• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

فعالان بازار سردرگم شدند

فعالان بازارهاي ارز و طلا روز گذشته سرگردان شدند، چرا كه روند بازارهاي مختلف به راحتي قابل تحليل نبود و هر بازاري ساز خودش را مي‌زد. در حالي كه اين روزها بازار دلار و طلا رونق گرفته و بخش قابل توجهي از سرمايه‌هاي سرگردان راهي اين بازارها شده است، در نخستين روز معاملاتي هفته جاري شرايط مبهمي بر بازار حاكم بود. به طوري كه در عين حال كه روز گذشته روند بازار جهاني نفت نزولي بود، دلار و يورو در بازار آزاد تهران ارزان شد ولي با وجود تعطيلي بازار جهاني طلا، قيمت سكه طلا در بازار داخلي افزايش يافت. روند نزولي قيمت دلار در بازار آزاد در حالي بود كه نرخ دلار رسمي توسط بانك مركزي گران شد و به 27109 ريال رسيد.
 هر دلار امريكا روز گذشته در بازار آزاد تهران 5 تومان ارزان شد و به 3555 تومان رسيد. ديروز يورو هم تابع دلار بود و 2 تومان ارزان شد. روند كاهشي بازار ارز محدود به دلار و يورو نبود و لير تركيه و درهم امارات هم ديروز 10 و 5 تومان ارزان شدند. به اين‌ ترتيب تنها ارز صعودي روز گذشته پوند انگليس بود كه 5 تومان گران شد و به 5525 تومان رسيد. روند نزولي دلار در حالي اتفاق افتاد كه قيمت نفت در بازارهاي جهاني روز گذشته نزولي بود و انتظار مي‌رفت با اين اتفاق ارزش دلار نسبت به ريال افزايش پيدا كند.
در بازار طلا اما در حالي كه قيمت اونس جهاني به دليل تعطيلي بازار ثابت باقي مانده بود در بازار داخلي ايران شاهد افزايش قيمت سكه‌هاي طرح قديم، جديد و ربع سكه بوديم ولي نيم سكه و سكه گرمي بدون تغيير معامله شدند. در حالي كه قيمت اونس جهاني طلا روز گذشته روي 1196 دلار و 8 سنت ثابت مانده بود، هر مثقال طلاي آب شده 2300 تومان گران شد و به 440 هزار و 300 تومان رسيد. هر گرم طلاي 18 عيار هم ديروز با 597 تومان افزايش به 101 هزار و 640 تومان رسيد تا به اين ‌ترتيب بر خلاف روند بازار جهاني و بازار آزاد دلار، حركت كند و فعالان بازار را سردرگم كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون