• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

خبر كوتاه

آسيب‌ديدگي‌ پژمان منتظري در هاله‌يي از ابهام

سايت «العرب» در حالي از آسيب‌ديدگي‌ منتظري خبر داده است كه اين بازيكن در ديدار شنبه ‌ام صلال برابر الجيش 90 دقيقه‌ بازي كرد. سايت باشگاه ‌ام صلال هم هيچ خبري درباره آسيب‌ديدگي‌ منتظري منتشر نكرده است.‌ ام صلال شنبه در هفته‌ پانزدهم ليگ ستارگان قطر در ورزشگاه خانگي الجيش به ميدان رفت كه اين ديدار در نهايت با پيروزي سه بر يك الجيش به پايان رسيد. در اين ديدار پژمان منتظري، مدافع ايراني ‌ام صلال 90 دقيقه‌ براي تيمش به ميدان رفت. سايت «العرب» قطر يكشنبه پس از پايان بازي نوشت: منتظري به خاطر آسيب‌ديدگي‌ كه از ناحيه عضله ساق پا داشت، نمي‌تواند تيم ملي فوتبال ايران را در جام ملت‌هاي آسيا كه قرار است از نهم ژانويه در استراليا برگزار شود، همراهي كند. اين سايت قطري در حالي از آسيب‌ديدگي‌ منتظري در ديدار برابر الجيش خبر داد كه اين بازيكن ايراني 90 دقيقه‌ براي تيمش بازي كرد و تعويض نشد. به غير از سايت «العرب» رسانه ديگري نيز خبر آسيب‌ديدگي‌ منتظري را پوشش نداده است، حتي سايت رسمي باشگاه‌ ام صلال هم خبري درباره آسيب‌ديدگي‌ منتظري نياورده است و اين نشان مي‌دهد كه آسيب‌ديدگي‌ منتظري هنوز در هاله‌يي از ابهام است.

 

اعتبار ويژه براي كميته ملي المپيك و چند فدراسيون

سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي از تصميم اين فراكسيون براي پيش‌بيني اعتبار ويژه براي كميته ملي المپيك، ورزش باستاني، كشتي، واليبال و وزنه‌برداري در بودجه 94 خبر داد. سيدهادي حسيني با ابراز اميدواري نسبت به پيش‌بيني اعتبار مناسب براي بخش ورزش در بودجه سال آينده، گفته: ما در مجلس مثل سال گذشته اگر بخش‌هايي مشكلي داشته باشند مي‌توانيم قدري لايحه بودجه را از اين حيث ترميم كنيم مشروط به اينكه دوستان وزارت ورزش رايزني‌هاي لازم را با مجموعه فراكسيون ورزش و كميسيون‌هاي تخصصي مثل كميسيون فرهنگي و همچنين كميسيون تلفيق داشته باشند در اين صورت ما هم كمك مي‌كنيم كه نواقص برطرف شود. او ادامه داد: نكته‌يي كه امسال مدنظر ما است اين است كه هم براي كميته ملي المپيك و هم براي ورزش باستاني كه يك موضوع جهاني است و از طرف ايران هدايت مي‌شود و راجع به چند رشته بزرگ ورزشي در كشور مثل كشتي، واليبال و رشته‌هايي كه سبب عزت و افتخار هستند مثل وزنه‌برداري و بعضي رشته‌هايي كه امكان كمك به آنهاست اما به خاطر تقسيم نادرست اعتبارات توسط وزارتخانه در طول سال توجه چنداني به آنها نمي‌شود، به شكل جداگانه تصميم‌گيري كنيم.

 

فلسطين هم با ايران بازي نمي‌كند

دبيركل فدراسيون فوتبال فلسطين با ارسال نامه‌يي ضمن توضيح شرايط تيم ملي فوتبال اين كشور بابت عدم برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي فوتبال ايران عذرخواهي كرد. در نامه عبدالمجيد هيجي، دبيركل فدراسيون فوتبال فلسطين آمده است: بر اساس پيش‌بيني‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مطرح شده قرار بود روز يكشنبه 7 دي ماه ديدار دوستانه‌يي بين تيم‌هاي ملي فوتبال فلسطين و تيم ملي فوتبال ايران برگزار شود. مي‌خواهم از اين فرصت ارزشمند استفاده كنم تا از برنامه‌ريزي‌هايي كه براي برگزاري اين ديدار صورت پذيرفته تشكر كنم. اما با كمال تاسف، بايد به اطلاع شما برسانم تيم ملي فلسطين بنا بر دلايل فني پس از بازگشت از اردوي چين و آماده‌سازي تيم براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا- استراليا قادر به برگزاري اين ديدار نيست. ما واقعا از اهميت برگزاري اين ديدار جهت افزايش قدرت و بر پايه برادري تاريخي بين دو كشور ايران و فلسطين واقف هستيم به همين دليل اميدواريم تا در آينده شانس برگزاري ديدار دوستانه را داشته باشيم و روابط و همكاري دو فدراسيون در همه زمينه‌ها ادامه داشته باشد.

 

جمعه بزرگداشت منوچهر لطيف برگزار مي‌شود

مراسم ششمين سال بزرگداشت استاد منوچهر لطيف، جمعه برگزار مي‌شود. روز جمعه از ساعت 10:30 تا 11:30 صبح با حضور قهرمانان، پيشكسوتان ورزش و اهالي قلم، مراسم چهارمين سالگرد درگذشت استاد منوچهر لطيف، پيشكسوت فقيد ورزشي‌نويس در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) برگزار مي‌شود. مرحوم لطيف در سال 1317 در شيروان به دنيا آمد و با مجله كيهان ورزشي وارد كار خبرنگاري شد. وي حدود نيم قرن در عرصه مطبوعات قلم زد و سرانجام در دوم دي ماه 1387 و در سن 70 سالگي ‌دار فاني را وداع گفت.

 

سه   نامه اعتراض‌آميز ايران در راه فدراسيون جهاني تكواندو

دبير فدراسيون تكواندو از ارسال نامه اعتراض رسمي ايران به فدراسيون جهاني در مورد اتفاقات رخ داده در مسابقات جام جهاني مكزيك خبر داد. عليرضا صياد در پاسخ به اين سوال كه آيا فدراسيون تكواندو به صورت رسمي و مكتوب به فدراسيون جهاني تكواندو در مورد اتفاقات رخ داده در مسابقات جام جهاني مكزيك شكايت كرده است؟ گفته: در مسابقات مكزيك يك كار غيراخلاقي از سوي كشور ميزبان صورت گرفت و مسوولان فدراسيون همان جا اعتراض خود را اعلام كردند. بعد از بازگشت به كشور هم چندين جلسه براي رسيدگي به اين مسائل و پيگيري آنها برگزار شد. پولادگر، رييس فدراسيون تكواندو در مذاكرات شفاهي كه با مسوولان فدراسيون جهاني داشت مراتب اعتراض كشورمان را نشان داد. او ادامه داد: فدراسيون شكواييه خود را فرستاده است و در جلساتي كه با مسوولان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان داشتيم قرار شد آنها هم از طريق مراجع بين‌المللي اين مساله را پيگيري كنند.

 

صادقي در ليست مازاد قلعه‌نويي

اميرحسين صادقي با نظر امير قلعه‌نويي در ليست مازاد استقلال قرار گرفت. امير قلعه‌نويي جلسه‌يي را با بهرام افشارزاده برگزار كرد تا درباره مسائل نقل و انتقالات اين تيم با وي گفت‌وگو كند. ظاهرا اميرحسين صادقي نتوانسته در اين فصل نظر مساعد سرمربي استقلال را جلب كند و به همين دليل قلعه‌نويي اين بازيكن را در ليست مازاد تيمش قرار داده است. به اين ترتيب اميرحسين صادقي در نيم فصل دوم در جمع آبي‌پوشان پايتخت حضور نخواهد داشت و در تيم ديگري توپ خواهد زد. نكته ديگر در اين ميان اين است كه حضور اميرحسين صادقي در ليست مازاد استقلال به معناي جدايي قطعي او از آبي‌پوشان نخواهد بود و شايد سرمربي استقلال در روزهاي آينده نظرش را در اين باره تغيير دهد و كاپيتان آبي‌ها همچنان در استقلال حضور داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون