• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3483 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند

پرسپوليس-تراكتورسازي؛ امروز ساعت 17:30

زلزله در آزادي

گروه ورزش| اين مسابقه را مي‌توان يكي از زيباترين ديدارهاي ليگ دانست. تراكتورسازي در روزهاي اخير اوج گرفته و با دو برد آسيايي در شرايط آرماني قرار دارد و پرسپوليس هم با ۳۸ امتياز در رده سوم جدول است و نمي‌خواهد از كورس قهرماني عقب بماند. تيم‌هاي برانكو و قلعه‌نويي هر دو زيبا و هجومي بازي مي‌كنند و اين مساله مي‌تواند جذابيت‌هاي مهم‌ترين بازي هفته بيست و دوم را بيشتر و بيشتر كند. نكته قابل توجه كه تماشاگران را به زيبا‌تر شدن بازي اميدوار مي‌كند اين است كه هيچ كدام از دو مربي به دنبال مساوي نيستند و تيم‌شان نياز مبرم به سه امتياز بازي دارد.
 بزرگ‌ترين مشكل پرسپوليس در اين مسابقه مصدوميت كمال كاميابي‌نياست؛ هافبك دفاعي كه به تازگي پدر شده و براي سرخپوشان بازي‌هاي خوبي در اين فصل انجام داده است. برانكو بايد فكري به حال غيبت اين بازيكنش انجام بدهد. بايد ديد غيبت اين بازيكن كليدي براي پرسپوليس در اين بازي گران تمام خواهد شد يا خير.
تراكتورسازي هم تيمي است كه با ارسال‌هاي بلند حريف را تحت فشار مي‌گذارد. اين شيوه بازي تراكتورسازي درست استفاده از نقطه ضعف پرسپوليس در مقابله با مدافعان كند و پراشتباهش خواهد بود. برانكو تلاش كرده در هفته‌اي كه گذشت مدافعانش را براي دفع توپ و داشتن تمركز زياد آماده نگه دارد. پرسپوليس اگرچه با زدن ۳۱ گل زهردارترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد اما در خط دفاع هم متزلزل نشان داده است و به اندازه سياه‌جامگان در رده چهاردهم جدول گل خورده است. از آن طرف هم خستگي مي‌تواند بزرگ‌ترين مشكل شاگردان قلعه‌نويي در اين بازي باشد. آنها هفته گذشته در امارات بازي كردند و اكنون بايد يك بازي سنگين انجام بدهند. با اين وجود به نظر مي‌رسد بازي پرسپوليس-تراكتورسازي يك روز باشكوه ديگر در فوتبال ايران را رقم بزند؛ روزي كه ورزشگاه آزادي ممكن است مملو از جمعيت باشد. طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده هم قرار است 30 درصد سكوهاي استاديوم آزادي در اختيار تماشاگران تراكتورسازي قرار بگيرد و به اين ترتيب در اين مسابقه استاديوم آزادي در شرايطي يك دست قرمز خواهد بود كه هواداران پرشور تراكتورسازي هم حضوري پرشور در ورزشگاه خواهند داشت.
    
برانكو ايوانكوويچ درباره بازي مهم اين هفته تيمش در كنفرانس خبري پيش از بازي گفت: «تراكتورسازي تيمي است كه سال گذشته توسط يك اتفاق قهرماني را از دست داد و خيلي عالي بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را آغاز كرد. تراكتور طبيعي است كه با برد در سه مسابقه اخير بسيار آماده نشان داده است و انگيزه بالايي دارد و قطعا اين تيم در شرايط مساعدي قرار دارد و در كوران مسابقات نيز قرار دارد اما ما بايد دوباره بعد از تعطيلات به فرم مسابقه برگرديم و مشكل مضاعف ما كمال كاميابي‌نيا و رضا خالقي‌فر و بنگستون است كه در اختيار نداريم.»
برانكو در پاسخ به اين سوال كه اگر باز هم پرسپوليس امتياز از دست دهد قهرماني را از دست خواهد داد گفت: «ما بازي سختي داريم و همين طور كه قبلا عرض كردم همه مسابقات ما تا انتهاي فصل سخت است و نمي‌خواهم به گذشته برگردم اما اينقدر بايد خوشبين باشيم كه آخرين باخت ما براي 6 ماه گذشته است. اما اگر نيم فصل اول را نيم فصل دوم قياس كنيم امتيازات بيشتري در نيم فصل دوم كسب كرديم و اين سير صعودي ما را نشان مي‌دهد و طبيعي است كه تمام توان را مي‌گذاريم تا سه امتياز فردا را نيز كسب كنيم و هدف‌مان فقط براي قهرماني خواهد بود. طبيعي است كه پرسپوليس يكي از كانديداهاي قهرماني در اين فصل است و همچنين مي‌دانيم تا پايان فصل چه مسابقات حساسي در پيش رو داريم. ما بيشترين حمايت‌ها را از سوي هواداران داشتيم و انتظار هواداران اين است كه ما بيشترين تلاش را درون زمين داشته باشيم.»
برانكو پيرامون اينكه برخي هواداران از عملكرد لوبانوف راضي نيستند، گفت: «تا فردا تصميم مي‌گيرم چه كسي درون دروازه بايستد اما گل‌هايي كه لوبانوف دريافت كرده اصلا مقصر نبوده است. متاسفانه گل‌هايي كه دريافت كرديم بدون خلق موقعيت گل توسط حريفان وارد دروازه ما شده است.» برانكو در پايان درباره افت بدني شاگردانش در 10 دقيقه پاياني مسابقات هم تاكيد كرد: «ما در 90 دقيقه خوب بازي مي‌كنيم ولي خب واضح است كه اگر گل دوم و سوم را بزنيم ديگر براي 10 دقيقه پاياني مشكلي نخواهيم داشت.»
    
صحبت‌هاي قبل از بازي امير قلعه‌نويي هم در نوع خود جالب توجه بود. او اعلام كرد: «رسانه‌ها براي هر سه تيم ايراني سنگ تمام گذاشتند و اميدوارم اين روند نتيجه‌گيري ادامه داشته باشد. من به مجموعه پرسپوليس و هواداران تبريك مي‌گويم. برانكو يكي از مربيان اخلاق‌مدار و فني است و فكر مي‌كنم همه از بازي پرسپوليس لذت مي‌برند. ما بازي سختي مقابل اين تيم داريم و مشكلاتي داشتيم كه بازيكنان را از لحاظ بدني به شرايط آرماني برسانيم. ما مي‌دانيم پرسپوليس خط حمله قدرتمندي دارد و با پرسينگي كه انجام مي‌دهند خط مياني حريف را از كار مي‌اندازند. ما براي خنثي كردن برنامه آنها اهدافي را دنبال مي‌كنيم. اگر سه امتياز اين مسابقه را كسب كنيم مي‌توانيم همچنان يكي از شانس‌هاي كسب سهميه باشيم. همان طور كه مقابل سپاهان بازي كرديم اميدوارم مقابل سرخپوشان هم نمايش خوبي داشته باشيم. براي ما حسن ماجرا اين بوده كه در شرايط مسابقه هستيم ولي ايرادش اين است كه بدن بازيكنان ما خسته است به همين دليل اردو را در تهران برگزار كرديم تا بازيكنان زودتر آماده شوند.»
قلعه‌نويي در پاسخ به اين سوال كه توقعات از تراكتور بالا رفته است هم گفت: « كاش رييس‌جمهور روحاني از تراكتورسازي تعريف نمي‌كرد، ما دو مشكل داشتيم كه اردوي تركيه لغو شد و اينكه امتيازات بدي را از دست داديم. انتظارات از تيم ما بالا است و بازيكنان بزرگي داريم و اگر اين مشكلات به وجود نمي‌آمد ضريب اشتباهات ما كمتر مي‌شد ولي در مجموع با يك بازي منطقي مي‌توانيم در كورس قهرماني باقي بمانيم.»
«سرمربي تراكتورسازي در مورد حضور تماشاگران در ديدارهاي اخير پرسپوليس و استقلال كه نشان‌دهنده آشتي آنها با فوتبال است، عنوان كرد: «مطمئنا فوتبال بدون تماشاگران روح ندارد. خوشبختانه در بازي‌هاي اخير پرسپوليس و استقلال استقبال تماشاگران خيلي خوب بوده و هر وقت اين تيم‌ها خوب بازي كنند هواداران نيز از بازي‌هاي تيم‌شان لذت مي‌برند. حضور هواداران در ورزشگاه به جذابيت بازي‌ها كمك مي‌كند و انگيزه بازيكنان و مربيان را بالا مي‌برد. بايد به موضوعي اشاره كنم و آن اينكه در سه، چهار سال اخير فرهنگ غلطي در فوتبال ما وجود داشت و آن هم توهين به مربيان و بازيكنان تيم‌ها بوده است. شخصا اميدوارم ديگر اين كارها تكرار نشود تا به فرهنگ ايراني ما ضربه وارد نشود. هواداران بدانند نتايج دست خداست و چه بسا تيم‌هاي بزرگي مثل منچستريونايتد، چلسي، اينترميلان، آث ميلان و... در يكي، دو سال اخير نتايج خوبي نگرفتند اما هيچگاه نديديد هواداران آنها به كسي توهين كنند بلكه اعتراض‌شان را با در دست داشتن يك پارچه سفيد نشان مي‌دهند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون