• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

خبر كوتاه

انتخاب آبه براي نخست وزيري

شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن در جلسه ويژه روز گذشته مجلس عوام اين كشور توانست 328 راي از 470 آراي اخذ شده از قانونگذاران را به دست آورد. آبه ضمن بي‌اعتنايي به گمانه‌زني‌ها مبني بر اينكه حضور كمرنگ راي‌دهندگان در انتخابات زودهنگام، پيروزي وي را كم‌ارزش كرده، متعهد شد تا سياست‌هاي اقتصادي خود را پيش برده و هدفش در مورد يك موضع امنيتي قاطعانه‌تر را دنبال كند. رسانه‌هاي ژاپن گفتند، آبه، اكينوري اتو، وزير دفاع خود را كه به خاطر استفاده از بودجه‌هاي سياسي زير سوال رفته است را جايگزين خواهد كرد. انتظار مي‌رود كه وي باقي اعضاي كابينه خود را بدون تغيير حفظ كند. انتظار مي‌رود در پي نگراني‌ها نسبت به افزايش تهديدها از سوي چين و كره‌شمالي ژنرال ناكاتاني به عنوان وزير دفاع ژاپن انتخاب شود.

 

شرط ناتو براي اوكراين

ينس استولتنبرگ، دبيركل ناتو در مصاحبه با شبكه NRK عنوان داشت: اوكراين بايد پيش از ارايه درخواست عضويت در ناتو، اصلاحات مهم و ضروري را انجام دهد كه اين اصلاحات در خصوص سازماندهي دفاع از اين كشور، مبارزه با فساد و تشكيل دستگاهي دولتي است كه به نحوي بهتر فعاليت كند. وي تاكيد كرد: ما منتظر مي‌مانيم اجراي اين اصلاحات پايان يابد و سپس در زماني كه اين درخواست به نزد ما برسد در خصوص اين درخواست بررسي‌هايي را به عمل مي‌آوريم. استولتنبرگ همچنين
اظهار كرد: اوكراين پيش‌تر اعلام كرده بود كه براي تحقق اصلاحات به شش سال زمان نياز دارد. كارشناسان بر اين باورند كه اوكراين در 20 سال آتي نمي‌تواند درخواست عضويت در ناتو را ارايه دهد.

 

هشدار وزير خارجه ليبي

محمد ديري، وزير خارجه ليبي با توجه به تنش‌هاي فزاينده در اين كشور در مورد احتمال ايجاد شرايطي مانند سوريه در اين كشور هشدار داد. او طي گفت‌وگويي با خبرگزاري رويترز از جامعه بين‌المللي خواست، براي جلوگيري از تبديل ليبي به سوريه‌يي ديگر به دولت اين كشور در مبارزه با افراط‌گرايان كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون