• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

سيدحسن خميني:

فردا غفلت کنیم ده‌ها پله به عقب بازمي‌گرديم


سيدحسن خميني با دعوت از مردم براي حضور مسوولانه در پاي صندوق‌هاي راي در انتخابات هفتم اسفند، گفت: اگر امروز جامعه خودمان را به غفلت بگذرانيم، نسل آينده را ده‌ها پله عقب برديم. آنقدر كه ما وظيفه داريم اين است كه به همه بگوييم و خودمان نيز شركت و همه را تشويق كنيم. به گزارش جماران، سيدحسن خميني در اين پيام تصويري با بيان اين مطلب كه در انتهاي همين هفته يك انتخابات مهم داريم، افزود: انتخابات و راي دادن هم يك وظيفه و هم يك حق است. اين حق راي را كه يكي از مواريث به جا مانده از ارزش‌هاي بنيادين و آرمان‌هاي انقلاب است، در پاي صندوق‌هاي راي پاسداري كنيد. يادگار امام راحل گفت: واقعيت اين است كه اگر امروز جامعه خودمان را به غفلت بگذرانيم، نسل آينده را ده‌ها پله عقب برديم. آن قدر كه ما وظيفه داريم اين است كه به همه بگوييم و خودمان نيز شركت كنيم و همه را تشويق كنيم. وي تصريح كرد: آن قدر هم كه شما وظيفه داريد از آنها بخواهيد و مجاب‌شان كنيد. راه درست ايفاي وظيفه نسبت به گذشتگان، امروزيان و فرداييان و شركت مسوولانه در اين امر مهم است.
مردم گمراه نمي‌شوند و فريب نمي‌خورند
سيدحسن خميني تاكيد كرد: اعتماد به باور مردم، اعتماد به فهم مردم و اعتماد به اينكه آنها گول نمي‌خورند، گمراه نمي‌شوند و فريب نمي‌خورند و حقيقت بالاخره منكشف مي‌شود، هم آرامش‌بخش است و هم اميدزاست و هم يك امر حقيقي است. يادگار امام راحل گفت: البته حق شخصي است و هركس مي‌تواند ببخشد؛ خيلي هم خوب است، اما شرطش اين است كه تلقي جامعه و ديگران اين نشود كه اصل اين حق فراموش شود. وي افزود: خيلي وقت‌ها هم، چشم بستن تان در مورد حق شخصي‌تان ديگران را، آن كسي كه حق را خورده است، جري مي‌كند به اينكه بيايد نسبت به غير هم چنين كاري انجام دهد.
ظلم، ظلم است ولو با هزار حرف مطلا نوشته شود
يادگار امام افزود: ممكن است ما مظلوم واقع شويم، ولي نبايد ظلم را توجيه كرد، ظلم را نبايد به هيچ عنوان پذيرفت و باور كرد؛ بايد همواره به اين متنبه بود كه ظلم، ظلم است و اشكال، اشكال است و غلط، غلط است ولو با هزار حرف مطلا نوشته شود؛ ولو با هر بزك و زيورآلات تزيين شود. سيد حسن خميني افزود: گذشتن از حق شخصي، جايي كه منجر به اين شود كه ديگران اصل حق شما را منكر شوند، اين كرامت نيست، اين بزرگواري نيست، اين انظلام است و انظلام گناه است. وي يادآور شد: يك نكته و درس خوب از امام ياد بگيريم كه به باور مردم اعتماد داشته باشيد. مطمئن باشيد هيچ كس نمي‌تواند همه مردم را براي هيشه فريب بدهد؛ شما كار درست را انجام بدهيد، مردم مي‌فهمند. در پايان اين پيام تصويري آمده است: «سياست عرصه واقعيت‌هاست، نه حقيقت‌ها؛ در انتخابات پيش‌رو واقعيت را بايد پذيرفت. تنها و تنها بدان اميد كه به زيباتر كردن و نزديك‌تر كردن آن به حقيقت كمك كرده باشيم، همه با هم همدوش در انتخابات خبرگان و مجلس به بهترين ليست راي بدهيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون