• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3471 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند

اسدالله بادامچيان:

از عهدشكني پايداري‌ها نمي‌ترسيم

گروه احزاب| اسدالله بادامچيان، سياستمدار 74 ساله و كاربلد جناح راست روز گذشته و همزمان با آغاز تبليغات انتخاباتي كانديداها در مقام رييس ستاد انتخاباتي حزب موتلفه كنفرانس خبري برگزار كرد تا گزارشي از عملكرد انتخاباتي اين حزب ارايه دهد. هرچند از همان ابتداي اين كنفرانس خبري مشخص بود كه اسدالله بادامچيان جداي از پاسخگويي نسبت به نقش و عملكرد حزب موتلفه در ائتلاف انتخاباتي اصولگرايان، به عنوان مسوول هماهنگي‌هاي جامعتين در انتخابات خبرگان بايد به پرسش‌هايي در اين خصوص هم پاسخ دهد. اين سياستمدار كهنه كار اصولگرا در حالي درمحل برگزاري جلسات شوراي مركزي موتلفه تصميم به پاسخ دادن به سوالات رسانه‌هاي مختلف داده بود كه گويا از دو خبر جديد اطلاع نداشت. يكي آنكه محمد حسن غفوري‌فرد از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه در ادامه بيان افشاگري‌هايش در چگونگي تنظيم ليست نهايي اصولگرايان و اعتراض از اينكه چرا در اين ليست جايي ندارد عليه رفتار هم كيشان موتلفه‌اي خود مصاحبه كرده و گفته بود: «وقتي موتلفه حقوقم را ناديده مي‌گيرد، بايد به فكر خودم باشم.» خبر دومي هم كه بادامچيان از آن اطلاع نداشت انتشار ليستي جديد در اردوگاه اصولگرايان بود كه نشان از ائتلاف انتخاباتي وزراي دولت محمود احمدي‌نژاد با كانديداهاي جبهه پايداري داشت. هر چند بادامچيان وقتي با اين دو خبر مواجه شد، واكنش‌هاي متفاوتي داشت. ابتدا كمي مكث كرد و بعد درباره اين دو ماجرا اينگونه پاسخ داد: «معتقدم آقاي غفوري‌فرد عصباني شده و مثل حضرت يونس از قومش روي برگردانده است.» درباره ليست انتخاباتي مشترك پايداري‌ها و وزراي احمدي‌نژاد «بنده در اين خصوص بي‌اطلاعم اما اگر چنين بوده است كه اشخاص خارج از ليست ائتلاف اصولگرايان ليست‌هاي موازي داده‌اند بايد بگويم بني‌آدم اعضاي يكديگرند فقط گاه‌گاهي بهم مي‌پرند. » بادامچيان همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص اختلاف آيت‌الله محمد يزدي و آيت‌الله هاشمي و اينكه اسم آيت‌الله هاشمي به دليل اين اختلاف در ليست مدرسين قرار نگرفته و به دليل دوستي ايشان با آقاي موحدي كرماني اسم وي در ليست جامعه روحانيت بوده است، گفت: اينچنين نبوده است. البته اين واضح است كه آيت‌الله مصباح‌يزدي با آقاي هاشمي مشكلاتي دارد و مخالف حضور ايشان در ليست مدرسين بود، اما ليست مدرسين بر مبناي راي جمعي انتخاب شده است. من نمي‌توانم به ديدگاه مخالف و موافق براي حضور آقاي هاشمي در ليست مدرسين اشاره كنم چرا كه صورتجلسه نشست‌ها محرمانه است اما مي‌گويم كه نظر آيت‌الله محمد يزدي لزوما حاكم نبوده بلكه ليست بر مبناي راي‌گيري معرفي شده است.
سيد حسن خميني عملا انصراف داد
او در خصوص رد صلاحيت سيد حسن خميني گفت: اينكه بعضي‌ها مي‌گويند ايشان رد صلاحيت شدند بي‌احترامي به ايشان و خانواده امام است، اين درست نيست. همچنين اينكه بعضي‌ها براي مصادره يك فرد براي جناح خود نام شخصي را مخدوش مي‌كنند نيز از نظر ما درست نيست. آقاي سيدحسن خميني ثبت‌نام كردند و بعد در آزمون شركت نكردند اين حق ايشان بود كه ثبت نام كنند و اينكه به دليل عدم حضور ايشان در آزمون صلاحيت‌شان احراز نشود نيز حق شوراي نگهبان بود. به اين ترتيب ايشان رد صلاحيت نشدند بلكه عملا انصراف دادند. بادامچيان در ادامه به مشكلات تبليغات براي جامعتين اشاره كرد و گفت: مشكل بزرگ تبليغات اين است كه از لحاظ مالي با توجه به گراني‌ها تنها در حد ضرورت مي‌توانيم انجام وظيفه كنيم. ما در جايي به آقاي كوثري گفتيم كمك مالي كنند، ايشان گفتند من مي‌خواهم به سوريه بروم. همزمان يكي از خبرنگاران به بادامچيان اشاره كرد كه‌اي كاش مي‌گذاشتيد به سوريه برود و شهيد شود. بادامچيان خاطرنشان كرد: من هم دلم شهادت مي‌خواهد اما نه به اين زودي‌ها، ان‌شاءالله بعد از ۹۰ سالگي.
غفوري فرد عصباني شده
وي در پاسخ به اين سوال در مورد گفته‌هاي اخير غفوري‌فرد درباره ائتلاف اصولگرايان كه گفته بود مشخص نيست در تشكيل ليست ائتلاف اصولگرايان چه شاخص‌هايي مدنظر قرار گرفته و اينكه سهم موتلفه در برابر جبهه پايداري كم بوده است، گفت: در موتلفه براي اعضا آزادي بيان وجود دارد. اين آزادي در چارچوب اصولي كه به آن معتقديم هيچ مانعي ندارد. ما به شخصيت والايي مثل آقاي غفوري‌فرد كه سابقه طولاني مجلس و وزارت دارد نمي‌توانيم بگوييم فلان نظر را بدهد يا ندهد. من به شما توصيه مي‌كنم دنبال اين نرويد كه بگويند اصولگرايان ائتلاف نكرده‌اند. در اين جامعه هركس آزاد است حرفش را بزند. من همان‌طور كه گفتم معتقدم آقاي غفوري‌فرد عصباني شده و مثل حضرت يونس از قومش روي برگردانده است. ايشان چهره‌اي است كه به درد مجلس مي‌خورد. ما هم وي را براي حضور در ائتلاف به اصولگرايان معرفي كرديم اما معيار انتخاب نامزدها هم صلاحيت بوده و هم مصلحت. اينكه مي‌گوييم مصلحت به اين معنا نيست كه صلاحيت نداشته‌اند بلكه به اين معناست كه اصلح هم وجود داشته اما مصلحت ايجاب مي‌كرده كه صالح را انتخاب كند. اين مصلح در جايي بوده كه اگر بعضي افراد انتخاب نمي‌شدند وحدت را بهم مي‌زدند.
جامعتين تحت تاثير بي‌بي‌سي نيست
بادامچيان در پاسخ به سوالي درخصوص چگونگي به وحدت نرسيدن جامعتين براي ايجاد فهرست واحد و ايجاد فضاي دوقطبي گفت: آقايان جامعتين تحت تاثير هيچ ارگان يا رسانه‌اي مثلا بي‌بي‌سي نيستند. از 16 نفر خبرگان تهران 15 نفر يكي است و تنها در دو نفر اختلاف دارند. يك مجموعه مصلحت ديد برخي اشخاص باشند و برخي نباشند. من خدا را شاكرم كه دشمنان گاهي در تعصبات‌شان دست خودشان را رو مي‌كنند.
بادامچيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه در خصوص عهدشكني جبهه پايداري همين بس كه آقاي لاريجاني نيز به واسطه همين عهدشكني در ليست اصولگرايان قرار نگرفت، گفت: ما از عهد شكني جبهه پايداري در آينده نمي‌ترسيم در مساله اختلافات آقاي دكتر لاريجاني با مجموعه پايداري‌ها بايد تصريح كرد كه اين‌ها به‌شدت باهم مخالفند حال وظيفه ما در اين ميان چيست. اينكه آتش‌بيار اين معركه باشيم يا اين‌ها را به هم نزديك كنيم. بادامچيان در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا افراد شاخص فراكسيون رهروان در ليست ائتلاف اصولگرايان غايبند و بخشي از آنها به ليست اصلاح‌طلبان افزوده شده‌اند، گفت: من نمي‌توانم به آقاي جلالي بعد از اين همه سال فعاليت در جبهه اصولگرايي ايراد بگيرم كه چرا در ليست اصلاح‌طلبان حضور پيدا كرده يا چرا در اين فهرست حضور پيدا نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون