• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

در بيانيه شوراي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان مطرح شد

اصلاح‌طلبان با اندوخته ائتلاف ۹۲، براي برداشتن گام دوم تلاش مي‌كنند


شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با صدور بيانيه‌اي در روز آغاز تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي، آخرين مواضع انتخاباتي خود را تشريح كرد.  به گزارش ايسنا، در بخشي از اين بيانيه آمده است: «اصلاح‌طلبان با اندوخته‌اي ارزشمند از ائتلاف حيات‌بخش ۱۳۹۲، براي برداشتن گام دوم تلاش مي‌كنند. ما با عبور از نامهرباني‌ها، همه دلسوزان نظام و علاقه‌مندان به ايران و ايرانيان را، به تلاشي همدلانه در چارچوب دفاع از منافع ملي، ارتقاي امنيت همه‌جانبه و تامين مصالح عمومي دعوت مي‌كنيم. به باور ما، در اين مسير اخلاق‌گرايي و اجراي موازين قانوني راهگشاي تامين منافع عموم مردم است.» متن كامل اين بيانيه به اين شرح است: شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان و ائتلاف آن با حاميان دولت، در پي تحقق انسجام و يكپارچگي كامل، فهرست واحد نامزدهاي اين ائتلاف را منتشر كرد. بي‌ترديد اين رخداد يكي از موفقيت‌هاي تاثيرگذار و سرنوشت‌ساز در متن تحولات جاري كشور عزيز ما ايران است. ائتلاف هشيارانه «اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان» در خرداد ۱۳۹۲، زمينه‌ساز حضور مشتاقانه مردم در پاي صندوق‌هاي راي شد كه نتيجه آن تشكيل دولت «اميد و تدبير» بود. اين انتخاب توانست راه را براي «تعامل سازنده» با جهان بگشايد. به دنبال اين رخداد مهم، بسياري از معادلات قدرت، نه تنها در داخل، بلكه در منطقه دگرگون شد. توافق هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني و گشايش‌هاي ناشي از آن، بهبود فضاي كسب و كار و خروج كشور از ركود را به همه مردم ايران نويد داد.  اينك در آغاز فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي براي برداشتن گام دوم، اصلاح‌طلبان با اندوخته‌اي ارزشمند از ائتلاف حيات‌بخش ۱۳۹۲، براي برداشتن گام دوم تلاش مي‌كنند. ما با عبور از نامهرباني‌ها، همه دلسوزان نظام و علاقه‌مندان به ايران و ايرانيان را، به تلاشي همدلانه در چارچوب دفاع از منافع ملي، ارتقاي امنيت همه‌جانبه و تامين مصالح عمومي دعوت مي‌كنيم. به باور ما، در اين مسير اخلاق‌گرايي و اجراي موازين قانوني راهگشاي تامين منافع عموم مردم است. بزرگداشت و تكريم ارزش‌هاي ديني، به ويژه در ايام فاطميه، توشه ما در پيمودن اين راه ناهموار است. ما همه همراهان را به هشياري در اين روزهاي حساس و تعيين‌كننده فرا‌مي‌خوانيم. بي‌ترديد حضور آگاهانه و هشيارانه همگان براي برگزيدن نمايندگاني دانا، متعهد و مسوول، ضامن تحقق «اميد، آرامش و رونق اقتصادي» در سراسر اين سرزمين پرافتخار خواهد بود.

اصلاح‌طلبان به سياست‌هاي محيط‌زيستي متعهد شدند
با نزديك شدن به موعد تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، فعالان محيط زيست اميدوارند اين‌بار نمايندگاني را در بهارستان ببينند كه بيش از گذشتگان به محيط زيست توجه كنند. به گزارش ايلنا، در همين راستا ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان با امضاي ميثاق‌نامه محيط‌زيستي حمايت خود را از سياست‌هاي محيط زيست اعلام كرد.
متن اين ميثاق نامه بدين شرح است:
اينجانب با امضاي اين ميثاق‌نامه در پيشگاه خداوند متعال و در محضر حضرت ولي‌عصر (عج) و مردم شريف ايران به قرآن مجيد سوگند ياد مي‌كنم تا زماني كه در مقام يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي ايران مسووليت دارم، پاسدار و مجري تعهدات زير باشم و با همه توان در تحقق كامل آن بكوشم و با مردم پيمان مي‌بندم كه؛
۱- همه توان خود را صرف تحقق اهداف و برنامه‌هاي ابلاغي سياست‌هاي كلي محيط زيست كشور ابلاغيه مقام معظم رهبري براي پايداري سرزمين به ويژه اصل مهم توسعه پايدار براي پايداري سرزمين مقدس ايران و كمك به زيستكره به كار گيرم.
۲- با همه توان از داشته‌هاي مادي و معنوي محيط‌زيست كشور حفاظت نمايم و با توجه به اصول صريح قانون اساسي و اصل ۹۰ و ۵۰ قانون اساسي در تصميم‌گيري‌ها و حق راي خود قانون را ملاك عمل قرار داده و تمام تلاشم را براي مشورت گرفتن از صاحبنظران و سازمان‌هاي مردم‌نهاد در تصويب و اصلاح قوانين به كار خواهم بست.
۳- در دوران نمايندگي خود در مجلس شوراي اسلامي با نگاه به زيستكره در تصميم‌گيري‌هاي محيط‌زيستي يا اصلاح و وضع قوانين به پايداري همه سرزمين ايران بينديشم و از هر گونه مصلحت‌انديشي‌هاي سياسي و شخصي و جناحي در‌خصوص مسائل محيط زيست هر نقطه از كشور خود‌داري نموده و با چشمي بيدار و موضعي منصفانه و بيطرفانه شركت و تصميم‌گيري نمايم.
۴ - تمام توان خودم را براي پايان دادن به تفكر سازه‌اي غالب در مديريت آب كشورهمچون تونل‌هاي انتقال آب بين حوزه‌اي و سد‌سازي‌هاي بي‌رويه كه طيبعت كشور را رو به زوال برده و بسياري از رود‌ها و درياچه‌هاي كشور را نابود كرده و كشور را به مرحله ورشكستگي منابع آب نزديك كرده به كار گرفته و براي ايجاد زير ساخت‌هاي انرژي‌هاي نو و پاك در كشور همه تلاشم را به‌كار بگيرم.
۵- همه توان خود را براي رفع و افشاي تبعيض در مباحث مهم و حياتي چون آب به‌كار گيرم و مخالفت خود را با تونل‌هاي خانمان بر‌انداز انتقال آب بين‌حوضه‌اي و حتي ديگر روش‌هاي انتقال آب بين‌حوضه‌اي به ويژه براي مصارف غيرشرب يا مصارفي كه به بهانه شرب است با صراحت اعلام نمايم و در پيشگاه نسل‌هاي حال و آينده خود را مسوول و پاسخگو بدانم.
۶- در انتخاب وزرا ضمن در نظر داشتن همه خصوصيت‌هاي خدمتگزاري به مردم، ايمان و باور به محيط زيست را جزو شاخصه‌هاي وزرا در نظر گرفته و بر اين اساس و ميزان دانش و اشراف وي بر مسائل محيط زيست كشور و ايمان به پايداري سرزمين تلاش و انتخاب نمايم.
۷- تمام توان خود را در همراهي با مجلس بر اساس شاخص‌هاي محيط‌زيستي به كار گيرم و هر گونه پروژه يا طرح ملي يا منطقه‌اي و در حوزه انتخابيه را بدون ارزيابي محيط‌زيستي و توجه به توان سرزمين پيگيري و مصوب ننمايم و همواره دولت‌ها را از برداشت‌هاي بي‌رويه منابع طبيعي بر حذر دارم.
۸- همدلي و همزباني با مردم، كار‌شناسان و صاحبنظران دولتي و غير دولتي را سر لوحه تصميم‌گيري‌هاي خود در مجلس قرار دهم و با شجاعت و صداقت در برابر تصميم‌هاي مجلس و دولت كه بر خلاف و در ضديت با محيط زيست و منافع نسل‌هاي حاضر و آينده است بايستم و به شكل شفاف با مردم اين موارد را در ميان بگذارم.
۹- در مدتي كه به عنوان نماينده مجلس اين مسووليت سنگين را به دوش مي‌كشم از هر گونه فعاليت اقتصادي شخصي يا گروهي كه بر اساس چشم‌پوشي از زيان‌هاي محيط‌زيستي نشات بگيرد، خودداري كنم و با اهداف دولت‌هايي كه تنها به منافع اقتصادي و مقطعي نگاه مي‌كنند به صراحت مخالفت و به حقوق و مزاياي دريافتي از مجلس قناعت نمايم.
۱۰- در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست كشور بكوشم و اين اصل مهم را سرلوحه اهداف و زندگي سياسي و شخصي خود قرار دهم.
۱۱- نظارت بر اجراي برنامه‌ها و اسناد بالادستي كشور را به شكل جدي مدنظر قرار دهم و هر‌گونه تخلف و كم‌كاري در اين زمينه كه به محيط زيست و پايداري سرزمين آسيب وارد كند را به شكل شفاف به مردم كشورم گزارش نمايم.
۱۲- در اصلاح و وضع قوانيني كه بر اقتدار دستگاه‌هاي متولي حفظ منابع طبيعي و محيط زيست چه در حوزه طبيعي و چه در حوزه انساني موثر است تمام تلاش خود را به كار گيرم و با هرگونه تصميمي كه حافظان قانوني منابع طبيعي و محيط زيست را تضعيف كند مخالفت و در جهت ارتقاي اقتدار آن بكوشم.
۱۳- در تصويب و راي دادن به تصميمات لوايح و طرح‌هاي دوره نمايندگي در مجلس تمام ايرانيان در جاي جاي اين سرزمين را شايسته برخورداري از مواهب و زندگي و حق طبيعي‌شان بدانم و هر گونه تصميمي كه امنيت خاطر بخشي از كشور را به خطر بيندازد مورد مخالفت قرار دهم.
۱۴- با توجه به شرايط محيط زيست كشور تمام تلاش خود را براي تخصصي شدن محاكم محيط‌زيستي و تدوين طرح ايجاد «صندق غرامت‌هاي محيط زيست» با هدف ايجاد ساز و كارهاي بازدارنده همراه با نظارت مردمي به‌كار خواهم بست.
۱۵- تمام تلاشم را براي تدوين قانون جامع محيط‌زيستي كشور به كار خواهم بست كه در آن به شكل ويژه ساز و كار شكل‌گيري دادگاه ويژه محيط زيست لحاظ شده و جرم‌انگاري تخريب محيط زيست با توجه به مسائل كشور تدوين گردد.
اينجانب اين پيمان‌نامه را يك پيمان‌نامه الهي مي‌دانم و به عنوان يك ايراني مسلمان در مقابل ملت بزرگ ايران و بشريت براي تحقق كامل آن خود را مسوول و پاسخگو مي‌دانم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون