• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3511 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

عدد نوشت

ارزش هر صندلي شغلي

در حالي متوسط هزينه‌هاي خانوار شهري به قيمت پارسال ۳۸ ميليون تومان است كه متوسط دريافتي امسال مشمولان قانون كار در بهترين حالت رقمي بين ۱۸ ميليون و ۹۰۰ تا ۲۱ ميليون تومان خواهد بود. به گزارش مهر، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در سال جاري با توجه به افزايش اندك اعمال شده در حقوق و دستمزد نيروي كار، متوسط دريافتي قريب به اتفاق شاغلان رقمي بين يك ميليون تومان تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. بنابراين اين ارقام مي‌تواند به نوعي ارزش يك صندلي شغلي در سال ۹۵ نيز تلقي شود كه اگر فردي بتواند به آن دسترسي داشته باشد، مي‌تواند ماهيانه حقوق و مزايا دريافت كند.


خسارت سرماي اخير به محصولات كشاورزي

وزير جهاد كشاورزي از وارد شدن خسارت2300 ميليارد توماني به محصولات كشاورزي در سال جاري در پي سرمازدگي و سيلاب‌هاي اخير خبر داد.
محمود حجتي در حاشيه امضاي تفاهمنامه با سازمان ملي استاندارد در محل اين سازمان برگزار شد، با اشاره به خسارات وارده به محصولات كشاورزي در نخستين ماه سال جاري گفت: 1300 ميليارد تومان از اين خسارات مربوط به سرمازدگي و هزار ميليارد تومان در جريان سيلاب‌هاي اخير بوده است.
وي درباره پيگيري براي تامين خسارت‌هاي كشاورزان ادامه داد: مكاتبات اين قضيه انجام شده و اميدواريم به سرعت مراحل قانوني آن طي شود و خسارت‌ها در اختيار كشاورزان قرار بگيرد.
 
برآورد بانك مركزي از نرخ تورم فروردين

بانك مركزي اعلام كرد نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه 1394معادل 2/11 درصد است. پيش از اين مركز آمار ايران نرخ تورم فروردين‌ماه را 8/10 درصد برآورد كرده بود. فاصله يك تا يك و‌نيم درصدي نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي و مركز آمار ايران مدت‌هاي طولاني است، پابرجاست.
 
كاهش صادرات به روسيه

تجارت ثبت شده تا پايان سال 1394 به ما نشان مي‌دهد، صادرات محصولات ايراني به هشت كشور از كشورهاي مشترك‌المنافع شمال آسيا (CIS) كه با ايران تبادلات تجاري دارند، 370 ميليون دلار نسبت به سال قبل خود كاهش داشته است.
اين كشورها كه شامل روسيه، آذربايجان، ارمنستان، تاجيكستان، بلاروس، قرقيزستان، ارمنستان و قزاقستان مي‌شود، در سال گذشته 06/1 ميليارد دلار كالاي ايراني خريدند و اين در حالي است كه اين رقم در سال 1393 معادل 42/1 ميليارد دلار بود. حجم صادرات ايران به روسيه، با وجود نشست و برخاست‌هاي فراوان كاهشي 39 درصدي را در اين دوره زماني تجربه كرده است.

درآمد نفتي دولت پيشين

توكلي گفت: امسال دولت خيلي گرفتار است، من كه جزو منتقدان دولت محسوب مي‌شوم، با صراحت مي‌گويم كه اداره كشور در اين شرايط سخت است، زيرا بودجه ما نفتي است، براي همين هم مقاوم نيست و همين كه پيچ آن را شل و سفت كنند همه تب و لرز مي‌گيرند. وي افزود: به خصوص كه مسبوق به سابقه ۸ ساله‌اي كه ما درآمد هنگفت نفتي داشتيم است كه در آن دوره ۶۳۷ ميليارد دلار درآمد نفتي خرج شد و به طور متوسط در دو سال اول آقاي روحاني حدود ۴۰ ميليارد دلار بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون