• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

عدد نوشت

قاچاق سوخت در نيروگاه‌ها

به گفته مديركل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در حالي كه در گذشته در برخي موارد با تباني راننده با عوامل نيروگاه‌ها شاهد بروز تخلفاتي بوديم امروزه ابزارهاي كنترلي، كاملا اتوماتيك و ديجيتالي شده و دخالت عوامل انساني و به دنبال آن انحراف از شبكه نيروگاهي و قاچاق سوخت نيز به حداقل خود رسيده است.
 قاسم خورشيدي گفت: ميانگين مصرف سوخت نيروگاه‌ها در سال 1392 حدود 75 ميليون ليتر بود كه توانستيم با كنترل و نظارت‌هاي الكترونيكي و ميداني، حجم انحراف و قاچاق از شبكه نيروگاهي را مديريت و كنترل كنيم، به نحوي كه اين ميزان در بخش نيروگاهي در سال گذشته به كمتر از 37 ميليون ليتر كاهش پيدا كرد كه البته دليل اصلي اين ميزان كاهش به دليل جايگزين شدن گاز طبيعي به جاي سوخت مايع بود.


رشد صادرات خاويار

سال گذشته بيش از 65 درصد خاويار توليد شده ايراني به كشورهاي مختلف صادر شد كه 46 درصد نسبت به سال قبلش افزايش يافته است اما اين ميزان برخلاف پيش‌بيني‌هاي سازمان شيلات ايران بود، چراكه بر اين اساس بايد ميزان توليد و صادرات خاويار در سال گذشته به سه برابر سال قبلش مي‌رسيد.
 براساس آمارهاي رسمي منتشر شده، سال گذشته يك تن و 29 كيلوگرم خاويار به هشت كشور ژاپن، آلمان، امارات، انگلستان، ايتاليا، بلژيك، كره جنوبي و نروژ صادر شده است كه ارزشي بالغ بر يك ميليون و 700 هزار دلار داشته است. اين ميزان صادرات از نظر وزني با 46 درصد و از نظر ارزشي با 3/183درصد رشد نسبت به سال 1393 همراه بوده است.

 

ارزش قرار داد كره براي ساخت نيروگاه  

 شركت هيوندايي كره‌جنوبي قراردادي براي ساخت يك نيروگاه ۵۰۰ مگاواتي به ارزش ۵۰۰ ميليون دلار در صنعت برق ايران امضا خواهد كرد. در آستانه سفر رييس‌جمهور كره جنوبي به تهران، هياتي متشكل از مديران و كارشناسان بخش انرژي شركت هيوندايي كره جنوبي وارد ايران شده است.
 بر اين اساس اين هيات كره‌اي با سفر به زنجان، امكانات و زيرساخت‌هاي، احداث يك نيروگاه ۵۰۰ مگاواتي برق (نيروگاه زنجان چهار) همچون خطوط فشار قوي انتقال برق و ايستگاه تزريق گاز را مورد ارزيابي و بازديد قرار داده‌اند.


 
سهم عامل انساني در تصادفات

وزير راه و شهرسازي در پيامي به سمپوزيوم روانشناسي ترافيك و حمل‌و‌نقل، چالش‌ها و چشم‌اندازها تاكيد كرد: در 70 تا 80درصد تلفات رانندگي، عامل انساني نقش اول داشته، در حالي كه به اين مقوله كم توجه شده است.
عباس آخوندي تاكيد كرد حمل و نقل از مهم‌ترين اجزاي اقتصاد ملي هر كشوري محسوب مي‌شود و به دليل نقش زيربنايي مهمي كه دارد در فرآيند رشد اقتصادي كشورها بسيار تاثيرگذار است.

تلف شدن دام‌ها بر اثر تب برفكي  

مهدي خلج، رييس سازمان دامپزشكي كشور با بيان اينكه ۱۳ هزار راس دام در كشور بر اثر ابتلا به تب برفكي تلف شدند، گفت: ۹ ميليون دز واكسن تب برفكي وارد شده و واكسيناسيون دام‌ها عليه اين بيماري آغاز شده است.
جو عمومي در دولت، حمايت از سازمان دامپزشكي كشور است، تا بتواند وظايفش را بهتر انجام دهد. وي گفت : اميدوارم اهميت فعاليت‌ها در اين حوزه بيش از بيش  آشكار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون