• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

دستگيري سارقان گيشه‌هاي بانكي

سه متهم سابقه‌دار كه از مشتري بانك‌ها در محدوده خيابان قزوين سرقت مي‌كردند دستگير شدند. پوريا، حسام‌الدين و حميد سه مجرم سابقه داري كه در سفره‌خانه‌اي در منطقه تهرانپارس - خيابان بهار با هم آشنا شده بودند بعد از اطلاع از سوابق سرقت‌هايشان از زبان همديگر تصميم گرفتند يك گروه جديد سارقان بانكي را تشكيل بدهند. پوريا در اعتراف‌هايش به پليس گفت: «ما با يك موتور هيوندا در حالي كه صورت‌هاي‌مان را مي‌پوشانديم وارد بانك‌ها مي‌شديم و در يك لحظه از افرادي كه تازه پول‌شان را از باجه دريافت كرده بودند سرقت مي‌كرديم و به سرعت از محل متواري مي‌شديم» آنها در تاريخ پنجم فروردين ماه و ساعت يازده صبح به يكي از شعبه‌هاي بانكي در خيابان قزوين به قصد سرقت رفته بودند.
 هر سه نفر در حال پرسه زني بودند كه يكي از مشتري‌هاي بانك به آنها مشكوك مي‌شود و ماجرا را به پليس 110 و كلانتري 115 رازي اعلام مي‌كند. ماموران وارد بانك مي‌شوند و جواني را مي‌بينند كه در مقابل در خروجي بانك ايستاده و مانع بسته شدن در شده است. ماموران او را دستگير مي‌كنند كه ناگهان متهم دوم با صورت پوشيده در حالي كه سعي مي‌كرد با ايجاد درگيري با ماموران از محل فرار كند نيز دستگير شد.
 پليس در بازرسي از هر دو نفر آنها سلاح سرد به همراه يك عدد اسپري اشك آور كشف كرد. بعد از تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت بانك به شيوه گيشه‌زني به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11 تهران پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. دو متهم دستگير شده به نام‌هاي پوريا. ب (متولد 1373) و حسام الدين. الف (متولد 1364) در اظهارات اوليه منكر هرگونه سرقت و حتي همراه داشتن سلاح سرد شدند. پوريا در اظهارات اوليه مدعي شد: « من با يك پيك موتوري براي واريز پول به بانك رفته بودم كه دستگير شدم.» با جست‌وجوي سوابق متهمان مشخص شد مجرمان از سال 87 تا 93 در زمينه سرقت‌هاي متعدد به عنف، كيف قاپي، ايراد ضرب و جرح عمدي با چاقو، اخلال در نظم و آسايش عمومي و تخريب عمدي دستگير و روانه زندان شده‌اند. در مراحل بعدي بازجويي، پوريا اعتراف كرد و گفت: «آن روز به همراه «حسام‌الدين» و «حميد» به قصد سرقت به بانكي در خيابان قزوين رفته بوديم.» فرد سوم اين گروه حميد متولد 1363 نام دارد كه در خيابان نبرد جنوبي شناسايي شد. او قصد داشت از پشت بام محل سكونتش فرار كند كه پليس در يك تعقيب و گريز او را دستگير و به اداره هجدهم
پليس برد.
 سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: « از تمام شاكيان و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا براي پيگيري شكايات خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون