• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

عدد نوشت

حجم تجارت خارجي در 11 ماه

گمرك ايران حجم تجارت خارجي غير نفتي در 11 ماهه را 75 ميليارد و 835 ميليون دلار گزارش كرد.
به گزارش گمرك، واردات كشور در 11 ماهه امسال به 37 ميليارد و 77 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 33/23 درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
همچنين در 11 ماهه امسال ميزان صادرات غيرنفتي كشورمان به 38 ميليارد و 758ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 69/16 درصد كاهش داشت. اقلام عمده صادرات غيرنفتي در مدت ياد شده شامل گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي شكل، پروپان مايع شده و قير نفت بوده و عمده‌ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربي، افغانستان و هند بوده‌اند.
عمده واردات به ايران هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم 47/3 درصدي از كل ارزش واردات تعلق داشت، بعد از آن به گندم با 1/2 درصد، لوبياي سويا با 85/1 درصد، برنج با 68/1 درصد و قطعات منفصله جهت توليد اتومبيل سواري با   63/1 درصد اختصاص دارد كه به ترتيب از كشورهاي چين، امارات متحده‌عربي، كره جنوبي، تركيه و سوييس وارد كشور شده است.

نرخ تورم در بهمن‌ماه

بانك مركزي نرخ تورم ميانگين در پايان بهمن ماه را با 8/0 درصد كاهش نسبت به ماه قبل 6/12 درصد و تورم نقطه به نقطه در اين ماه را با 7/0 درصد، 9/8 درصد محاسبه كرد.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه 100=1390 به شرح زير است: شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در بهمن‌ماه 1394 به عدد 1/233 رسيد كه نسبت به ماه قبل 2/0 درصد افزايش يافت.
شاخص مذكور در بهمن‌ماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 9/8 درصد افزايش داشته است. در بهمن ماه نرخ تورم نقطه به نقطه 7/0 درصد و نرخ تورم ميانگين 8/0 درصد كاهش يافته است.

تصويب ضمانتنامه توسط صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون از تصويب بيش از 450 ميليارد ريال ضمانتنامه در ماه جاري خبر داد و گفت: اين طرح‌ها در مجموع موجب سرمايه‌گذاري حداقل 1500 ميليارد ريالي در بخش تعاون خواهد شد.
به گزارش صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون، مهدي حسين نژاد با بيان اينكه در اسفندماه مبلغ 450 ميليارد ريال ضمانتنامه براي 20 طرح تعاوني در هيات‌مديره صندوق طرح و به تصويب رسيد، گفت: طرح‌هايي نظير پولاد سقف، خريد تضميني مركبات، تامين نياز مرغداران، ريسندگي و... از جمله طرح‌هايي هستند كه مورد حمايت صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون قرار گرفته‌اند.
وي گفت: اين طرح‌ها در مجموع موجب سرمايه‌گذاري حداقل 1500 ميليارد ريالي در بخش تعاون خواهد شد كه در شرايط فعلي مي‌توانند گامي مهم در جهت رفع مشكلات اين بخش باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون