• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

خبر كوتاه

موضع اروپا در جنگ تركيه عليه كردها
فدريكا موگريني، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا سه‌شنبه در پارلمان اروپا گفت: اتحاديه اروپا از هيچ دستوركار مجزايي براي كردهاي تركيه، عراق يا سوريه حمايت نمي‌كند. موگريني با تاكيد بر اينكه اين اتحاديه پ. ك. ك را گروه تروريستي مي‌داند، اعلام كرد: ما همچنان گمان مي‌كنيم كه راه درست همين است و اين را به مقام‌هاي تركيه و كردها گفته‌ايم و معتقديم كه اين بحران حل نمي‌شود مگر اينكه حقوق كردها مورد احترام قرار بگيرد. ما نياز داريم كه اطمينان حاصل كنيم كه حقوق كردها رعايت مي‌شود.

انهدام يك كشتي جنگي ائتلاف سعودي
روز گذشته منابع يمني رسما اعلام كردند كه ارتش و كميته‌هاي مردمي يك كشتي جنگي ائتلاف سعودي را در مقابل سواحل خوخه در استان حديده منهدم كردند. ارتش و انصارالله كه همچنان در برابر حملات ائتلاف متجاوز سعودي مقاومت مي‌كنند، تاكنون چندين كشتي جنگي عربستان را در سواحل يمن منهدم كرده‌اند. از سويي ديگر در حمله ارتش به چند پايگاه نظامي سعودي در جيزان و نجران واقع در جنوب عربستان نيز سه سرباز كشته شدند. وزارت كشور عربستان نيز اذعان كرد كه يكي از نيروهاي گارد مرزي اين كشور در منطقه نجران كشته شده است.

مخالفت نيجريه
 با عربستان
رييس‌جمهور نيجريه كه براي ديدار با مقامات سعودي به رياض سفر كرده است، درخواست ملك سلمان براي پيوستن به ائتلاف كشورهاي اسلامي براي مقابله با تروريسم را رد كرد. گفتني است در اين ديدار دو طرف در مورد مسائل مهم منطقه‌اي به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شكست سنگين داعش در بنغازي
 به دنبال كنترل ارتش ليبي بر مناطق ليثي و بوعطني، از مهم‌ترين مقرهاي داعش در بنغازي، خليفه حفتر، فرمانده ارتش در سخناني تلويزيوني گفت: پيروزي‌هايي كه در بنغازي به دست آمده است نتيجه صبر مردم و نيروهاي مسلح است. ما از يك سال پيش براي پاكسازي شهر از داعش با مشاركت مردم برنامه‌ريزي كرده بوديم. وي متعهد شد كه پيروزي نهايي عليه گروه‌هاي مسلح در ليبي را محقق كند. نيروهاي دولتي ليبي پيش‌تر كنترل مناطق ليثي و بوعطني را در دست گرفته و به آخرين مقر تروريست‌ها در محور هواري حمله كردند. اين پيشروي چند روز پس از آغاز عمليات «خون شهيد» براي بيرون راندن تروريست‌ها از شهر صورت گرفت.
 از سوي ديگر شبكه الجزيره اعلام كرد كه داعش پس از درگيري با نيروهاي امنيتي، كنترل مجتمع امنيتي صبراته را در دست گرفته و به مركز اين شهر در ساحل شمال غربي ليبي نفوذ كرده است. گفته مي‌شود نيروهاي محلي با كمك يگان‌هايي كه از شهرهاي مجاور به صبراته اعزام شده‌اند قصد دارند عملياتي گسترده براي بيرون راندن تروريست‌ها از شهر انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون