• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

تشكل‌ها

نگاه بخشي به اقتصاد مقاومتي، دليل اجرايي نشدن آن بوده است|دبير كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي معتقد است از مشكلات عملي نشدن اقتصاد مقاومتي، نگاه بخشي به اين موضوع به جاي نگاه ملي است؛ به طوري كه صنايع غذايي تبديلي در سال‌هاي گذشته مورد غفلت و بي مهري قرار گرفته‌اند. كاوه زرگران درباره نامگذاري سال 1395 به عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» از سوي مقام معظم رهبري، اظهار كرد: در بسياري از حوزه‌ها شعار اقتصاد مقاومتي ديده مي‌شود اما رعايت نمي‌شود. در حوزه صنايع غذايي به ويژه در صنايع تبديلي اقتصاد مقاومتي اجرايي نشده است. وي افزود: در حال حاضر در اين بخش ضرورت حمايت از توليد داخل و كارگاه‌هاي كوچك و متوسط مغفول مانده است و در عين حال بايد توجه ويژه‌اي به بحث سرمايه‌هاي خارجي شود. زرگران با بيان اينكه براي حمايت از توليد داخل بايد به صورت ملي به قضيه نگاه كنيم، گفت: در حوزه كشاورزي به موضوعات بخشي نگاه شده و سياست‌هاي ملي و كلان كشور ديده    نمي‌شود.

كيفيت نان در برخي مناطق تهران سوال‌برانگيز است |رييس اتحاديه نانوايان سنگك گفت: اتحاديه به دليل ارتباط مستقيم با مردم نفع مصرف‌كننده را مدنظر قرار مي‌دهد؛ بنابراين در امر آزاد‌سازي مي‌تواند عملكرد بهتري داشته باشد. محمدرضا نظرنژاد-رييس اتحاديه نانوايان سنگك- در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به استفاده نامناسب از آرد توسط نانواها در برخي مناطق بيان داشت: آرد مورد استفاده براي نان تافتون و لواش 15 درصد است اما آرد مورد نياز براي پخت نان سنگك 10 و 12 درصد است كه آردي با سبوس بالاتر محسوب مي‌شود؛ اما در بعضي مناطق از آردهاي 15 درصد و حتي 18 درصد براي پخت نان سنگك استفاده مي‌شود تا سنگك سفيد تحويل مصرف كننده بدهند كه كار درستي نيست. او افزود: كيفيت نان در برخي مناطق تهران سوال برانگيز است، استفاده از آردي به غير از آرد تعيين شده براي توليد شايسته نانوايان نيست و اتحاديه با اين كار صد درصد مخالف است؛ چرا كه موجب كاهش آردي مي‌شوند كه كارخانه‌ها بايد بعد از دريافت گندم تحويل دولت بدهند؛ مثلا كارخانه‌ها براي توليد آرد 18 درصد در ازاي 1000 كيلوگرم گندم 8 تن آرد تحويل مي‌دهند كه اين نه به نفع دولت و نه به نفع ميزان مصرف گندم در كشور است. نظر نژاد درخصوص كيفيت گندم‌هاي مورد استفاده براي توليد آرد بيان داشت: گندم‌هاي توليد شده در اسلامشهر و رباط‌كريم كيفيت بالايي ندارد اين در حالي است كه براي نان سنگك بايد آرد درجه يك مورد استفاده قرار گيرد، سبوس‌گيري بايدكم باشد تا كيفيت گندم حفظ شده و در نتيجه آرد خوبي توليد شود.

بازار بي‌نوسان ميوه|رييس اتحاديه فروشندگان ميوه گفت: پيش از شروع سال جديد و در ايام عيد ميوه با قيمت مناسبي در دسترس مردم قرار گرفت و بازار شاهد نوسانات قيمت نبوده است. حسين مهاجران-رييس اتحاديه فروشندگان ميوه-در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص وضعيت قيمت ميوه در ايام عيد نوروز بيان داشت: امسال برخلاف سال‌هاي گذشته نه تنها در بازار افزايش قيمت ميوه‌هاي پرمصرف مشاهده نشد؛ بلكه در برخي اقلام شاهد كاهش 30 درصدي قيمت‌ها نيز بوده‌ايم؛ اما اين نكته را هم در نظر بگيريد كه كاهش بيش از حدقيمت به نفع توليدكننده نيست. وي افزود: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم پرتقال درجه يك در ميادين ميوه و تربار بين هزار و500 تا دو هزار و 500 تومان است.

همكاري بانك‌هاي بين‌المللي با ايران رو به افزايش است |ما با بانك‌هاي دنيا در حال كار كردن هستيم و تعداد بانك‌هايي كه درخواست همكاري با ايران دارند رو به افزايش است. علي ديواندري در پاسخ به اين پرسش كه آيا همچنان مبادلات تجاري ايران به صورت تهاتر برگزار مي‌شود؟ اظهار كرد: خير تهاتري نيست. وي افزود: ما با بانك‌هاي دنيا در حال كار كردن هستيم و تعداد بانك‌هايي كه درخواست همكاري با ايران دارند رو به افزايش است. ديواندري عنوان كرد: با مطالعه قوانين و وضعيت فعلي بانك‌هاي ايراني از سوي بانك‌هاي اروپايي به تدريج تعداد بانك‌هايي كه با ايران مراوده خواهند داشت گسترش خواهد يافت. رييس پژوهشكده پولي و بانكي در مورد تصويب قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم نيز گفت: با تصويب اين قانون و ترجمه آن به زبان‌هاي مختلف مسلما مراودات ما با بانك‌هاي ديگر گسترش خواهد يافت و آنها بهانه‌اي براي اين همكاري نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون