• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3471 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند

معاون رييس‌جمهور خواستار شد:

حضور پرشور در انتخابات براي تشكيل مجلس اعتدال‌گرا

گروه سياسي| معاون رييس‌جمهوري كه كم مورد حمله افراطيون و تندروها قرار نگرفته است هم از مردم دعوت به حضور كرده است. معصومه ابتكار كه چند ماهي به‌شدت تحت حملات تندروها قرار داشت حالا در روزهايي كه چند روزي بيشتر به دو انتخابات مهم كشور نمانده است از اهميت‌هاي اين دو انتخابات مي‌گويد و تاكيد مي‌كند كه بايد براي تشكيل يك مجلس اعتدال‌گرا حضور پرشوري در انتخابات داشت. معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست با دعوت از اقشار مختلف كشور براي شركت پرشور در انتخابات پيش‌رو گفت: بايد به اعتداليون و كساني كه اعتقاد دارند شرايط كشور را در فضاي سالم، آزاد و رقابتي و با نگاه علمي و تخصصي و اعتدالي پيش ببرند، راي دهيم. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات معصومه ابتكار به شرح زير است:
  ‌ دو انتخابات مردمي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان را پيش‌رو داريم. هر دوي اين انتخابات مي‌توانند در سرنوشت كشور بسيار موثر باشند، بنابراين حضور مردم فرصتي است براي اينكه بتوانند كساني را كه قرار است خدمت كنند را انتخاب كرده و اين نمايندگان بايد براي آينده پايدار ايران، طبيعت و ذخاير كشور مديريت خردمندانه داشته باشند.
  ‌ مديريت خردمندانه توسط نمايندگان مردم نكته بسيار مهمي است. اين نوع مديريت كليد آينده ايران و حفظ حقوق نسل‌هاي آينده است.
  ‌ اگر مجلس دهم مجلسي باشد كه شرايط كنوني كشور را خوب بشناسند و بدانند كشور با چه مسائل و معضلات محيط زيستي مواجه است و نگاه علمي داشته باشد و مفهوم و مناسبات توسعه پايدار را به خوبي شناخته باشد و به تهديدات كنوني كشور آگاهي داشته باشد، ‌طبعا مي‌توانند كمك بسياري به كشور كنند.
  ‌ بايد نمايندگاني را انتخاب كنيم كه علاوه بر شناخت ابعاد سياسي، اجتماعي و اقتصادي كشور، بر شرايط زيست‌محيطي كشور اشراف كامل داشته و براي شرايط زيست محيطي برنامه داشته باشند.
  ‌ نمايندگان مجلس آينده بايد آمادگي حفظ حقوق ملت را داشته باشند. نمايندگان، كرسي نمايندگي را فرصتي براي استفاده‌هاي فردي و گروهي و نزديك شدن به كانون‌هاي قدرت و ثروت ندانند، بلكه آن را فرصتي براي خدمت به مردم بدانند، بنابراين نمايندگان مجلس دهم بايد علاوه بر شناخت محيط زيست شجاعت دفاع از محيط زيست به عنوان حقوق مردم را داشته باشند.
  ‌ مردم اگر از محيط زيست سالم بهره‌مند نباشند حداقل حقوق آنها كه بهره‌مندي از هواي پاك و طبيعت سالم است را نخواهند داشت و اين مساله‌اي است كه مجلس مي‌تواند با قوانين و نظارت‌هاي خوب در اين زمينه موثر باشد.
  ‌ براي حل مسائل محيط زيستي، ‌در سطوح عالي، سياستگذاري، ‌قانون اساسي، چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري وجود دارد با وجود اينها كشور نيازمند قوانين بسيار روزآمد و قوي است. بنابراين مجلس دهم مي‌تواند نقش مهمي در اين زمينه داشته باشد.
  ‌ راه درپيش گرفته شده مبني بر راي «آري» به اعتداليون و راي «نه» به افراطيون، راه خوبي است، براي همين مردم بايد در انتخابات حضور داشته باشند چون راي ندادن به مفهوم راي به افراطيون است. بايد به اعتداليون و كساني كه اعتقاد دارند بايد شرايط كشور را در فضاي سالم، آزاد و رقابتي و با نگاه علمي و تخصصي و اعتدالي پيش ببرند، راي دهيم.
   حضور مردم در انتخابات قطعا تغيير و تحولات بسياري را در فضاي سياسي كشور رقم خواهد زد، شايد بسياري از مشكلات اقتصادي كشور ريشه در ضعف نظارت و حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف دارد، چون حضور مردم مي‌تواند بسياري از نقص‌ها و كمبودها را برطرف كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون