• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

تشكل‌ها

سنگ‌آهـن ايـــران بـازهـم صعودي‌شد|شاخص قيمت سنگ‌آهن ايران بار ديگر روند صعودي به خود گرفت و با افزايش دو دلار و 31 سنت، به 54 دلار و 50 سنت رسيد. بازار جهاني سنگ آهن و بيشتر مواد و صنايع معدني در سال گذشته ميلادي وضعيت خوبي نداشت و درگير ركود بود؛ ركودي كه در برخي حوزه‌ها از جمله سنگ آهن پيش‌بيني مي‌شد كه تا دو سال بعد از آن هم ادامه داشته باشد. سنگ‌آهن در اين ميان با افت شديد قيمت روبه‌رو شد و در هفته‌هاي پاياني سال 2015 قيمت آن به زير 40 دلار رسيد و شاخص قيمت سنگ آهن ايران نيز به تبع همين موضوع به حدود 35 دلار تنزل يافت.

 ميوه‌هاي نوبرانه ارزان شد | قيمت بيشتر اقلام ميوه و تر‌بار در مقايسه با هفته‌هاي اخير با ثبات نسبي همراه است و ميوه‌هاي نوبرانه مانند گوجه سبز، توت‌فرنگي و چغاله بادام نسبت به روزهاي اخير نيز روند كاهشي پيدا كرده است. قيمت‌ برخي ميوه‌هاي نوبرانه كه در فصل جديد به بيش از 50 هزار تومان رسيده بود، اكنون با كاهش قيمت روبه‌رو شده است؛ به گونه‌اي كه در حال حاضر در مغازه‌هاي سطح شهر هر كيلوگرم گوجه سبز به طور متوسط 22 هزار تومان، توت فرنگي 20 هزار تومان و چغاله بادام 25 هزار تومان عرضه مي‌شود.

لبنيات امسال گران نمي‌شود| در حالي كه برخي شنيده‌ها حاكي از «درخواست افزايش قيمت لبنيات از سوي صنايع مربوطه» است، دبير انجمن صنفي صنايع لبني اعلام كرد كه هيچ درخواستي مبني بر افزايش قيمت از سوي صاحبان صنايع مطرح نشده و امسال لبنيات گران نمي‌شود. رضا باكري گفت: موضوع افزايش قيمت لبنيات مطرح نيست و با توجه به تورم هشت تا 9 درصدي امسال كه اثر‌گذاري حدود چهار درصدي روي قيمت فرآورده‌هاي لبني دارد، امسال صنايع لبني درخواستي مبني بر افزايش قيمت لبنيات ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون