• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

خبر كوتاه

بانك: گسترش گفتمان اعتدال ارتقاي سطح رفاه و توسعه كشور را در پي خواهد داشت
رييس هيات اجرايي حزب اعتدال و توسعه با بيان اينكه نتايج انتخابات هفتم اسفند بركات فراواني در مسير اعتلا و استحكام بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي ايران دارد، گفت: گسترش گفتمان اعتدال در جامعه، ارتقاي سطح رفاه و توسعه كشور را درپي خواهد داشت.  به گزارش روابط عمومي حزب اعتدال و توسعه، مرتضي بانك در ديدار نوروزي با جمعي از اعضاي اين حزب افزود: حزب اعتدال و توسعه بر حفظ دستاوردهاي حماسه ملت در هفتم اسفند تاكيد دارد. وي ادامه داد: در روزهاي پاياني سالي كه مزين به شعار همدلي و همزباني دولت و ملت بود، قاطبه مردم ايران نشان دادند مسيري را كه در انتخابات سال 92 انتخاب كرده‌اند، همچنان با اراده‌اي استوار ادامه مي‌دهند. بانك يادآور شد: انتخابات هفتم اسفند 94 تجلي اعتماد ملت به دولت يازدهم و تجربه‌اي ذي‌قيمت از بلوغ سياسي، هوشمندي و مدارا ميان كنشگران سياسي كشور بود. رييس هيات اجرايي حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: اين حزب كه يكي از نقش آفرينان موثر در انتخابات هفتم اسفند بود، بر حفظ و گسترش دستاوردهاي ذي‌قيمت آن حماسه بزرگ اهتمامي جدي دارد و اطمينان دارد كه همه گروه‌ها، احزاب و جريان‌هاي همسو نيز در همين مسير گام برخواهند داشت. وي گفت: اميدواريم مجلس آتي در عمل به وظايف تقنيني و نظارتي خود همراه با دولت تدبير و اميد، با رويكرد همدلي و همزباني كه برآمده از خواست ملت است، گام‌هاي بزرگي براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب به ويژه در حوزه اقتصاد مقاومتي بردارند.

نفوذ از طريق اصلاح‌طلبان ممكن نيست
عبدالرضا هاشم‌زايي با 72 سال سن، مسن‌ترين نماينده مجلس دهم و رييس سني در نخستين جلسه از شكل‌گيري اين مجلس است. او عضو هيات رييسه مجلس دوم، فرماندار فردوس و مشاور اسحاق جهانگيري در وزارت صنايع و معادن در دولت دوم اصلاحات بوده است. او در گفت‌وگويي كه با خبرآنلاين داشت به بيان برخي اتفاقات پيش از انتخابات و مهم‌ترين اولويت‌هاي مجلس دهم پرداخت:
  مجلس بايد به گونه‌اي فضا‌سازي كند كه افكار عمومي از مجريان بخواهند كه پايبند به قانون باشند. وقتي مردم به قانون اساسي راي داده‌اند، بايد تمامي اصول آن در كشور اجرا شود. به دنبال تعامل و همدلي با دولت هستيم، نمي‌خواهيم دعوا راه بيندازيم. ممكن است بسياري از مردم ما هنوز قانون اساسي را نخوانده باشند و به حقوق‌شان در اين قانون آشنايي نداشته باشند.
  قطعا با تشكيل مجلس دهم، بيش از يك نامزد رياست خواهيم داشت. با ائتلافي كه بين اصلاح‌طلبان با اعتداليون و حاميان دولت به وجود آمد، بعيد مي‌دانم كه اختلافي ميان آنها در تعيين و حمايت از رييس مجلس به وجود آيد. البته بحث در اين باره زودهنگام است. چون هنوز ما تك تك نمايندگان را نمي‌شناسيم. از آنجا كه ائتلاف اميد به دليل نتيجه خوبي كه در انتخابات مجلس يافت، بايد تا انتخابات رياست‌جمهوري آينده حفظ شده و ادامه يابد؛ بايد بكوشيم كه يكديگر را تحمل كنيم. تاكنون كه با سعه‌صدر، دو گرايش ناهمگون بر اساس مشتركات‌شان گرد هم آمده و به نتيجه رسيده‌اند. بايد بحث تعيين رياست مجلس را به بعد از تشكيل رسمي مجلس واگذار كنيم.
  من هم نگران نفوذ هستم. اصولا نفوذ از كانال كساني انجام مي‌شود كه خود را همراه نشان مي‌دهند نه منتقد! يعني يك نفوذي در قالب يك چهره منتقد حكومت نمي‌تواند نفوذ كند. برعكس. حتي ممكن است تسبيح هم به دست بگيرد و «والضالين» اش را هم در نماز مي‌كشد. اصلاح‌طلبان كه منتقد حكومت هستند هيچگاه نمي‌توانند نفوذي باشند. چون اساسا دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي روي رفتارهاي منتقدان زوم شده‌اند و علي القاعده اينها نمي‌توانند نفوذ كنند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون