• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

تشكل‌ها

پسته صادراتي كيلويي 30 هزار تومان|صادرات محصولات كشاورزي و غذايي به روسيه با وجود توافق مسوولان دو كشور با موانع بازرگاني، بانكي و مالي بسياري روبه‌رو شده كه به گفته رييس اتاق بازرگاني ايران و روسيه، بيشتر اين مشكلات تا ارديبهشت‌ماه حل مي‌شود و صنايع غذايي در ايران مانند لبنياتي‌ها بايد دست از گرانفروشي بردارند و دولت هم جلوي آنها را بگيرد. اسدالله عسگر‌اولادي به ايسنا گفت: مشكلاتي اساسي در راه صادرات محصولات كشاورزي و غذايي به روسيه وجود دارد كه مي‌توان به متزلزل و پرنوسان بودن ارزش روبل و ريال در مقابل دلار اشاره كرد. او افزود: يكي از دلايلي كه محصولات كشاورزي و غذايي مانند لبنيات بسيار گران‌تر از نرخ‌هاي بين‌المللي است بالا‌بودن نرخ بهره بانكي در كشور و هزينه‌هاي فرعي است كه صاحبان اين صنايع براي خود مي‌تراشند كه به عنوان مثال هر كيلوگرم پسته به 30 هزار تومان صادر مي‌شود در حالي كه برخي برندهاي مطرح اين محصول را تا بيش از كيلويي 70 هزار تومان به مردم مي‌فروشند اما همين منفعت‌طلبي و سودجويي برخي در بازار داخلي سبب شده تا صادرات پسته و ديگر محصولات مانند كشمش كاهش پيدا كند.

رايزني بانك مركزي اتحاديه اروپا با خزانه‌داري امريكادرمورد ايران |رييس كنفدراسيون صادرات ايران گفت: بانك مركزي اتحاديه اروپا در شرف رايزني با خزانه‌داري امريكا براي تعيين شرايط پسابرجام و مشخص كردن چگونگي همكاري با ايران است تا بانك‌هاي اروپايي شامل تحريم‌هاي اوليه امريكا نشوند.  محمد لاهوتي افزود: ما اعلام آمادگي مي‌كنيم تا با بانك‌هاي اروپايي كار كنيم اما آنها نيز بايد بپذيرند و مشكل اينجاست كه آنها به‌دليل نگراني‌هايي كه دارند نمي‌پذيرند. رييس كنفدراسيون صادرات ايران ادامه داد: بانك مركزي اتحاديه اروپا در شرف رايزني با خزانه‌داري امريكا براي تعيين شرايط پسابرجام است تا مشخص شود كه چگونه با ايران مي‌توانند همكاري كنند تا شامل تحريم‌هاي اوليه امريكا نشوند.

تعرفه واردات خودرو ثابت ماند|رييس انجمن واردكنندگان خودرو با اشاره به توافق دولت و مجلس بر سر ثابت ماندن تعرفه 45 درصدي براي واردات انواع خودرو گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان امسال 50 هزار دستگاه انواع خودرو وارد كشور شود. فرهاد احتشام‌زاد گفت: در سال گذشته از سوي 18 واردكننده رسمي عضو انجمن به دستگاه‌هاي مربوطه نامه نوشتيم و استدلال آورديم كه واردات خودروهاي بالاي 2500 سي‌سي نبايد ممنوع باشد و بهتر است روش ديگري براي تعيين تعرفه اخذ شود، اما با اين حال دولت امسال نيز به روش سال‌هاي قبل خود به تعرفه‌گذاري خودرو اقدام كرد. او گفت: در سال گذشته حدود 52 هزار دستگاه خودرو وارد كشور شده است كه بيشترين تقاضا براي خودروهاي كره‌اي و بعد از آن براي خودروهاي ژاپني رقم خورده است.

بازگشت مجدد قيمت زعفران به ۷ ميليون تومان|نايب‌رييس شوراي ملي زعفران از افزايش ۳۰۰ هزار توماني قيمت زعفران در ۶ روز اخير خبر داد و گفت: هم‌اكنون قيمت هر كيلوگرم زعفران حداقل پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و حداكثر ۷ ميليون تومان است. غلامرضا ميري با بيان اينكه قيمت زعفران در بازار از ۱۶ فروردين به بعد بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزايش يافته است، به مهر گفت: اين روند معمول هر سال است، چرا كه كشاورزان پيش از اين محصول خود را فروخته و نياز مالي‌شان تامين شده است، بنابراين در اين ايام تمايل چنداني به عرضه زعفران به بازار ندارند. وي افزود: در صورتي كه عرضه طلاي سرخ به بازار زياد شود، احتمال تعديل شدن قيمت‌ها وجود دارد، چون بازار داخلي و همچنين صادراتي زعفران در حال حاضر رونق چنداني ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون