• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

چهره‌ها

اعتراف خانم صدر اعظم

صدر اعظم آلمان در سخناني اظهارات چندي پيش خود مبني بر اينكه طنزپرداز آلماني منتقد رييس‌جمهور تركيه توهيني عمدي را مرتكب شده است خطا خواند و به اين اشتباه خود اعتراف كرد. به گزارش تسنيم، چندي پيش «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان با درخواستي از طرف تركيه براي محاكمه طنزپرداز آلماني به دليل اهانت به اردوغان موافقت كرد كه اين مساله با واكنش‌هاي تند و انتقادآميز بسياري از سياستمداران بلند پايه آلماني و اروپايي مواجه شد.
يان بومرمن، روزنامه‌نگار طنزپرداز شبكه «زد دي اف» چندي پيش با خواندن شعري طنزآميز درباره رجب طيب اردوغان وي را مسخره كرده بود؛ اين اقدام طنز، خشم اردوغان را به دنبال داشت، تا آنجا كه از اين روزنامه‌نگار شكايت كرد. در حالي كه بسياري از سياستمداران آلماني اين شكايت اردوغان را رد كرده و آن را حمله به آزادي بيان در آلمان دانسته‌اند اما صدر اعظم آلمان آن را توهيني عمدي خواند و محكوم كرد. حالا صدر اعظم آلمان در آستانه سفر به تركيه اين رويكرد خود را اشتباه خوانده و به آن اعتراف كرده است. وي روز گذشته در برلين اظهار داشت: من از اين مساله ناراحتم كه در چهارم آوريل از توهيني عمدي سخن گفتم.


پارلمان عراق به كابينه «فراجناحي» راي مي‌دهد

 رييس پارلمان عراق با بيان اينكه زمينه براي راي اعتماد دادن به كابينه «فراجناحي» در صحن مجلس در هفته جاري فراهم است، وعده داد كه بحران‌هاي عراق به زودي به پايان مي‌رسد.
 به گزارش فارس، «سليم الجبوري» رييس پارلمان عراق كه اخيرا تحت فشار شماري نمايندگان پارلماني قرار گرفت تا استعفا كند، گفت: بحران‌هاي عراق به زودي تمام مي‌شود. الجبوري روز گذشته در سخناني به مناسبت روز جهاني كتاب در بغداد بر فراجناحي بودن كابينه جديد كشورش تاكيد و اعلام كرد كه پارلمان آماده استقبال از كابينه فراجناحي است.
الجبوري گفت: كار از راي پارلمان به كابينه‌ دولتي آغاز مي‌شود كه ملت عراق به آن راي داده و آن دولت فراجناحي است.  رييس پارلمان «بحران‌هاي عراق» را «وضعيتي فوق‌العاده» دانست كه «به زودي به پايان مي‌رسد».
 او گفت: ما نيز موظفيم كه براي مقابله با اين بحران سياسي، به مسووليت خود عمل كنيم. بايد براي مقابله با وضعيت كنوني از حكمت و تدبير استفاده كنيم و تمامي راهكارها بايد بر پايه قانون اساسي باشد. الجبوري از همه دعوت كرد كه از «گرايش‌هاي حزبي» دوري كنند. به گفته او «پارلمان بايد به كابينه جديد به دور از هرگونه سهم‌خواهي راي دهد.»


رييس‌جمهور لبنان هركسي شود بهتر از خلأ قدرت است

رييس جريان«المستقبل» لبنان تصريح كرد: انتخاب رييس‌جمهور مساله‌اي اساسي براي به حركت درآوردن چرخه نهادها و مسير دولت است و تصدي پست رياست‌جمهوري لبنان توسط هر فردي بهتر از خلأ در اين سمت است.  به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي النشره، سعد حريري، رييس جريان «المستقبل» لبنان و نخست‌وزير پيشين اين كشور در سخناني گفت: انتخاب رييس‌جمهور لبنان مساله اساسي براي ازسرگيري فعاليت حكومت و به حركت درآوردن چرخه نهادهاي قانون اساسي و فعال‌سازي روند اقتصاد و توسعه در تمامي بخش‌هاي كشور است. اگر حد نصاب قانوني فراهم شود من به پارلمان رفته و رييس‌جمهور را انتخاب خواهم كرد. حتي اگر ميشل عون، رييس فراكسيون «تغيير و اصلاح» لبنان پيروز شود من نخستين كسي خواهم بود كه به وي تبريك مي‌گويد. پست رياست‌جمهوري لبنان به دست هر كسي كه برسد بهتر از اين است كه اين پست خالي بماند. ما چند روز ديگر شاهد انتخابات شوراي شهر خواهيم بود و از همان اوايل پايبندي خود را به آن اعلام كرديم. اين انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد. ما امروز بايد به شكل بهتر به وظايف‌مان در قبال ساكنان بيروت عمل كنيم؛ ساكناني كه براي رفيق حريري، نخست وزير فقيد لبنان و براي خود من سوپاپ اطمينان كشور هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون