• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

خبر

محمدرضا تاجيك:
اصلاح‌طلبان قصد قهر با صندوق‌هاي راي را ندارند
محمد رضا تاجيك، فعال سياسي اصلاح‌طلب معتقد است كه اصولگرايان مي‌دانند هر چقدر به مشاركت در انتخابات دامن بزنند و مردم بيشتري در انتخابات شركت كنند آراي داده شده به سوي اصلاح‌طلبان سرازير مي‌شود و اين موضوع به نفع اصلاح‌طلبان است. اين روزها در صحبت‌ها و گفت‌وگوهاي اصولگرايان بيشتر بحث وحدت مطرح است تا دعوت مردم به مشاركت در انتخابات اما در جناح اصلاح‌طلب، وضعيت به گونه‌اي ديگر است. اصلاح‌طلبان به وحدت رسيده‌اند و مشكل درون جناحي ندارند و حال با وجودبرخي ردصلاحيت‌ها از مردم مدام دعوت مي‌كنند تا در انتخابات هفتم اسفندماه مشاركت حداكثري داشته باشند. محمد رضا تاجيك در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين» در رابطه با اينكه چرا اين روزها بيشتر اصلاح‌طلبان مردم را به مشاركت در انتخابات تشويق مي‌كنند تا اصولگرايان گفت: اين يك موضوع بديهي است كه اصولگرايان نخواهند افراد بيشتري در انتخابات شركت كنند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه اصولگرايان يك راي ثابتي دارند و به آن راي‌ها در انتخابات اكتفا كرده‌اند، گفت: آنها مي‌دانند كه نيازي به آراي ديگري ندارند و هر چقدر به مشاركت در انتخابات دامن بزنند و مردم بيشتري در انتخابات شركت كنند آراي داده شده به سوي اصلاح‌طلبان سرازير مي‌شود و اين موضوع به نفع اصلاح‌طلبان است. مشاور رييس‌جمهور و رييس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري در دولت اصلاحات افزود: از طرفي در اين دور از انتخابات اصلاح‌طلبان قصد قهر با صندوق‌هاي راي را ندارند و مي‌خواهند كه هم خودشان با شرايط فعلي در انتخابات شركت و هم مردم را مجاب كنند تا در انتخابات مشاركت داشته باشند.

مرتضي مبلغ: اصولگرايان نگران مشاركت گسترده مردم هستند
مرتضي مبلغ، معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان به خاطر منافع ملي و مصالح عمومي كه براي‌شان در اولويت قرار دارد در پي تقويت نهاد انتخابات هستند تا بتوانند مجلسي قانونمند را ايجاد كنند.
مرتضي مبلغ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين»معتقد است كه مردم بايد در انتخابات مشاركت گسترده‌اي داشته باشند تا نماينده‌هايي به مجلس بفرستند كه دلسوز منافع ملي و مصالح عمومي باشند. مرتضي مبلغ همچنين در رابطه با اينكه چرا اصولگرايان در صحبت‌ها و اظهارنظرهاي‌شان مردم را به مشاركت در انتخابات دعوت نمي‌كنند، مي‌گويد: «اصولگرايان عادت كرده‌اند كه بدون هيچ مشكلي و با كمترين هزينه‌اي به پيروزي برسند و هميشه شرايط پيروزي براي آنها مهيا بوده است.»
معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات در رابطه با اينكه وضعيت امروز اصلاح‌طلبان را چگونه تعريف مي‌كند، گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به شرايطي نامساعد كه از لحاظ از دست دادن نامزدهاي‌شان با آن مواجه شده‌اند اما با تمام توان در صحنه حضور خواهند داشت و فرآيند انتخابات را دنبال مي‌كنند.

او افزود: اصلاح‌طلبان به خاطر منافع ملي و مصالح عمومي كه براي‌شان در اولويت قرار دارد در پي تقويت نهاد انتخابات هستند تا بتوانند مجلسي قانونمند را ايجاد كنند.
مبلغ ادامه داد: ان‌شاءالله با تقويت شور و نشاط در انتخابات و حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي، جامعه موفق مي‌شود تا مجلسي در شأن جمهوري اسلامي ايران تشكيل دهد كه به دور از غوغاسالاري و افراط باشد و براي منافع ملي و مصالح عموم مردم گام بردارد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در رابطه با علت اينكه اين روزها اصولگرايان در سخنان و اظهارنظرهاي‌شان آنچنان كه اصلاح‌طلبان مردم را دعوت به مشاركت در انتخابات مي‌كنند، صحبتي از مشاركت نمي‌كنند، گفت: اصولگرايان عادت كرده‌اند كه بدون هيچ مشكلي و با كمترين هزينه‌اي به پيروزي برسند و هميشه شرايط پيروزي براي آنها مهيا بوده است.
مبلغ با بيان اينكه اصلاح‌طلبان با وجود مشكلات و سختي‌هايي كه در مسير راه دارند اما منافع ملي را در نظر مي‌گيرند و اعتقاد به حضور گسترده مردم دارند، گفت: اما اصولگرايان به منافع ملي و مصالح عمومي بي‌توجه هستند و زماني كه با حداقل رقابت واقعي هم مواجه مي‌شوند گويي كابوس براي‌شان اتفاق مي‌افتد. او در ادامه گفت: اصولگرايان عقلاني از يك دهه قبل خودشان را به جريان تندرو و افراطي گره زدند. جريان تندرو و افراطي علاوه بر آسيب به كشور به اصولگرايان عقلاني هم آسيب زده است كه متاسفانه اكثر اصولگرايان همچنان مبتلا به جريان تندرو هستند و به همين دليل از مردم براي مشاركت در انتخابات دعوتي به عمل نمي‌آورند. معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات بيان كرد: مشاركت در انتخابات هرچه بيشتر باشد، به نفع جرياني مي‌شود كه به طور جدي دلسوز مردم است و از طرفي كارآمدي و توانايي لازم را دارد كه آن جريان، جريان اصلاحات است. مرتضي مبلغ گفت: با حضور گسترده مردم در انتخابات چهره‌هايي مي‌توانند وارد مجلس شوند كه به نفع مردم فعاليت كنند نه به نفع مصالح شخصي و جناحي.
او افزود: مردم بايد بدانند كه با مشاركت در انتخابات مي‌توانند به افرادي راي دهند كه كارآمد باشند و در مقابل طرح‌ها و لايحه‌هايي كه به نفع كشور و شرايط زندگي مردم است سنگ‌اندازي نكنند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: حضور مردم در انتخابات مي‌تواند جرياناتي كه منافع ملي و مصالح عمومي براي‌شان مهم است را به مجلس وارد كند، نه اينكه جرياناتي كه دست‌انداز براي دولت و مردم باشند.
مرتضي مبلغ خاطرنشان كرد: انتخابات زيرساختي‌ترين نهاد نظام است، حال اگر انتخابات را بگذاريم كنار هيچ چيزي براي نظام شكل نمي‌گيرد و براي همين براي دستاوردهاي نظام اين نهاد بايد حفظ شود، يعني حتي در سخت‌ترين شرايط كه امروز هم شرايط سختي است بايد انتخابات را حفظ كرد.

ناصري: اصلاح‌طلبان هميشه پيروز رقابت‌هاي نابرابر هستند
يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: فراموش نكنيم كه اصلاح‌طلبان هميشه پيروز رقابت‌هاي نابرابر هستند. عبدالله ناصري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به موضوع بررسي صلاحيت‌ها عنوان كرد: با شروع كار هيات‌هاي نظارت ديديم كه هر فرد شاخصي در جريان اصلاحات در مراحل مختلف حذف شد و نيروهايي تاييد صلاحيت شدند كه چندان شناخته شده نيستند. او افزود: در برخي حوزه‌هاي انتخابيه بيش از يك اصلاح‌طلب تاييد صلاحيت شده اما در برخي حوزه‌ها نيز صلاحيت هيچ اصلاح‌طلبي مورد تاييد قرار نگرفته است. او با بيان اينكه مشكل اصلاح‌طلبان براي بستن ليست‌هاي انتخاباتي به قوت خود باقي است، گفت: متاسفانه همچنان هم دلايل رد صلاحيت‌ها مشخص نشده است. او در پاسخ به اين سوال كه آيا ليست با موافقت رييس دولت اصلاحات بسته مي‌شود، گفت: از ابتدا هم هيات رييسه شوراي عالي سياستگذاري به آقاي خاتمي گزارش ضمني و مختصري ارايه مي‌داد، اما آقاي خاتمي به هيچ عنوان در بستن ليست‌ها دخالتي نكردند. ناصري خاطرنشان كرد: آنچه در اكثر حوزه‌هاي انتخابيه صورت گرفته اين است كه اصلاح‌طلبان با نيروهاي حامي دولت يا اعضاي حزب اعتدال و توسعه ليست كاملا مشتركي خواهند داد و اين به اجماع راي در روز راي‌گيري كمك خواهد كرد، اما نبايد فراموش كنيم كه اصلاح‌طلبان هميشه پيروز رقابت‌هاي نابرابر هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها