• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3483 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند

خبر كوتاه

ديدار اولاند با وليعهد عربستان
محمد بن نايف، وليعهد عربستان در سفر به فرانسه با فرانسوا اولاند، رييس‌جمهور اين كشور و مانوئل والس، نخست‌وزير ديدار كرد. وي در ديدار با مقامات فرانسه درباره راه‌هاي تحكيم روابط دوجانبه و همكاري سياسي و امنيتي ميان دو‌كشور بحث و گفت‌وگو كرد. پرونده مبارزه با تروريسم و جنگ سوريه از جمله اصلي‌ترين محورهاي مذاكرات وي با مقامات فرانسه بود. دو طرف تصميم گرفتند پرونده‌هايي را كه با آن توافق شده به كميته دوجانبه مشترك براي پيگيري ارجاع دهند. در همين راستا، عادل جبير، وزير خارجه عربستان درباره نتايج سفر وليعهد اين كشور به فرانسه گفت: مواضع رياض و پاريس درباره توافق صلح دايم در سوريه بدون بشار اسد، رييس‌جمهور اين كشور مطابق است.  

جيش الاسلام به آتش‌بس پايبند نيست
گروه تروريستي جيش الاسلام به رهبري محمد علوش در بيانيه‌اي مدعي شد: به دليل ادامه نقض‌هاي صورت گرفته از سوي دولت سوريه و حمله نيروهاي نظام به مخالفان و غيرنظاميان ما به آتش‌بس پايبند نخواهيم بود؛ اين بيانيه در پي آن صادر شد كه وزارت دفاع روسيه اعلام كرد با رهبر گروه جيش‌الاسلام درباره اجراي آتش‌بس به توافق رسيده است. يگان‌هاي مدافع خلق كرد نيز گروه‌هاي مسلح مخالف را به نقض آتش‌بس و حمله به منطقه شيخ مقصود متهم كردند. از سوي ديگر، هيثم مناع، رييس شوراي مشترك سوريه دموكرات براي نخستين‌بار از 13 سال پيش وارد سوريه شد و از مناطق تحت سيطره كردها در شمال اين كشور بازديد كرد. وي در سخناني گفت: حكومت غيرمركزي تنها راه رهايي سوريه از جنگ و درگيري است. مناع جامعه جهاني را به دليل كوتاهي در قبال مردم سوريه مسوول اوضاع كنوني اين كشور دانست و گفت: مردم سوريه خود آينده كشورشان را تعيين مي‌كنند و نيازي به هيچكس ندارند.

سفر بايدن به خاورميانه
جو بايدن، معاون رييس‌جمهوري امريكا به زودي سفري خاورميانه‌اي را آغاز خواهد كرد. كاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرد، سفر بايدن به امارات، اردن و رژيم صهيونيستي خواهد بود كه شامل مذاكراتي با رهبران اصلي درخصوص منافع اقتصادي و انرژي امريكا و نيز نگراني‌هاي امنيتي منطقه‌اي مي‌شود. با اين حال سفر بايدن شامل مذاكراتي درباره درگيري اسراييل - فلسطين نمي‌شود. كاخ سفيد گفته است كه هيچ طرفي اراده سياسي براي احياي روند صلح ندارد و بايدن هيچ طرح صلحي درباره درگيري اسراييل و فلسطين ندارد. بايدن در جريان سفرش همچنين توقفي در شهر مصدر به عنوان مدلي براي شهر انرژي پاك در ابوظبي نيز خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون