• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3483 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند

با اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبري

پيكر آيت‌الله واعظ طبسي در صحن عتيق آرام گرفت

 

گروه سياسي| حالا ديگر رواق توحيد خانه و صحن عتيق، خانه ابدي آيت‌اللهي است كه تنها سه روز پس از پيروزي انقلاب با حكم امام خميني(ره) توليت حرم مطهر امام هشتم را عهده‌دار شد. آيت‌اللهي كه در روز هفتم اسفند ماه پس از اينكه راي خود را در صندوق انداخت دچار حمله تنفسي شد و در بيمارستان بستري شد و يك هفته بعد در روز جمعه دعوت حق را لبيك گفت. رهبر معظم انقلاب جمعه شب وارد شهر مشهد شد تا شخصا نماز را بر پيكر آيت‌الله عباس واعظ طبسي بخواند. بامداد ديروز اما مشهد مقصد بسياري از مسوولان و چهره‌هاي سياسي كشور بود. از سران سه قوه، حسن روحاني، علي لايجاني و صادق آملي لاريجاني تا برخي از اعضاي كابينه همچون عبدالرضا رحماني‌فضلي، مصطفي پورمحمدي و حسن قاضي‌زاده هاشمي. در ميان كساني كه خود را براي مراسم تشييع آيت‌الله واعظ طبسي به مشهد رسانده بودند محمدرضا عارف نماينده منتخب مردم تهران و محمدباقر قاليباف شهردار تهران، هم حضور داشتند. صبح ديروز پيكر آيت‌الله طبسي را براي آخرين وداع با خانواده‌اش به منزلش در محله كوچه ناظر واقع در خيابان شهيد هاشمي‌نژاد بردند. با وجود اينكه قرار بود مراسم تشييع از حسينيه و كتابخانه امام رضا(ع) واقع در ميدان شهدا آغاز شود اما بسياري از مردم مشهد به محله و بيت آيت‌الله آمده بودند تا از همان جا تشييع را آغاز كنند. ساعت 9 صبح ديروز ميدان شهدا و سرتاسر خيابان آيت‌الله شيرازي كه منتهي به حرم مطهر امام هشتم شيعيان است پر بود از مردمي كه براي تشييع پيكر توليت آستان قدس آمده بودند. مردم از همه طيف‌ها و جريانات سياسي براي بدرقه آيت‌اللهي كه به فراجناحي بودن شهره بود آمده بودند. آيت‌اللهي كه مي‌گويند با مسوولان نظام فارغ از وابستگي‌شان به جريان سياسي خاصي مهربانانه رفتار مي‌كرد و همين خصلت او بود كه بسياري از مردم مشهد را از هر گروه سياسي صبح ديروز به ميدان شهدا كشانده بود. حضور مردم و تراكم بالاي جمعيت سبب شد تا مراسم در صحن جامع رضوي حرم مطهر امام رضا(ع) در ساعت 10:30 با قرائت پيام تسليت مقام معظم رهبري آغاز شود. مراسم اقامه نماز بر پيكر مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي با تلاوت آياتي از قرآن كريم، زيارت امين‌الله، قرائت پيام رهبري برگزار شد. در صفوف اول نمازگزاران حسن روحاني، علي لاريجاني، آيت‌الله آملي لاريجاني، آيت‌الله امامي‌كاشاني و آيت‌الله علم‌الهدي و حجت‌الاسلام رييسي دادستان كل كشور و البته فرزندانش ناصر و مصطفي نيز حضور داشتند كه گريه‌هاي پسر كوچك آيت‌الله طبسي در ميانه نماز از چشم دوربين‌ها پنهان نماند.
 آيت‌الله معصومي، حجت‌الاسلام شهيدي معاون رييس‌جمهوري، سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار قاآني جانشين سپاه قدس، علاء‌الدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، محمد هاشمي، حجت‌الاسلام عسگري، آيت‌الله حسن عالمي، از جمله مقامات كشوري و لشكري حاضر در اين مراسم بودند. سرانجام پيكر آيت‌الله واعظ طبسي در جوار بارگاه امام رضا(ع) آرام گرفت و در رواق توحيدخانه، پشت سر امام و صحن عتيق به خاك سپرده شد. همچنين عصر ديروز مجلس بزرگداشت آيت‌الله طبسي با حضور رهبر انقلاب اسلامي در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي عليه‌السلام برگزار شد.
رييس‌جمهور: آيت‌الله واعظ طبسي از فرهيختگان جامعه روحانيت و از مبارزان بنام  بودند
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رييس‌جمهور صبح ديروز براي شركت در مراسم تدفين توليت فقيد آستان قدس رضوي عازم مشهد شد، وي در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد از آيت‌الله واعظ طبسي به عنوان يكي از پيشتازان نهضت اسلامي نام برد و تصريح كرد: رحلت ايشان ضايعه‌اي بزرگ براي ايران اسلامي و به ويژه خراسان است. به گزارش ايسنا روحاني تصريح كرد: اين سفر با هدف زيارت بارگاه منور هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت علي‌بن موسي‌الرضا(ع) و شركت در مراسم خاكسپاري حضرت آيت‌الله واعظ طبسي انجام گرفته است. رييس‌جمهور از آيت‌الله واعظ طبسي به عنوان مجتهدي مخلص، مجاهد و معتدل در راستاي هدف‌هاي نظام اسلامي نام برد و گفت: آيت‌الله واعظ طبسي از فرهيختگان جامعه روحانيت و از مبارزان بنام و از پيشتازان نظام اسلامي بودند و رحلت ايشان را به ملت ايران اسلامي، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانيت و مردم ايران و خانواده معظم ايشان، تسليت مي‌گويم. روحاني افزود: آيت‌الله واعظ طبسي در كنار مقام معظم رهبري و شهيد هاشمي‌نژاد از شخصيت‌هايي بودند كه رهبري نهضت اسلامي را در اين منطقه برعهده داشتند و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز مسووليت سنگيني را در توليت آستان قدس رضوي و در مجمع تشخيص مصلحت نظام و خبرگان رهبري برعهده داشتند.
علي لاريجاني: آيت‌الله طبسي از استوانه‌هاي نظام بود
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي نيز كه براي شركت در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله واعظ طبسي صبح ديروز وارد مشهد شده بود، در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: آيت‌الله واعظ طبسي يكي از استوانه‌هاي انقلاب بود و ايشان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي نقش بسزايي در پيشبرد اهداف و ساماندهي وضعيت كشور داشت، امروز خلأ حضور ايشان در كشور حس مي‌شود، اميدواريم خداوند ايشان را قرين رحمت كند.
صادق لاريجاني: آيت‌الله طبسي عالمي مجاهد بود و براي حفظ نظام اسلامي تلاش‌هاي زيادي كرد
رييس قوه قضاييه نيز كه به همين منظور به مشهد سفر كرده، به خبرنگاران گفت: آيت‌الله واعظ طبسي عالمي مجاهد بود كه در دوران پيروزي انقلاب و پس از آن براي حفظ نظام اسلامي تلاش‌هاي زيادي كرد. آيت‌الله صادق آملي لاريجاني افزود: اين فقيه مجاهد يار صديق رهبر معظم انقلاب بود و در مديريت آستان قدس رضوي و دانشگاه علوم اسلامي رضوي، با توجه به ابعاد فرهنگي كار، تلاش‌هاي گسترده‌اي انجام داد. وي آيت‌الله واعظ طبسي را از بزرگ‌ترين علماي برجسته ديني كشور دانست و از خداوند متعال براي اين مجاهد نستوه علو درجات را مسالت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون