• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

با راي دادن امكان حل مشكلات بيشتر مي‌شود

ناصر ايماني

بحث شركت مردم در انتخابات هفتم اسفندماه بايد فارغ از بحث‌هاي جناحي باشد. شركت مردم در انتخابات يك مساله ملي و سرنوشت ساز است. اوج ضرورت حضور مردم در انتخابات را مي‌توان در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري مشاهده كرد كه گفتند «حتي اگر نظام را هم قبول نداريم در انتخابات شركت كنيم.»
اين جمله را رهبري نظام جمهوري اسلامي ايران گفته است كه نشان مي‌دهد ضرورت حضور مردم در انتخابات تا كجا است. به هر حال با حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي امكان حل مشكلات كشور بيشتر مي‌شود تا اينكه مردم اصلا در انتخابات شركت نكنند.
 مردم بايد بدانند كه اگر حتي چهل درصد هم در انتخابات شركت كنند، مجلس دهم به هر حال شروع به كار مي‌كند، اما نبايد توقع داشت كه مجلس در جهت مشكلات كشور و مردم گام بردارد و مشكلات كمتري حل مي‌شود. همچنين مجلسي كه پشتوانه مردمي داشته باشد، بهتر از مجلسي است كه در افكار عمومي مقبوليت ندارد. وقتي نماينده‌اي راي مردم پشت سرش باشد خيلي بارش سنگين‌تر مي‌شود و مسووليت بيشتري در قبال راي مردم دارد. همچنين با حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي پشتوانه‌هاي مردمي نظام تقويت مي‌شود. هر چقدر كه مردم بيشتري در پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا كنند، نظام با پشتوانه مي‌شود.
در كشوري مثل ايران با اين اوضاعي كه در منطقه وجود دارد و اين دشمني‌هايي كه با نظام جمهوري اسلامي وجود دارد، اتكاي نظام به مردم است.
درست است كه بخشي از اتكاي نظام به بخش قدرت نظامي و اقتصادي است اما بخش عمده آن به مردم اختصاص دارد. اگر مردم نباشند نمي‌توان با موشك و نفت كشور را اداره كرد و در دنيا عرض‌اندام كرد. پس به حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي نياز است، چرا كه آينده كشور و سرنوشت مردم در صندوق‌هاي راي است.
(اعتماد آنلاين)

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون