• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

عدد نوشت

كاهش درآمد صادرات پتروشيمي  

يك مقام مسوول، اعلام كرد: همزمان با سقوط آزاد قيمت جهاني نفت و محصولات پتروشيمي، درآمد ناشي از صادرات پتروشيمي ايران حدود   5/2 تا ۳ ميليارد دلار در سال كاهش يافته است. فريبرز كريمايي درباره آثار كاهش قيمت نفت خام بر درآمدهاي صادرات محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري ايران، گفت: با كاهش قيمت نفت خام از بشكه‌اي ۱۰۰ دلار به حدود ۳۵ تا ۴۰ دلار فعلي، قيمت و ارزش محصولات پتروشيمي هم در بازار جهاني با شيبي كمتر كاهش يافته است.
 
افزايش صادرات نفت ايران  

 بلومبرگ بر اساس آمار رديابي تانكرها از افزايش صادرات نفت ايران در 14 روز نخست ماه آوريل به ميزان 600 هزار بشكه در روز خبر داد. محموله‌هاي نفت ايران در ماه آوريل 600 هزار بشكه در روز افزايش يافت. آمار رديابي تانكرها نشان داد حدود 8/28 ميليون بشكه نفت خام يا بيش از 2 ميليون در روز نفت بنادر جمهوري اسلامي ايران را در 14 روز نخست ماه آوريل ترك كرده است. اين رقم براي ماه مارس حدود 45/1 ميليون بشكه در روز بود.

تغيير كاربري اراضي كشاورزي  

رييس سازمان امور اراضي كشور گفت: تغيير كاربري اراضي كشاورزي از ۲۰ هزار هكتار در سال‌هاي گذشته به حدود ۱۰ هزار هكتار كاهش يافته است. قباد افشار با بيان اينكه يكي از اولويت‌هاي اساسي اين سازمان در زمينه حفاظت و سازماندهي اراضي كشاورزي در راستاي اقتصاد مقاومتي است، گفت: توسعه باغات در اراضي شيب‌دار يكي از طرح‌هاي مهم اقتصاد مقاومتي است. وي افزود: با توسعه باغات در اراضي شيب‌دار، زمينه خوبي براي توليد، اشتغال و صادرات محصولات باغي ايجاد مي‌شود، ضمن اينكه محوريت ما در توسعه اين طرح تثبيت خاك و استفاده از ظرفيت آب است و اميدواريم اين سال قدم‌هاي اصلي را در اين رابطه‌ برداريم.

سهم هر خانوار
از بيكاري
 
رييس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران كشور با بيان اينكه هر خانه‌اي حداقل يك نفر بيكار دارد، گفت: حضور اتباع بيگانه غيرمجاز در كشور فرصت‌هاي اشتغال را از نيروهاي كار داخلي مي‌گيرد و به اشتغال كشور لطمه مي‌زند. غلامرضا عباسي اظهار كرد: در حال حاضر بين آمار مركز آمار ايران و مجلس در خصوص تعداد دقيق بيكاران در كشور اختلاف وجود دارد، ولي همه اين آمارها گوياي اين واقعيت است كه با معضل بيكاري در كشور مواجه هستيم. وي ادامه داد: متاسفانه آنچه از بيكاري در جامعه لمس مي‌شود با آ‌مارهاي ارايه شده همخواني ندارد، به نحوي كه در هر خانه‌اي حداقل يك بيكار وجود دارد كه اگر به دقت محاسبه شود فراتر از ارقام 3 ميليون و 5 ميليون نفر بيكار در كشور خواهد بود.

سهم طلاهاي قاچاق
در بازار

مديركل دفتر مبارزه با قاچاق كالاهاي هدف ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به اظهارات غيركارشناسي مبني بر قاچاق بودن 40 درصد از طلاي موجود در بازار، اعلام كرد كه تنها مرجع رسمي اعلام قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق است كه بر اساس رصد اين ستاد، حدود 15 تا 20 درصد از طلاي موجود در بازار قاچاق است. عباس نخعي، اظهار كرد: بخشي از قاچاق مصنوعات طلا به صورت مسافري وارد كشور مي‌شود كه كنترل آن بسيار سخت است و در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته است. وي افزود: بر اساس آخرين آمار به دست آمده و تحقيقات ميداني و مطالعات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به همراه اتحاديه مربوطه، قاچاق 15 تا 20 درصدي را در سال‌هاي 1392 و 1393 شاهد بوديم و ميزان قاچاق براي سال گذشته نيز در حال بررسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون