• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3471 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند

رييس‌جمهور:

ملت كساني را انتخاب كنند كه دغدغه‌شان رونق اقتصادي است

هر قدر اتحاد بين قوا بيشتر باشد، شرايط بهتري را براي پيشرفت كشور داريم

گروه سياسي| رييس‌جمهور ازمردم وعده مي‌گيرد، وعده‌اي براي روز هفتم اسفند. تا پيش از اين از همه جناح‌ها براي ثبت‌نام در انتخابات دعوت مي‌كرد و حالا مردم را به پاي صندوق‌هاي راي دعوت مي‌كند و به پايتخت‌نشينان يادآوري مي‌كند كه بايد 46 نام را بر روي برگه‌هاي راي‌شان بنويسند و مي‌گويد: از همه ملت ايران، كارگران عزيز، بانوان عزيز، مردان غيور، جوانان عزيز و روستاييان و شهريان مي‌خواهم تا هفتم اسفند همراه هم پاي صندوق آرا حاضر شويم تا كساني را انتخاب كنيم كه دغدغه آنها رونق اقتصادي و اشتغال جوانان است. حسن روحاني در اين دو سال و اندي بيش از همه طعم تلخ تندروي را چشيده است. در حساس‌ترين روزهاي مذاكرات دلواپسان مجلس با تحركات‌شان بار مضاعفي را بر دوش روحاني و ديپلمات‌هايش نهادند و مردان مذاكراتش را به مرگ و دفن تهديد كردند. روحاني به‌خوبي مي‌داند بالا رفتن مشاركت مردم انزواي تندروها را به دنبال خواهد داشت و از همين رو هر تريبوني را غنيمت مي‌داند تا مردم را به مشاركت در انتخابات دعوت كند. مردي كه منتخب مردم در خرداد 92 بود حالا براي اسفند سرنوشت‌ساز و براي انتخابات 94 پيغامي را به مردم مخابره مي‌كند و مي‌گويد: هر قدر اتحاد بين قوا بيشتر و فاصله‌ها كمتر باشد شرايط بهتري را براي پيشرفت كشور داريم.
به گزارش ايسنا، حسن روحاني صبح ديروز در گردهمايي «كارگران و آينده اقتصاد ايران» در مجموعه فرهنگي ورزشي شهيد معتمدي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در روز هفتم اسفند، اظهار كرد: از همه ملت ايران، كارگران عزيز، بانوان عزيز، مردان غيور، جوانان عزيز و روستاييان و شهريان مي‌خواهم تا هفتم اسفند همراه هم پاي صندوق آرا حاضر شويم تا كساني را انتخاب كنيم كه دغدغه آنها رونق اقتصادي و اشتغال جوانان است. وي ادامه داد: كساني را انتخاب كنيم كه در فكر صادرات و رشد صادرات غيرنفتي و به فكر رشد اقتصادي اين كشور هستند و قدرت مبارزه با ركود را دارند. كساني را انتخاب كنيم كه به تعبير رهبر معظم انقلاب دلبسته انقلاب‌اند، دلباخته ملت‌اند و از توطئه‌هاي دشمن آگاه هستند. ملت ما نخواهد گذاشت كلام مقام معظم رهبري روي زمين بماند و در كنار رهبري، دولت و مسوولان در سال همدلي، همزباني، همفكري و همكاري و ان‌شاءالله در سال هم‌رايي همه با هم كنار صندوق آرا مي‌رويم. رييس‌جمهور در ادامه تاكيد كرد: هر قدر اتحاد بين قوا بيشتر و فاصله‌ها كمتر باشد شرايط بهتري را براي پيشرفت كشور داريم. ما مي‌خواهيم نمايندگاني را انتخاب كنيم كه به تعبير رهبر معظم انقلاب ريل‌گذار براي حركت نظام به سمت پيشرفت و تعالي باشند؛ نمايندگاني كه دغدغه آنها منافع و مصالح ملي باشد. وي با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبري، تصريح كرد: ما نمايندگاني را براي مجلس خبرگان رهبري انتخاب مي‌كنيم كه بتوانند در شرايط روز مبادا، بهترين فرد را براي رهبري كشور و نظام برگزينند. رهبري كه آن همه مسووليت سنگين براي ملت ايران و ملت اسلامي بر دوش دارد. رييس دولت يازدهم همچنين بيان كرد: ما مردم ايران بايد قدر اين كشور، قدر نعمت‌هاي مادي، معنوي، امنيت كشور، وحدت، همدلي و انسجام را بدانيم. در اين شرايط و فرصتي كه به وجود آمده اگر همه تلاش‌مان را با اميد به آينده به كار‌گيريم كشور را در مسير تعالي و پيشرفت قرار خواهيم داد. هر آنچه تا به امروز به دست آمده با مشاركت، حمايت و حضور شما مردم بوده است. اگر مذاكره‌كنندگان شما به عنوان نمايندگان ملت ايران توانستند مقابل قدرت‌هاي بزرگ اهداف ملي را به تحقق برسانند به پشتوانه شما ملت غيور و حمايت رهبر معظم انقلاب بوده است.
مردم در ميان كانديداهاي تاييد‌شده،‌ بهترين‌ها و اصلح را برمي‌گزينند
روحاني ادامه داد: مقام معظم رهبري فرمودند كه شما ملت صاحب اين كشور هستيد. دولت، نظام و جمهوري اسلامي از آن شماست و مجالس و دولت‌ها با راي شما تشكيل شده و رهبري با راي شما پرچم كشور را بر دوش گرفته است. ما نيازي به نصيحت هيچ غيرايراني نداريم چون مردم ما آگاه و بيدارند و مصالح خود را به خوبي تشخيص مي‌دهند و در ميان كانديداهايي كه تاييد شده‌اند بهترين‌ها و اصلح را برمي‌گزينند. وي در ادامه عنوان كرد: مردم يا مستقيم كانديداها را مي‌شناسند يا با شناخت توسط شخصيت‌ها، احزاب و تشكل‌هايي كه نسبت به آنها اعتماد دارند پاي صندوق‌ها مي‌روند. از همه تقاضا مي‌كنم 7 اسفند روز نشاط باشد به خصوص در تهران كه بايد 46 نام روي برگه راي نوشته شود. رييس‌جمهور در ادامه افزود: اين نخستين بار است كه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در يك روز برگزار مي‌شود. پس زمان بيشتري مي‌برد. به همين دليل از شما مي‌خواهم حوصله را از دست ندهيد و با آرامش پاي صندوق آراي‌تان را بنويسيد. اميدوارم وزارت كشور و شوراي نگهبان نيز زمان لازم را تا هر ساعتي كه به طول بينجامد براي راي مردم در نظر بگيرند. رييس دولت تدبير و اميد همچنين گفت: بدانيد همه چشم‌ها به ايران دوخته شده و همه قدرت‌ها به انتخابات هفتم اسفند نگاه مي‌كنند. صف‌هاي طولاني‌تر و مشاركت گسترده‌تر پاي صندوق راي به حول و قوه الهي راه را براي جذب سرمايه، فعاليت و اشتغال فراهم خواهد كرد. اميد ما به شما مردم، وحدت، انسجام ملي و اتحاد ملي است و ان‌شاءالله قرارمان جمعه پاي صندوق آرا براي ساخت ايراني‌ آباد خواهد بود. روحاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار كرد: خوشحالم در نخستين روز اسفند كه ماه سرنوشت براي ما ايرانيان و انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري است مهمان عزيزترين قشر جامعه يعني كارگران عزيز هستم؛ كارگراني كه بار توليد كشور از صنعت كشاورزي تا خدمات بر دوش آنهاست. وي ادامه داد: از آغاز اين دولت قرار ما بر اين بود كه دولت همه توان و تلاش خود را به كار گيرد تا تحريم‌هاي ظالمانه را از سر مردم بردارد، حقوق مسلم اين ملت در صحنه جهاني به رسميت شناخته شود، ايران‌هراسي تبديل به ايران‌ستايي شود و چهره واقعي مردم ايران براي جهانيان روشن شود. قرار ما اين بود كه دولت تلاش كند تا دروازه صادرات كالاي ايراني روي جهانيان باز شود و امكانات مورد نياز و مواد اوليه بدون پيچ و خم‌هاي نابجاي تحريم وارد كشور شود تا جنس ارزان‌تر و قابل رقابت با توليدات جهاني در اين كشور توليد شود. روحاني افزود: قرار بر اين بود تا دولت تلاش كند زمينه اشتغال براي جوانان مهيا و امنيت شغلي براي كارگران تامين شود. اينها وعده دولت به شما بود، دولتي كه با راي، اراده و حضور شما در پاي صندوق آرا در سال 92 مشروعيت يافت و كار خود را آغاز كرد و وعده‌اش اين بود كه مشكلات بزرگ از پيش پاي مردم برداشته شود.
كشور ما نياز به رونق اقتصادي، آرامش، وحدت و انسجام بيشتر دارد
وي ادامه داد: ما مي‌خواستيم كالاي ايراني بدون مشكلات موجود تحريم به بازار جهاني صادر شود و كشتي‌هايي كه ناچار بودند در اسكله‌هاي كشورهاي همسايه پهلو بگيرند و مشكلات‌شان حل شود. ما مي‌خواستيم تا بيمه‌گران بين‌المللي كالاهاي صادراتي ايران را بيمه كنند تا خطر ريسك براي صادر‌كنندگان از بين برود. بازار بانك‌ها روي كشور ما بازشود تا اينكه براي خريد مواد اوليه ضروري يا براي صادرات به جاي بانك‌هاي معتبر از طريق واسطه‌ها و صراف‌ها هزينه‌ گزافي به ملت ايران تحميل نشود. وي در ادامه خاطرنشان كرد: با به فرجام رسيدن برجام در سايه حدود 30 ماه تلاش و كوشش مذاكره‌كنندگان شجاع و سالم و توانمند ما در برابر قدرت‌هاي جهاني امروز راه براي فعاليت باز شده است. آنچه در برجام انجام گرفت اين بود كه زمينه براي فعاليت هموار و ديوارهاي نابجا برداشته شود. امروز نوبت شماست. يعني‌ روز كارگران عزيز و كارآفرينان و روزي است كه بايد همه دست به دست هم دهيم و گام دوم يعني برجام دو را آغاز كنيم. كشور ما نياز به رونق اقتصادي، آرامش، وحدت و انسجام بيشتردارد. همه بايد براي اشتغال جوانان‌مان فعال شويم و نه تنها كارگر ما امنيت براي كار خود داشته باشد بلكه نسبت به اشتغال فرزندانش هم مطمئن باشد. وي با بيان اينكه براي ايجاد رونق اقتصادي افزايش توليد و اتكا به صادرات غيرنفتي راهي جز كار، فعاليت، سرمايه‌گذاري، تكنولوژي و بهره‌وري وجود ندارد، افزود: بايد فضا و فرصتي را ايجاد كنيم تا در اين فرصت همه سرمايه مشغول فعاليت شود. چه سرمايه ايرانيان و چه سرمايه ديگران. بايد سرمايه و تكنولوژي به اين كشور بيايد تا فضاي كار و فعاليت براي كارگر ايراني مهيا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون