوزه تهيه و تدوين استانداردهاي مشعل در ايران با آن روبه‌رو هستيم، عدم توجه مسوولان و صاحب‌نظران به اين قطعه حساس به عنوان جزيي جدا و حايز اهميت است. وي با قدرداني از حضور مسوولان دولتي و بخش خصوصي در اين هم‌انديشي علمي افزود: اميدواريم تا بتوانيم در كنار شما صاحب‌نظران شاهد تحولي جديد در حوزه پژوهش و فناوري مشعل‌هاي صنعتي و حرارتي باشيم. وي ادامه داد: سوالي كه در ابتداي برگزاري اين نشست لازم است تا به آن پرداخته شود اين است كه آيا استاندارد مشعل‌هاي مورد استفاده در كشور از جايگاه مطلوبي برخوردار است يا خير؟وي بررسي مباحثي همچون برطرف كردن عوامل ورود فناوري‌هاي نوين در حوزه پژوهش و اختصاص برچسب انرژي به‌صورت كاملا تفكيكي به مشعل به عنوان قطعه‌اي مهم و جدا در سامانه سيستم‌هاي سوخت و احتراق كشور را امري ضروري دانست. پيش بين، بررسي راهكارهاي ارتقاي كيفيت توليد مشعل، ارتقاي راندمان مشعل‌هاي موجود در كشور، تبيين شرايط موجود استاندارد‌سازي مشعل‌ها بر مبناي فناوري‌هاي مختلف، ارايه گزارش از چند نمونه فناوري‌هاي نوين مشعل و ضرورت تدوين استاندارد برچسب انرژي مستقل براي اين قطعه حساس را از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين نشست ارزيابي كرد.

سوييفت بانك رفاه رسما بازگشايي شد
سوييفت بانك رفاه با گذشت قريب به چهار سال، رسما بازگشايي و اتصال مجدد آن به شبكه جهاني سوييفت برقرار شد. به گزارش روابط عمومي بانك رفاه؛ سامانه سوييفت بانك رفاه پس از قريب به چهار سال، ساعت 19:30 روز دوشنبه 26 بهمن ماه رسما بازگشايي و اتصال مجدد آن به شبكه جهاني سوييفت برقرار شد. طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، صرف‌نظر از شرايط بانك‌هاي غيرتحريمي، بانك رفاه جزو نخستين بانك‌هاي مشمول تحريم است كه متعاقب اجرايي شدن برجام نسبت به تكميل مدارك و راه‌اندازي سامانه مذكور اقدام كرده است.

اتصال بانك ملي ايران به شبكه جهاني سوييفت
بانك ملي ايران از دوشنبه (26/11/1394) رسما به شبكه جهاني سوييفت متصل شد و عملا از ابتداي روز سه‌شنبه 27/11/1394 اين بانك مي‌تواند پيام‌هاي مالي خود را از طريق سوييفت به سراسر دنيا مخابره كند. براساس اين گزارش، به دنبال رفع تحريم‌ها و اجرايي شدن مفاد برجام، هماهنگي‌هاي لازم با سازمان سوييفت و شركت‌هاي خدماتي سوييفت (SB) جهت راه‌اندازي مجدد اين سيستم در بانك ملي ايران انجام پذيرفت كه پس از نصب و انجام تنظيمات لازم امكان تبادل پيام به تمامي موسسات عضو سازمان سوييفت از ابتداي روز سه‌شنبه مورخ 27/11/1394 برابر با 16/02/2016 فراهم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها