• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3139 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي

نبض هنر

افتتاح «بانو گشسب» با حضور فاطمه معتمدآريا

مهر| مراسم شبچراغ نمايش «بانو گشسب» با حضور فاطمه معتمدآريا و جمعي از هنرمندان تئاتر شب گذشته در تماشاخانه سنگلج برگزار شد. معتمد آريا در اين مراسم با ابراز خوشحالي از ديدار استاداني كه سال‌ها نمايش ايراني را از كارهاي‌شان ياد گرفته و دكتر كراچي كه سال‌ها درباره مسائل زنان تحقيق كرده است، گفت: براي من جاي خوشحالي است كه اينجا هستم. جايي كه از كودكي براي ديدن نمايش با آن آشنا شده‌ام. معتمدآريا با اشاره به اينكه براي نخستين بار است براي افتتاح يك اجرا و چنين مراسمي شركت مي‌كند، گفت: متشكرم از خانم معترف كه مرا براي اين كار دعوت كرد و ان‌شاءالله كه چراغ اينجا و تئاتر مملكت هميشه روشن بماند، اگر بگذارند! او پس از روشن كردن دو چراغ زيباي اين سالن از مرتضي احمدي ياد كرده و گفت: امروز و در اين سالن بايد از مرتضي احمدي ياد كنم كه از بين ما رفت. هيچ غمي براي او ندارم و تنها اين اندوه بزرگ در دل همه ما بر جاست كه يك استثنا را از دست داديم. يادش هميشه با ماست، به بزرگي، نيكي و پايداري. مريم معترف كارگردان نمايش «بانو گشسب» نيز با اشاره به نگارش نمايشنامه بانو گشسب توسط اردشير صالحپور از كراچي كه در اين مراسم حضور داشت و داستان اصلي بر اساس تحقيقات وي بنا شده است قدرداني كرد. مراسم شبچراغ نمايش «بانو گشسب» با حضور داوود فتحعلي بيگي، شهرام كرمي، ناصر آويژه، فرهاد تجويدي، دكتر كراچي، مريم كاظمي، حسن باستاني و... بسياري از هنرمندان و طراحان تئاتر برگزار شد. اين نمايش هر روز غير از شنبه‌ها ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج روي صحنه است.

 

«نوح» در پرديس كوروش اكران نمي‌شود

مهر| «نوح» ساخته دارن آرونوفسكي كه پيش از اين اعلام شده بود در سينماتك پرديس كوروش نمايش داده مي‌شود از ليست اكران اين مجتمع سينمايي خارج شد. پيش از اين در سايت سينماتك كوروش اعلام شده بود كه فيلم «نوح» ساخته دارن آرونوفسكي دوشنبه 8 دي‌ماه در اين سينما به نمايش درمي‌آيد كه در حال حاضر اين نمايش لغو شده است. فيلم سينمايي «نوح» ساخته دارن آرونوفسكي با بازي راسل كرو در نقش حضرت نوح، يك اثر هاليودي است كه اكران آن در دنيا، به دليل تحريف داستان پيامبري حضرت نوح (ع)، اعتراض بسياري از پيروان اديان ابراهيمي را برانگيخت. تعدادي از كشورهاي اسلامي از نمايش «نوح» در سينماهاي‌شان ممانعت به عمل آوردند.

 

لغو نخستين كنسرت پاپ بعد از ماه صفر

هنرآنلاين | كنسرت مسعود امامي، خواننده پاپ كه قرار بود جمعه پنجم دي ماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران اجرا شود، به دليل مصدوميت او لغو شد. امامي علت لغو شدن اين برنامه را شكستگي انگشت پايش اعلام كرد و گفت: به خاطر ترافيك شديد كنسرت‌ها هنوز تاريخ بعدي اين برنامه مشخص نيست، اما بهنام خطيبي تهيه‌كننده كنسرت قرار است در بيانيه‌يي در اين باره توضيح بدهد. قرار بود در كنسرت امامي قطعات تازه‌ترين آلبوم اين خواننده با نام «هميشگي» و گلچيني از آلبوم‌هاي قبلي اجرا شود.

 

انتشار «معني عشق» با صداي فريدون آسرايي

هنر آنلاين| فريدون آسرايي در سكوت كامل خبري آلبوم خود را به پايان رسانيده و آن را براي انتشار در دي يا بهمن ماه امسال آماده كرده است. فريدون براي آلبوم جديدش دوباره به سراغ بهروز صفاريان رفت تا بتواند خاطره خوش آلبوم «غريبه» را تكرار كند. صفاريان حدودا هشت قطعه در اين آلبوم تنظيم كرده و بر بقيه قطعات نظارت مي‌كند. علاوه بر صفاريان، اميد محرم‌زاده، مهران خالصي، بهنام كريمي و … از همكاران ديگر فريدون آسرايي در اين مجموعه هستند كه او نام «عشق يعني» را براي آن برگزيده است. همچنين تور كنسرت‌هاي اين خواننده هنوز قطعي نشده و درصدد كسب مجوزهاي لازمه است و در صورت نهايي شدن متعاقبا از همين رسانه به صورت رسمي اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون