• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

متهم و مقتول از سارقان سابقه‌دار خودرو هستند

قتل همدست زير چرخ‌هاي ماشين سرقتي

اعتماد| پسري جوان كه يك دستگاه اتومبيل را دزديده بود، هنگام فرار از دست پليس، همدست خود را زير گرفت و كشت.
او كه پسري 24 ساله است، آبان امسال همراه مردي
32 ساله در خيابان نيروي هوايي يك دستگاه خودروي پژو پرشيا را سرقت كرد اما پس از روبه‌رو شدن با ماموران كلانتري به دليل بي‌احتياطي در رانندگي مرتكب قتل شد. او كه از سارقان سابقه‌دار خودرو است، پس از دستگيري از سوي ماموران پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ مورد بازجويي قرار گرفت و به قتل ناخواسته اعتراف كرد.
او به كارآگاهان گفت: «آن روز من و عباس – مقتول – در خانه نشسته بوديم و نقشه سرقت خودرويي ديگر را كشيديم. از خانه كه بيرون آمديم به خيابان نيروي هوايي رفتيم. آنجا يك دستگاه پژو پرشيا در كنار خيابان پارك شده بود. قرار بود من بروم و در آن را باز كنم تا عباس پشت فرمان بنشيند و سريع فرار كنيم. براي همين يك سيخ با خودم آورده بودم. با آن در ماشين را باز كردم. عباس سريع پشت فرمان نشست و ماشين را روشن كرد. وقتي مي‌خواست حركت كند من به صندلي عقب رفتم. سريع از محل دور شديم اما در راه به يك كلانتري رسيديم. عباس هل كرد. ترسيد از جلوي آن رد شود. مي‌گفت پر از مامور است. يك لحظه ماشين را خاموش كرد. گفتم اينكار را نكن، نترس و به راهت ادامه بده. اما او پس از حركت دوباره، فكر كرد پليس دنبالش است براي همين اشتباهي گاز داد و وارد يك كوچه بن بست شد.» دو سارق پس از رسيدن به كوچه بن بست تصميم گرفتند جاي خود را با هم عوض كنند اما همين كار باعث مرگ يكي از آنها شد. متهم ادامه داد: «عباس خيلي ترسيده بود و نمي‌دانست بايد چه كار بكند براي همين جاي‌مان را با هم عوض كرديم. براي اين كار او از در سمت راننده پياده شد. من متوجه نشدم كه هنوز سوار نشده. سريع دنده عقب گرفتم تا از كوچه بيرون بيايم اما ناگهان عباس را زير ماشين گرفتم. آن موقع هنوز نمي‌دانستم چه اتفاقي افتاده. اصلا فكرش را هم نمي‌كردم كه او را كشته باشم. وقتي چند متر از كوچه دورتر رفتم تازه فهميدم كه عباس را زير گرفته‌ام.»متهم و مقتول از سارقان سابقه‌دار خودرو هستند و براساس كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، 40 فقره سرقت از خودرو در پرونده آنها وجود دارد. متهم اما در جريان بازجويي‌ها تعداد سرقت‌هاي مرتكب شده با مقتول را 20 فقره اعلام كرد و گفت: «قبلا هم با عباس اتومبيل دزديده بوديم.
20 خودرو را در ذهن دارم كه با همكاري هم سرقت كرديم و فروختيم.» پس از ثبت اعترافات متهم، بازسازي صحنه جرم نيز انجام شد كه براساس آن مشخص شده است متهم 24 ساله، پس از جابه‌جايي با مقتول، متوجه حركت او به سمت پشت ماشين نشده و دنده عقب گرفته است تا از كوچه بيرون بيايد. اما همين كار باعث شده تا همدست خود را زير بگيرد و به قتل برساند. با اطلاعات به دست آمده در بازجويي‌ها،كيفرخواست متهم با عنوان اتهامي «قتل غيرعمد به دليل بي‌احتياطي در رانندگي» و «ارتكاب به 20 فقره سرقت خودرو» صادر شد و براي رسيدگي در اختيار شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون