• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

خبر كوتاه

طرفداران داعش در شمايل راننده نمايندگان اروپا
اشپيگل آنلاين به نقل از چند نماينده مجلس اروپا از پيداشدن بروشورها و سي‌دي‌هاي تبليغاتي تروريست‌هاي داعش نزد دو راننده‌اي كه در خدمت نمايندگان پارلمان اروپا بودند، خبر مي‌دهد. اين دو راننده اغلب با خودرو‌هاي آژانس خود، نمايندگان پارلمان اروپا را در بروكسل و استراسبورگ به محل كار و ديدارهاي آنها مي‌بردند. اداره پليس مركزي بلژيك، تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده است. از آنجا كه چند تن ديگر از رانندگان آژانس‌هاي مسافربري‌اي كه با پارلمان اروپا قرارداد خدمت داشتند، نيز سوء‌سابقه‌ داشتند و بارها به‌خاطر ارتكاب به جرم‌هاي متعدد محكوم شده بودند، هيات رييسه اين پارلمان پيش‌تر تصميم گرفته بود، از خدمات آژانس‌هاي خصوصي چشم‌پوشي كند و خود دست به استخدام راننده بزند. در بيانيه پارلمان اروپا در اين رابطه آمده است: متاسفانه در تحقيقات بيشتر در پرونده برخي از افراد، به موارد سنگيني    برخورديم.

كمك براي نگهداري پناهجويان
بانك جهاني در چارچوب برنامه خود در جهت كمك به تامين هزينه‌هاي پناهجويان در سراسر دنيا، قصد دارد با ارايه يك بسته كمكي شامل ۱۴۱ ميليون دلار كمك نقدي‌، يك ميليارد دلار وام و ۵۰۰ ميليون دلار اعتبار، از دولت‌هاي اردن و لبنان پشتيباني كند. برنامه بين‌المللي براي تامين هزينه‌هاي پناهندگان در اكتبر سال ۲۰۱۵ شكل گرفته و قرار است در اين چارچوب نزديك به ۴ ميليارد دلار براي كمك به آوارگان و پناهجويان در سراسر جهان هزينه كند. به گفته توماس زيلبرهورن، نماينده آلمان در بانك جهاني، مسوولان اين نهاد مالي بين‌المللي مي‌كوشند با تشويق كشورهاي غني به شركت در برنامه، يك ميليارد دلار ديگر به بودجه اين برنامه بيفزايند. زيلبرهورن هدف از تشكيل اين صندوق را ثبات بخشيدن به مناطق بحراني خواند.

يمن بيش از هرزماني
به صلح نزديك است
اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در سخنراني‌اش در شوراي امنيت با بيان اينكه يمن بيش از هر زمان ديگري به صلح نزديك شده اعلام كرد: موفقيت مذاكرات صلح منوط به تسويه‌حساب‌هاي دشوار دو طرف و تمايل به ادامه مذاكره تا رسيدن به توافق‌ نهايي است. فرستاده سازمان ملل با اشاره به مذاكرات صلح يمن كه دور جديد آن روز دوشنبه در كويت برگزار مي‌شود، گفت: هدف از مذاكرات رسيدن به توافقي گسترده براي پايان دادن به درگيري‌ها و فراهم كردن زمينه‌ از سرگيري مذاكرات سياسي فراگير است كه با استناد به قطعنامه 2216 شوراي امنيت  باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون