• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3505 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

خبر كوتاه

راز دستكش آبي سوشا مكاني چه بود؟
يكي از عجيب‌ترين اتفاقاتي كه در شهرآورد 82 به چشم آمد رنگ دستكش‌هاي مكاني بود. دروازه‌بان پرسپوليس در اقدامي عجيب از دستكش‌هاي آبي رنگي استفاده كرده بود كه باعث به وجود آمدن سوالات زيادي شد. او ديروز در اين باره توضيح داده است: «باور كنيد من هيچ نقشي در انتخاب دستكش‌ها نداشتم. اين دستكش‌ها را كمپاني پوشاك از آلمان فرستاده بود و من آن را پوشيدم. باور كنيد رنگش دست من نيست. ناگزير بودم با توجه به قراردادي كه داشتم اين دستكش‌ها را بپوشم. اين دستكش‌ها جديدترين مدل روز در فوتبال اروپا بود و من مجبور شدم آنها را بپوشم.»

صالح: هواداران ما را به بزرگي خودشان ببخشند
بازيكنان استقلال كه بعد از شكست سنگين در داربي مصاحبه نكرده بودند، روز بعد از داربي هم به سكوت خود ادامه دادند. در اين ميان تنها كسي كه از جمع استقلالي‌ها پاسخگوي خبرنگاران شد مجيد صالح بود كه در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها اعلام كرد: «هيچ توجيهي براي اين شكست نداريم و از هواداران استقلال مي‌خواهم كه ما را به بزرگواري خودشان ببخشند. ما موقعيت‌هاي زيادي خلق كرديم اما 11بازيكن ما در سازمان دفاعي خوب كار نكردند. در اين شرايط جز عذرخواهي از هواداران كاري نمي‌توانيم انجام دهيم. پرسپوليسي‌ها از اشتباهات ما نهايت استفاده را برده و سنگ‌تمام گذاشتند. در مجموع شاهد داربي خوبي بوديم، اما شكست براي هواداران استقلال آنها را تا مدتي در حالت انفعالي قرار مي‌دهد. »

دومين قرباني ترس مظلومي: شيحي در مسير چشمي
ترس مظلومي از شكست در داربي و اصرار به بازي دادن بازيكن مصدوم، ممكن است شيحي را هم به سرنوشت چشمي دچار كند. روزبه چشمي بعد از مصدوميت مقابل گسترش فولاد، در بازي با راه‌آهن نياز به استراحت داشت اما اصرار مظلومي به بازي دادن او در غياب اميد ابراهيمي، باعث شد فشار روي پاي مصدومش بيشتر شود و يك هفته بعد مقابل پديده، با برانكارد از زمين بيرون برود. چشمي نه تنها اين فصل، كه هفته‌هاي ابتدايي فصل آينده را هم از دست خواهد داد. ديروز هم عادل شيحي به خاطر مصدوميت نمي‌توانست براي استقلال بازي كند اما مظلومي با اصرار زياد او را در تركيب اصلي گذاشت و در همان نيمه اول، يك تعويض اجباري به استقلال تحميل كرد. هنوز شدت مصدوميت شيحي مشخص نيست اما او هم مثل چشمي، حالا با مصدوميتي تشديد شده روبه‌روست و ممكن است براي همراهي استقلال در ادامه فصل مشكل داشته باشد. ريسك مظلومي و كادرپزشكي استقلال در بازي دادن به بازيكنان مصدوم، فعلا دو مهره كليدي را از آنها گرفته است.

رانيري مي‌خواهد رابرت دنيرو سرمربي لستر شود
مدتي است كه رسانه‌هاي انگليسي از احتمال ساخته شدن يك فيلم با موضوع لسترسيتي و شگفتي‌سازي اين تيم در فصل جاري ليگ برتر خبر داده‌اند. گفته مي‌شود در اين فيلم كه داستان آن حول محور جيمي واردي، مهاجم لسترسيتي و پيشرفت چشمگير اين تيم در فصل جاري ليگ برتر است، روبرت دنيرو نقش كلوديو رانيري، سرمربي ايتاليايي روباه‌ها را ايفا خواهد كرد، ايده‌اي كه رانيري از آن استقبال كرد. رانيري 64 ساله درباره ايفاي نقش دنيرو در فيلم لسيترسيتي - فيلمي كه هنرپيشگاني مانند روبرت پتينسون و زاك افرون به عنوان نامزدهاي اصلي ايفاي نقش جيمي واردي هستند و از ويني جونز هم به عنوان گزينه‌اي مناسب براي ايفاي نقش نايجل پيرسون ياد مي‌شود - به نشريه سان گفت: چيزهايي درباره اين فيلم شنيده‌ام. چرا كه نه؟ دنيرو هنرپيشه‌اي فوق‌العاده است.

عابدزاده: اين پرسپوليس تيم ملي را هم شكست مي‌دهد
نمايش قدرتمندانه پرسپوليس و پيروزي قاطع اين تيم در شهرآورد تهران علاقه‌مندان اين تيم را به قهرماني اميدوار كرده است. احمدرضا عابدزاده، اسطوره باشگاه پرسپوليس و فوتبال ايران درباره وضعيت اين تيم مي‌گويد: « پرسپوليس كار پرس را در يك سوم دفاعي حريفان انجام مي‌دهد به همين علت است كه خيلي خوب گل مي‌زند و البته گل هم مي‌خورد چون حريفان از فرصت ضدحمله استفاده مي‌كنند. اما نهايتا اين روش بازي به نفع تيم پرسپوليس تمام مي‌شود. اگر بخواهم كار پرس و در واقع كار فني پرسپوليس را با تيم‌هاي ديگر مقايسه كنم مي‌توانم به جرات بگويم كار تاكتيكي تيم پرسپوليس قوي‌تر از تيم ملي كشورمان است. اين حرف من به معني انتقاد از تيم ملي نيست چون همه مي‌دانيد تيم ملي از جانم نيز برايم عزيزتر بوده و هست و همواره به اينكه ملي پوش بودم و زانوهايم را براي تيم كشورم داده‌ام افتخار مي‌كنم ولي اگر پرسپوليس با همين تيم مقابل تيم ملي و لژيونرهايش قرار بگيرد به پيروزي خواهد رسيد. »

توافق كي‌روش و پوستكوگلو؛ ايران - استراليا در قلب اروپا
تيم ملي ايران كه خود را براي ديدارهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه و در مرحله نهايي در منطقه آسيا اين رقابت‌ها آماده مي‌كند قرار است خرداد ماه امسال اردوي تداركاتي را در اروپا برگزار كند. قرار بود تيم‌هاي ملي ايران و كرواسي در تاريخ ۱۰ خردادماه به مصاف هم بروند كه ديدار فينال جام حذفي ايران كه احتمالا در تاريخ ۹ خرداد برگزار مي‌شود، باعث شد تا اين ديدار از آنجايي كه بازيكنان استقلال و ذوب‌آهن نمي‌توانند تيم ملي را همراهي كنند، با درخواست كي‌روش لغو شد. قرار است شاگردان كي‌روش در تاريخ سيزدهم همين ماه در اسكوپيه به مصاف تيم ملي مقدونيه بروند. براي ادامه سفر اروپايي ملي‌پوشان، سرمربي تيم ملي هفته گذشته در سفر خود به مالزي براي قرعه‌كشي مقدماتي جام جهاني با همتايش در تيم ملي استراليا مذاكرات لازم را انجام داده تا تيم‌‌هاي ملي ايران و استراليا اين‌بار در قلب اروپا با هم ديدار كنند. آنگه پوستكوگلو، سرمربي استراليا در همين رابطه با كي‌روش به توافق رسيده تا دو تيم در يك كشور اروپايي و پس از ديدار ايران و مقدونيه، يك ديدار تداركاتي را با يكديگر برگزار كنند. استراليا در جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ كه به ميزباني اين كشور برگزار شد، عنوان قهرماني را به دست آورد.

اشتباهات خارجي عاليشاه در يك برنامه تلويزيوني
بعد از داربي 82 نكته‌اي كه بين فوتبالي‌ها راه افتاده بازي قشنگ تيم برانكوست. تا جايي كه همه استقلالي‌ها و فوتبالي‌ها هم باور دارند كه روز قبل حق پرسپوليس بوده كه پيروز مسابقه باشد. هر چند كه پيش از اين هم هفته‌هاست كه تيم برانكو همين‌قدر خوب بازي مي‌كرد اما چون داربي‌اي در كار نبوده نمايش تيمش ديده نشد. نكته جالب ماجرا به پخته نبودن بازيكنان پرسپوليس برمي‌گردد. اين بازيكنان از ذوق‌زدگي فوتبال فرا ايراني‌شان دست به حركات به اصطلاح خارجي هم زده‌اند. از شادي پس از گلي كه در بستكبال‌هاي خارجي متداول است تا نوع صحبت كردن‌شان. اميد عاليشاه شب قبل مهمان برنامه شب‌هاي فوتبالي در شبكه ورزش بود. عاليشاه در اين برنامه سعي زيادي در به كار بردن اصطلاحات خارجي داشت. همين موضوع باعث سوژه‌هاي زيادي هم شد. عاليشاه هم مانند ساير فوتباليست‌هاي ايراني علاقه‌اي به يادگيري زبان ندارد و گاف‌هاي زيادي داد. اميد در يك صحنه زماني كه قصد تعريف از ماجراي درگيري بازيكنان پرسپوليس در عمان با تيم حريف را داشت‏، گفت: « آقاي برانكو آمد وسط زمين و گفت كه چرا آنقدر درگيري؟ اين يك بازي FAIR PLAY است!». البته منظور عاليشاه از بازي دوستانه friendly game بوده كه عاليشاه اشتباه گفت. در اين برنامه اشتباهات عاليشاه به همين جا ختم نشد. عاليشاه در زماني كه قرار بود بگويد كه FLASH BACKI بزنيم به گذشته‏، گفت كه BACK UPI بزنيم به گذشته! همان‌طور كه از مسلمان و احمدزاده انتظار مي‌رود فوتبال زيباي فرا‌ايراني‌شان را نيازي نيست كه با شادي پس از گل خارجي نمايش دهند از عاليشاه و ساير بازيكنان هم انتظار مي‌رود كه همان ايراني صحبت كنند. حداقل تا زماني كه زباني ديگر ياد نگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون